Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 20:53 |
Som almindelig forbruger må jeg indrømme at kvaliteten er meget svingende, nogle vil som nævnt kræve dokumentation på alt, andre er flinke og siger at man bare kan sende dem regningen for udbedrelse af skader mv.
Desværre er den eneste pålidelige metode jeg indtil nu har oplevet simpelthen at spørge venner og familie når der skal shoppes forsikring, og så starter man med at fravælge dem der er "problembørn".
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 09:07 |
Nu var det "min" tråd der blev hijacket - så jeg må hellere lige gøre helt klart, at jeg selvfølgelig IKKE finder forsikringssvindel okay på nogen måde!
Jeg valgte, som skrevet i tråden "Så fik min PS3 nok", at købe en helt ny maskine - også selv om det ser ud til at jeg nu har reddet den gamle :)
Som Jonas og Skyum har skrevet tidligere, så ser jeg også forsikringer som en livline - skulle der gå noget galt, som faktisk skyldes et uheld - så er jeg glad for at have en forsikring der dækker mig - og mine ting.
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
beauville
Guld medlem
Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 09:27 |
Principielt er jeg imod al svindel, herunder også selv når det går ud over brugtvognforhandlere, ejendomsmæglere og andet tvivlsomt godtfolk... MEEEN.... nu er det desværre bare sådan at det mere er reglen end undtagelsen at folk snyder lidt på vægten om jeg så må sige. Pointen er så at forsikringsselskabet indregner dette i din præmie, og i evt udbetalinger. Derfor bliver man faktisk snydt, hvis ikke man snyder!
|
/Christian
'I stick my neck out for nobody'
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 09:41 |
Beuville, du skriver det jo lidt selv.. med et glimt i øjet..
at forsikrings selskaberne regner det med ind, fordi det er tit at folk snyder lidt på vægten, og derfor bliver man snydt hvis man ikke snyder.
Det er jo igen det med at, alle andre gør det, så gør jeg det også.
Hvis det IKKE var reglen at folk snyder lidt på vægten, så var forsikringen også billigere.
Må dog indrømme den ene gang jeg har brugt min forsikring, der har jeg da ikke været negativ over servicen, den første udbetaling skete efter bare en telefon samtale, eneste de ville var at have tilsendt min laptop for at se om de skulle reppe den.
Og det vilde var, jeg ville faktisk ikke ringe til forsikringselskabet, var min kæreste der skubbede mig til det, troede ikke man var erstattet ved et cykel styrt.
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 09:54 |
Downloader folk ulovlige musik- og filmfiler, fordi de ved at film- og pladeselskaberne alligevel har medregnet dette snyd, når de prissætter deres varer?
Stjæler folk også i supermarkederne fordi de har en ide om at priserne ville være lavere, hvis ikke der blev stjålet så meget?
Begår folk røverier i bankerne fordi de ved at bankerne har sat renterne og gebyrerne op fordi folk har snydt med lån og lign. ?
Skyder Rockerne og Indvandrerbanderne hinanden fordi ellers gør modparten det blot - desværre ja, men det retfærdiggører da ikke at det sker alligevel.
Naturligvis skal man ikke snyde med forsikringen - om det så "bare" er at lægge lidt ekstra på, når skaden skal gøres op.
Nej jeg har ikke nogen glorie eller vinger, men hvis spørgsmålet er om det er ok at snyde, så er mit svar klart NEJ
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:01 |
zulfo skrev:
Nu var det "min" tråd der blev hijacket - så jeg må hellere lige gøre helt klart, at jeg selvfølgelig IKKE finder forsikringssvindel okay på nogen måde!
Jeg valgte, som skrevet i tråden "Så fik min PS3 nok", at købe en helt ny maskine - også selv om det ser ud til at jeg nu har reddet den gamle :)
Som Jonas og Skyum har skrevet tidligere, så ser jeg også forsikringer som en livline - skulle der gå noget galt, som faktisk skyldes et uheld - så er jeg glad for at have en forsikring der dækker mig - og mine ting.
|
Ja du er heldigvis en af mange ansvarelige forsikringstagere, og det er da dejligt at se at du ikke blev fristet af "opfordringen" og valgte at gøre det rigtige. Dejligt hvis du får fikset den gamle. Kan du så nå at aflevere den nye tilbage på fortrydelse ?
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:27 |
Jeg synes også at det er forkert at snyde med forsikringen og har aldrig været en situation hvor jeg har overvejet det. Men selv almindelige lovlydige borgere kan tit føle presset til at snyde, fordi mange forsikringsselskaber ikke opfører sig pænt. Jeg havde en kammerat som fik stjålet sin 2 år gamle fladskærm, som han var utrolig glad for. Jeg ved ikke hvad nyprisen var, så lad os sige den var 15.000 kr. Forsikringen går ind og konkluderer at man kan få et tilsvarende tv til 9.000 kroner. Som jeg egentlig ikke ser noget forkert i. Men så er det filmen knækker efter min mening. Fordi tv'et er 2 år gammelt, så skal der fratrækkes 25% af beløbet på de 9.000 kroner og han ender med 6750 kr til fladskærm. Hele problemet består jo i at man skal have dækket det tab, som man mister. Så hvis man kan få erstattet sit tv for 9000 kr, så er det fint. Men nu står han tilbage og mangler 2300 kr før at han kan få et tv som var af samme kvalitet som han mistedet. Så hvis man får stjålet et 2 år gammelt sony fjernsyn, så kan man få det erstattet med et Prosonic, for der er ikke råd til mere. Får du stjålet din bil, så bliver den erstattet med en scooter for den kan også bringe dig fra a til b. Heldigvis er der forsikringsselskaber som opfører sig ordentligt, men dem som render ind i problemerne og er lovlydige borgere ender med at tabe på bekostning af svindlerne.  Tilføjelse: Tilmed kræver mange forsikringsselskaber at man skal generhverve sine varer igennem deres egne butikker som tit har højere priser end man kan få tingene til andre steder. Så man får mindre for forsikringssummen.
Redigeret af Cyberguyen - 05-August-2009 kl. 10:31
|
 |
Nikodk
Guld medlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:37 |
Med mindre der står i forsikringspapirerne, at varer er forsikret til nypris, og det er vel ikke urealistisk at man kan finde et brugt af tilsvarende model til de 6.750
I virkeligheden viser det ihvertfald, at det kan betale sig at læse betingelserne igennem inden man accepterer forsikringen.
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:41 |
Skyum skrev:
zulfo skrev:
|
Ja du er heldigvis en af mange ansvarelige forsikringstagere, og det er da dejligt at se at du ikke blev fristet af "opfordringen" og valgte at gøre det rigtige. Dejligt hvis du får fikset den gamle. Kan du så nå at aflevere den nye tilbage på fortrydelse ?
|
Den er ikke købt online, så ingen fortrydelse - men det betyder heller ikke noget, nu har jeg en fin ekstra maskine til soveværelset - når jeg engang finder en lille 32" billig skærm dertil... nå, nu skal jeg ikke hijacke tråden tilbage :)
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:51 |
Nikodk skrev:
Med mindre der står i forsikringspapirerne, at varer er forsikret til nypris, og det er vel ikke urealistisk at man kan finde et brugt af tilsvarende model til de 6.750
I virkeligheden viser det ihvertfald, at det kan betale sig at læse betingelserne igennem inden man accepterer forsikringen.
|
Nu har jeg desværre ikke hans forsikringspapirer - men han står jo dårligere stille end før han blev bestjålet og det er efter min mening forkert.
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 11:06 |
må også indrømme med et par år på bagen så burde den devaluering være fornuftig.
Man kan jo vælge at betale så tingene er forsikret til nypris, min kærestes smykke forsikring dækker feks. FULD vurderingspris UDEN afslag, og mister hun en sten eller andet, så er det også dækket.
Personligt synes jeg devaluering er okay mistede selv en T30 Laptop ved et cykelstyrt, den var 2 år gammel ca. kvitteringen sagde 22.000kr men en ny laptop med samme erhvervs garanti og sådan kostede 14, men er VÆSENTLIGT hurtigere (T42 var uden dengang). forsikringen valgte derfor at tage vurderingen på en nuværende maskine og give mig 14.000kr - 20% det var jeg da SUPER tilfreds med. (havde max regnet med 6k, men de ville følge DERES procedure, om at ringe til min forhandler og få vurdering)
Fik jeg stjålet mit gamle 40" M86 så vil en vurdering af 6k vel også være MAX jeg kan regne med selvom jeg har givet 10k for apparatet.
Sådan er forsikring nu engang, og vil man have specielle vilkår, så må man jo tegne en forsikring der dækker det.
Det drejer sig vel alt sammen om selv at være smart nok til at læse forsikrings betingelserne, end at klage på bagkant over man ikke er fuldt dækket.
Redigeret af Rasmusdc - 05-August-2009 kl. 11:08
|
 |
Nikodk
Guld medlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 11:16 |
Cyberguyen skrev:
Nikodk skrev:
|
Nu har jeg desværre ikke hans forsikringspapirer - men han står jo dårligere stille end før han blev bestjålet og det er efter min mening forkert.
|
altså hvis præmien på forsikringen bliver beregnet ud fra de betingelser, kan man jo sige at han får hvad han har betalt for.
(sikker på at man kan finde en brugt skærm, der er 2 år for den pris han fik udbetalt af forsikringen)
|
 |