recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskelle mellem 42PV60E og 427XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskelle mellem 42PV60E og 427XD

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 18:29

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

De væsentligste forskelle er:

- Pana har bedre sort
- Pana har bedre gråtoner
- Pana har bedre lyd
- Pana står lidt mere skarpt og med lidt mindre pixelstøj ved SD signaler
- Pana har gjort noget ved indbrænding ved at bruge en ny type gas
- Pioen er 100% plastic, også frontglasset
- Ingen af de to TV har et specielt flot design, men det er jo en smags sag
- Panaen kører helt cool, det kan jeg godt li ved elektronik

Dvs. slet ingen ting overhovedet som taler til fordel for Pioneer? Come on, det er altså ikke en rimelig måde at argumentere på.

EDIT: her er et eksempel på hvorfor jeg simpelthen ikke forstår din totalt ukritiske argumentationsteknik (ikke personligt ment). Du henviser til sammenligninger, hvor konklusionen er at DNR-kredsløbet i Panasonic virker bedre end det i Pioneer. Det var baseret på analogt TV, og det var ikke nødvendigvis på samme tidspunkt (så vidt jeg husker den norske undersøgelse?). Altså kunne det have været signalet, men lad det nu ligge, og lad os bare acceptere at DNR virker bedre i Panasonic end Pioneer. Fast forward... til TV calibration 101: Her står der altid: slå DNR fra!!! DNR kan ganske rigtigt forbedre et dårligt signal, men prisen er at du ødelægger et godt signalinput. Slør på billedet kommer ofte fra DNR, idet DNR detekterer ændringer i billedet (som ligeså godt kunne være bevægelser som støj), og udjævner det (tværer det ud). Hvis signalet er dårligt skal man ikke kaste sig over DNR; man skal skaffe et bedre signalinput, f.eks. digitalt TV. Bottom line: hvordan de respektive TV performer ved et ekstremt dårligt signal, er ikke en parameter som man bør tillægge den store vægt, hvis man kigger på TV i Panny/Pio klassen.

Redigeret af JesperLund - 30-Oktober-2006 kl. 18:45
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 18:30

Bortset fra det - er det ikke lidt sent at spørge 

Nix, da jeg ikke har modtaget TV'et endnu .
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

De væsentligste forskelle er:

- Pana har bedre sort
- Pana har bedre gråtoner
- Pana har bedre lyd
- Pana står lidt mere skarpt og med lidt mindre pixelstøj ved SD signaler
- Pana har gjort noget ved indbrænding ved at bruge en ny type gas
- Pioen er 100% plastic, også frontglasset
- Ingen af de to TV har et specielt flot design, men det er jo en smags sag
- Panaen kører helt cool, det kan jeg godt li ved elektronik

Dvs. slet ingen ting overhovedet som taler til fordel for Pioneer? Come on, det er altså ikke en rimelig måde at argumentere på.

Måske DU kan komme på noget, jeg har ikke hørt eller læst noget der rykker. 

Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 18:48

1080p /24 frames skulle betyde en rigtig god dybdeskarphed og et væld af detaljer samt en mere flydende overgang mellem billedsekvenser.

De første Blu-Ray afspillere er lige på trapperne og de første film er allerede udgivet på HD-DVD og Blu-Ray - så helt langt hen i fremtiden skal vi altså ikke.

Gråtone forbedringer med bredere spektrum på Pana: ja men en mere hakkende overgang i skalaen end Pio ifølge anmeldelser.

Nu vil jeg helst ikke bidrage til ensidig ros til det ene af TVéne. Jeg synes at jeg objektivt har prøvet at besvare trådens spørgsmål.

Det synes jeg ikke helt "nextgeneration" gør.

De hører begge to til markedets absolut bedste plasma til almindelige menneskepenge.

Redigeret af Websurfer11 - 31-Oktober-2006 kl. 11:52
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Gråtone forbedringer med bredere spektrum på Pana: ja men en mere hakkende overgang i skalaen end Pio ifølge anmeldelser.

Har du overvejet at dette kunne skyldes MPEG2 komprimeringen, hvor panaens mange flere gråtoner afslører begrænsningen i MPEG2

Redigeret af nextgeneration - 30-Oktober-2006 kl. 19:49
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 18:55

Måske DU kan komme på noget, jeg har ikke hørt eller læst noget der rykker. 

Inkluderer "det du har læst" Area DVD sammenligningen?

Jeg har ikke set de to TV, så alene af den grund vil jeg afholde mig fra at lave en lang liste med fordele og ulemper (og samtidig har jeg stor respekt for Area DVD tests på "second hand" niveauet). Jeg er bare temmelig sikker på at en sådan liste ville inkludere punkter, som taler til fordel for Panasonic, og punkter som taler til fordel for Pioneer...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 19:02

Har du overvejet at dette kunne skyldes MPEG2 komprimeringen, hvor panaens mange flere gråtoner afslører begrænsningen i MPEG2

I så fald er det en begrænsning, som du kommer til at leve med i en del år fremover...

Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 19:05
Btw, er der nogen, der kender til butikker i Storkøbenhavnsområdet, der forhandler begge mærker?
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

I så fald er det en begrænsning, som du kommer til at leve med i en del år fremover...

Det er kun i sort/hvid film det ses, og ikke ret tit

plasmatvbuyingguide har nogle gode artikler om gråtoner, især den med at gråtoner er afgørende for hvordan et billede opleves, så de extra gråtoner på panaen må virkelig komme til sin ret i MPEG4 / HD TV.

Mht den tyske artikel, kan jeg ikke tysk og hælder mere til plasmatvbuyingguide og den norske test. Især hæfter jeg mig ved de negative ting i en test, fremfor dem der har svært ved at få armene ned.

Redigeret af nextgeneration - 30-Oktober-2006 kl. 19:48
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 19:40
Nogen der ved hvor mange gråtoner MPEG2 og MPEG4 kan vise ?

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 20:03

Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Tja, det må være en smagssag, jeg synes det ikke.

m.v.h.

Din Pioneer PDP 427XD er Full HD Ready  dvs egnet til at vise 1080p/24fps/72HZ- som er BlueRay afspilningsstandard. En ikke uvæsentlig ting. Det er Panasonic TH-42PV60E ikke i samme omfang i stand til. Pioneer har en lidt bedre videoprocessing .Desuden er der flere billedindstillingsmuligheder på Pioneer. Billederne er også lidt forskellige - Pioneer har nogle varmere og i det hele taget ret naturtro farver, mere detaljerig  i sortområder - mens Panasonic til gengæld er mere konstrastrig og har lidt bedre sortniveau (evne til at lave sort , helt sort). NRD(støjdæmpning) på de analoge signaler skulle være en tand bedre på Panasonic´en. Og så er der jo selvfølgelig designet - som er en mere subjektiv sag.
Begge er gode plasma TV - men der er en forskel - om disse forskelle så betyder noget for dig - er jo så en anden sag.

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Tja, det må være en smagssag, jeg synes det ikke.

m.v.h.

Din Pioneer PDP 427XD er Full HD Ready  dvs egnet til at vise 1080p/24fps/72HZ- som er BlueRay afspilningsstandard. En ikke uvæsentlig ting. Det er Panasonic TH-42PV60E ikke i samme omfang i stand til. Pioneer har en lidt bedre videoprocessing .Desuden er der flere billedindstillingsmuligheder på Pioneer. Billederne er også lidt forskellige - Pioneer har nogle varmere og i det hele taget ret naturtro farver, mere detaljerig  i sortområder - mens Panasonic til gengæld er mere konstrastrig og har lidt bedre sortniveau (evne til at lave sort , helt sort). NRD(støjdæmpning) på de analoge signaler skulle være en tand bedre på Panasonic´en. Og så er der jo selvfølgelig designet - som er en mere subjektiv sag.
Begge er gode plasma TV - men der er en forskel - om disse forskelle så betyder noget for dig - er jo så en anden sag.

Bedst til blue-ray.. Det vil sige pio'en er bedst til PS3 ?

Ha en god aften.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu