|
Forskel på placering af youseekort tv/recorder? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
JLee
Bruger Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-November-2014 kl. 20:29 |
|
Hej!
Min antenneforening har åbenbart opsagt deres aftale med Yousee, og jeg går derfor fra "tvungen" fuldpakke til mellempakke med bland selv + 3 ekstrakanaler (besparelse på 50 kr/mdr) fra starten af december. Jeg har kun ét tv, men adskillige recordere tilsluttet og har kun brug for at se tv i stuen. Jeg har købt et CI modul fra Yousee, men det kan ikke sluttes til mit tv (Samsung), da jeg mangler en form for adapter. Modulet kan ellers fint sættes i den recorder, jeg til daglig bruger for som "fordeler" af mit antennesignal, og min anden recorder, som får signal gennem den første, kan fint optage to kanaler, samtidig med, at jeg optager to andre kanaler på den første recorder (begge Pana). Jeg er klar over, at der er forskel på fuldpakke og tv med bland selv, men kan det ikke være ligemeget, hvor signalet kommer fra, sålænge den modtagende enhed har et kort indsat? Gutten i kundeservice sagde, at jeg kun vil kunne se én kanal, hvis jeg putter mit kort i en af recorderne, mens jeg vil kunne udnytte alle mine recorderes i alt 4 tunere, hvis jeg sætter kortet i tv'et. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan det kan være? Jeg har prøvet at researche selv, men er ikke god til "tv-fagsprog", så jeg vil sætte stor pris på, hvis nogen vil forklare mig forskellen. På forhånd tak! |
||
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126 |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når man har kanaler der er kryptere de, så skal man jo for at kunne se dem have et Ca + et kort i de enheder der modtager signalet, så for at kunne optage skal de være i Recorderen, og for at kunne se dem på TVet uden at skulle bruge Recorderen, sø skal der jo også være modul og kort i TVet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar.
Jeg er helt med på, at der skal bruges et kort for at modtage de kodede kanaler, men jeg forstår bare ikke, hvorfor der er forskel på, om signalet går gennem tv'et til recorderen eller omvendt. Jeg har antennesignalet sluttet til recorder 1, der viderefører signalet til recorder 2 og tv. Med denne opstilling kan jeg optage 4 forskellige kanaler og samtidig se en 5. på tv'et, hvis jeg vil. Yousee-manden sagde, at jeg ville kunne gøre det samme, hvis kortet sættes i tv'et, og antennesignalet fordeles herfra til de to recordere, hvorimod jeg kun vil kunne optage samme kanal på de to recordere, hvis kortet sidder i en af dem fremfor tv'et. Det giver ingen mening for mig... Redigeret af JLee - 28-November-2014 kl. 21:10 |
||
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126 |
||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
|
Under min research er jeg stødt på flere fora, hvor folk tager for givet, at sådan en adapter fulgte med tv'et. Det gjorde den ikke med mit - til gengæld har jeg to par 3D briller, som jo ikke er meget værd, hvis der ikke kan ses tv.... Hvor køber man sådan en? Overvejer kraftigt at droppe hele cirkusset og bare tilmelde mig en fuldpakke, der ikke kræver andet end et antennekabel...
|
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yousee-manden vrøvler. Med et kort+CA modul kan du se eller optage een krypteret kanal, hvis det sidder i en recorder. Hvis det sidder i TV kan du se en krypteret kanal, og evt. optage på TV's PVR recorder hvis sådan findes i TV. De øvrige recordere/TV uden kort kan optage kanaler fra Grundpakke, og ikke andet, uanset rækkefølge af antennesignalfordeling. Med Bland Selv bliver der indsat filter for Grundpakke, så det kun er de 25 kanaler heri der kan ses/optages uden kort+CA modul, alle andre kanaler i Mellempakke + ekstrakanaler kræver kort+CA modul (din Samsung SMT-H3126 har indbygget CA modul). Så du kan hurtigt få brug for ekstra kort+evt. CA moduler med Bland Selv: Mvh. JørgenT |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Holder en til Ca modulet leveres med TVet, det er der ingen tvivl om, den ligger i den skum beskyttelse der er om TVet i kassen, så den har du sikkert smidt ud sammen med indpakningen, så du må købe en ny hos forhandleren. Brillerne bruges jo når der ses BD eller andet 3D indhold fra extern kilde, der udsendes jo ikke nogle på TV. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for oplysninger - det må jeg vist lige ringe til dem og spørge om på mandag! Ikke super kundeservice at få folk til at bruge tid på at prioritere kanaler til bland selv og penge på kortlæser, når man bare kunne have nøjedes med fuldpakken. Men jeg kan vel nå at fortryde, og er det så ikke rigtigt, at hvis jeg har fuldpakken, så er der ingen begrænsning (udover evt. forringelse af signal) på, hvor mange af mine tunere, der kan udnyttes på samme tid? |
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
|
My bad! Jeg er heldigvis typen, der gemmer AL indpakning, og ved tur til kælderen sås ganske rigtigt, at der gemte sig et lille stykke undseligt sort plastic i kassens mørkeste krog. Desværre ubrugeligt, har jeg jo nu fundet ud af, men så har jeg den da og kommer ikke til at gå ned på udstyr - eller noget. Men tv'et har også indbygget en form for 3D-funktion (meget forstyrrende, når man ved et uheld kommer til at slå den til!), og brillerne er noget med "active"-et-eller-andet. Jeg troede, de var til at se tv med den funktion. Der kan man bare se.... |
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fuldpakken er penge totalt ud af vinduet, der betales for en røvfuld kanaler der aldrig ses, går ALDRIG tilbage igen, ALT for dyrt, betaler gerne for det der ses, men vil under ingen omstændigheder betale for hvad der ikke ses. Optager meget ofte 2 ting samtidig og så kan der ses endnu en kanal på TVet, sker dog sjældent, langt det meste der ses er optagelser, og så samtidig med at der optages yderligere udsendelser. |
||
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kunstig 3D er intet værd bruger det aldrig, det kan narurligvis også anvendes fra externe enheder.
|
||
|
||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo som man tager det. Jeg synes, det er penge ud ad vinduet at betale for kun at kunne bruge 1 tuner ad gangen, når man for en 50'er ekstra kan bruge alle sine 8-9 tunere samtidig (Ja, jeg har MANGE recordere! og er aldrig hjemme til at se tv "live"). Jeg ser stort set aldrig en eneste grundpakkekanal og har været nødt til at fravælge nogle af dem, jeg ellers ser fra fuldpakken, da jeg ikke gad betale for flere ekstrakanaler. Men sådan er det. De forstår at sammensætte pakkerne, så alle, der ser andet end dansk og svensk og eksempelvis gerne vil se sport, er nødt til at betale kassen. Fik jo ellers at vide, at jeg kunne spare penge på denne måde, men det betyder til gengæld, at jeg ikke kan optage mere end én kanal ad gangen - TOTAL NO-GO! |
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for input - som det sikkert fremgår, har jeg heller aldrig brugt det, medmindre det var et fejltryk på remoten. |
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |