recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på placering af youseekort tv/recorder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på placering af youseekort tv/recorder?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 22:51

Der kan da optages alt det der ønskes, uanset om man har fuldpakke eller grundpakke med extra kanaler, man skal bare have kort i de enheder der bruges til at optage med, så det er vrøvl at der kun kan bruges en af gangen. Jeg bruger som skrevet ofte at optage 2 ting på samme tid, både med og uden kort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan da optages alt det der ønskes, uanset om man har fuldpakke eller grundpakke med extra kanaler, man skal bare have kort i de enheder der bruges til at optage med, så det er vrøvl at der kun kan bruges en af gangen. Jeg bruger som skrevet ofte at optage 2 ting på samme tid, både med og uden kort.

Det er meget muligt, at jeg har misforstået, men jeg har opfattet det, JørgenT skrev, som om, der kun kan bruges én tuner pr. kort ad gangen?

Som sagt har jeg ingen interesse i grundpakkekanalerne, så som jeg har forstået det, skal jeg bruge et kort for hver kanal, jeg ønsker at benytte samtidig. Jeg bruger at optage 4 udsendelser samtidig næsten dagligt, da der er overlap mellem mine yndlingsprogrammer. Dermed skal jeg anskaffe op til 8 kort + 8 kortlæsere for at kunne optage og se tv på alle enheders tunere samtidig, hvilket er sket flere gange, når jeg har været væk med arbejdet i længere tid. Det er 3960,- for at spare 50,- om måneden. Det er selvfølgelig tjent ind om 79 måneder, men hvem ved om der ikke er fundet en anden løsning til den tid...

Men bortset fra det, er jeg da slet ikke uenig i, at det er sygt irriterende at betale hundredevis af kroner hver måned for en masse kanaler, man end ikke har kodet ind (på favoritlisten). Det kunne være super, hvis det var "ægte" bland selv, hvor man kunne blande 25, hhv. 35 og 60 kanaler for den pris, de enkelte pakker koster -  uden kort. Tænk engang....
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 23:24

Det må være nogle dyre CA moduler hvis de skal koste så meget, og om det er muligt at få så mange kort tvivler jeg på, det er noget ud over det normale. Ja et kort kan kun klare en kanal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 23:30

Det må være nogle dyre CA moduler hvis de skal koste så meget, og om det er muligt at få så mange kort tvivler jeg på, det er noget ud over det normale. Ja et kort kan kun klare en kanal.

De koster 395/stk, og det kan da sagtens være, at de kan fås billigere på tilbud online (har kun kunnet finde dem til ned til 349 pt.), MEN yousee nægter at yde support, hvis jeg skulle få problemer, og kortlæseren ikke er købt gennem dem - selvom det er nøjagtig samme model.

Men glad for, at det er lykkedes mig at lære noget om brugen af tvkort. Mange tak for jeres forklaringer!
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 23:39

Du skriver at du har Panasonic Recordere, så behøves der ikke så mange moduler, der kan optages uden kort, men det skal bruges når der afspilles.
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 23:57

Du skriver at du har Panasonic Recordere, så behøves der ikke så mange moduler, der kan optages uden kort, men det skal bruges når der afspilles.

Aha! Jeg har godt læst noget om at optage kodet og dekode under afspilning...

Men her kommer min mangel på viden endnu engang til udtryk: Er det ligegyldigt, om optagelsen er foretaget på recorderens ene eller anden tuner? Jeg har kun kigget på min nyeste recorder, hvor der er 2 CAM slots. Skal man så flytte modulet mellem de to afhængig af, om udsendelsen er optaget via "tuner 1" eller "tuner 2"?

Gør det nogen forskel, om man afspiller fra USB-HD? KAN der overhovedet overføres en kodet optagelse til HD? Eller kan man evt. dekode optagelsen "permanent" før overførsel til USB-HD, så den kan afspilles derfra uden kort?

I sagens natur ser jeg kun én optagelse ad gangen, så jeg ville måske kunne nøjes med at have kortet siddende i tv'et og så sætte det i den relevante recorder, når jeg ville se en optagelse? Det ville jo tegne et helt andet billede...

Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 00:02

Når der er optaget uden kort, så er jeg ganske sikker på, at det hele tiden skal anvendes for at se optagelsen. Den forbliver krypteret når først den er optaget.
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 00:10
I see... men stadig fint til f.eks. sport eller andet, man alligevel ikke gemmer. Men optagelser, som man planlægger at brænde på DVD, vil så skulle optages med kort, om jeg har forstået? Og de vil så "opføre sig" nøjagtig som dem, jeg har optaget via antenne/fuldpakke hidtil, når jeg skal overføre/brænde?

Men kunne du komme med et bud på det med at overføre og afspille fra ekstern HD? Jeg bruger tit det med at overføre én optagelse, mens jeg ser en anden. Hvis jeg kunne overføre en kodet optagelse og så dekode ved afspilning fra HD, ville det være supersmart!

Kan du evt. sige noget om, om en kodet optagelse fylder mere eller mindre på HD'en?
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af JLee JLee skrev:

men det betyder til gengæld, at jeg ikke kan optage mere end én kanal ad gangen

Panasonics nyere digitale recordere til DVB-C kan optage krypterede programmer i lige så stor stil som ikke-krypterede. De dekrypteres så efterfølgende, når kortet er "ledigt".

Dvs. på én recorder (med kort) kan du optage op til tre programmer samtidigt (på BCT-940, to på andre modeller), der alle kan være fra krypterede kanaler. Det ene af dem dekrypteres "on the fly", mens de to andre optages i krypteret udgave, og kan så efterfølgende dekrypteres, enten under afspilning (hvis ikke kortet bruges på det pågældende tidspunkt), eller "i baggrunden", når recorderen ikke bruges til andet, og kortet er ledigt.

Men du skal så have CA-modul + kort i hver enkelt recorder, der skal kunne optage/afspille krypterede kanaler, og et i dit TV, hvis du også vil kunne se krypterede kanaler uden brug af en recorder (eller hvis alle dine recordere er ved at optage ting, der er krypterede, og derfor bruger deres kort).

Redigeret af HeartWare - 29-November-2014 kl. 09:14
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 19:33
Hej Heartware, tak for input.

Forstår jeg det korrekt, at jeg ikke behøver mere end ét kort pr. ikke-Panarecorder? Så kan jeg optage krypteret på begge og så dekryptere eksempelvis recorder 1 om natten, hvorefter jeg kan sætte kortet over i recorder 2, mens jeg ser de nu dekrypterede optagelser på recorder 1?
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 23:40
Jeg har ikke afprøvet det sådan, men umiddelbart burde det kunne fungere på den måde...

Jeg ved dog ikke, om Panasonic kan optage krypterede kanaler, hvis der slet ikke er et kort i maskinen, og så efterfølgende dekryptere den med et kort taget fra en anden maskine, eller om der skal være et kort til stede før den optager krypterede kanaler.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 00:07
Hvor mange recordere og kort har du? Har du mulighed for at afprøve det? Hvis det kan fungere sådan, vil jeg klart beholde min blandselv løsning, men hvis ikke, vil jeg nok bare skifte op til fuldpakken. På trods af, at den består af 75% kanaler, jeg ikke kommer til at bruge...
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu