recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatkrigen: Bitrate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormatkrigen: Bitrate

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

To muligheder som snildt kan være det. Det ligner bare alt for meget bitraten det er galt med. (forestil dig en farve overgang fra mørkeblå til lyseblå i 32bit farver. Lav så den samme i 16bit farver. Sådan ser det ud).

Nu er det vigtigt at skelne mellem bit-dybde og bit-rate her. Dét du oplever er en begrænsning i bit-dybden, og den kan ske mange sjove steder i signalbehandlingen. Det kan under alle omstændigheder ikke være kildens bitrate der er problemet, hvis problemet kun opstår på den ene receiver.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Pointen i alt dette var sådan set ikke så meget min receiver, men eksemplet i, at det lige så vel kan være udstyret det er galt med, hvis man mener noget ser anderledes ud end det burde.

Så absolut. Og omvendt, for den sags skyld. Netop derfor er det usandsynligt vigtigt at man benytter udstyr man kender begrænsningerne i, hvis man vil vurdere kildens kvalitet, og omvendt benytter kilder man kender begrænsningerne i, hvis man vil vurdere udstyrets kvalitet.

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 08:21

Der er åbenbart nogle anmeldere som mener der er forskel, jeg gad godt selv teste det!!

Comparison with HD-DVD version: This film is unique in that it was encoded differently on both the HD-DVD version and the Blu-Ray version. So both audio and video are slightly different. On my 50 inch Samsung DLP screen, I saw no difference in either version of this film at the normal viewing distance. However on my 106 inch projector screen on my JVC RS1, the Blu-ray version is clearly sharper in all the scenes at the normal viewing distance which leads me to my conclusion that the bitrate advantage Blu-Ray has over HD-DVD is aparent between these two titles on larger screens.

Den sidste sætning er også vigtigt, at det gælder for "større" skærme!

http://www.hidefpreview.com/Natures%20Journey%20Blu-Ray.html

Redigeret af Iron Man - 10-Oktober-2007 kl. 08:32
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 09:10
Et udmærket interview! Dejlig "ufarvet" 
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Der er åbenbart nogle anmeldere som mener der er forskel, jeg gad godt selv teste det!!

Comparison with HD-DVD version: This film is unique in that it was encoded differently on both the HD-DVD version and the Blu-Ray version. So both audio and video are slightly different. On my 50 inch Samsung DLP screen, I saw no difference in either version of this film at the normal viewing distance. However on my 106 inch projector screen on my JVC RS1, the Blu-ray version is clearly sharper in all the scenes at the normal viewing distance which leads me to my conclusion that the bitrate advantage Blu-Ray has over HD-DVD is aparent between these two titles on larger screens.

Den sidste sætning er også vigtigt, at det gælder for "større" skærme!

http://www.hidefpreview.com/Natures%20Journey%20Blu-Ray.html

En sådan melding kan vi jo ikke sidde overhørig , så jeg har bestilt begge versioner og kan teste på en JVC RS1 på et 104" lærred med hhv en PS3'er og en Toshiba XE1'er.

Jeg bemærker dog, at denne anmelder heller ikke gør opmærksom på, hvilke afspillere der er brugt. Hvis han f.eks. bruger PS3'eren til at afspille på JVC RS1'eren i 1080p/24, så vil JVC'eren automatisk skalere signalet til 96hz, hvilket vil betyde blødere panoreringer. Det er i den forbindelse ret vigtigt at vide, om han har en Toshiba XA2'er med den nyeste firmware for at kunne konkurrere her.

Men jeg kan istedet slå PS3'erens 1080p/24 feature fra, så der ikke er forskel, ihvertfald på det område. Så er der kun de andre tidligere nævnte forbehold at tage sig omkring forskel i hardware  

Anyway. Jeg regner med at modtage de to film i næste uge og så vil jeg fluks tage et kig sammen med et par venner.

Redigeret af Bruce - 10-Oktober-2007 kl. 09:13
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 10:41

Jeg synes det er langt mere interessant at se, at han skriver der først er synlig forskelle i hans 106".
Når vi er oppe i denne størrelse, hvor stort er kundepotientialet så? Selv ved 50" har man vel højst fået fat i ganske få procent, af dem som interessere sig for film.

Så reelt debateres der noget, som højst en meget lille promille vil være i stand til at kunne se. Det er en interessant debat. Men jeg begynder at fornemme, at den for den almindelige bruger mest af alt er interessant, pga. det vanvittige i formålet

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu