recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Jacob_Hesse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg synes ikke, at det skal ændres, bare fordi når folk spørg til et LCD tv, så skal de ikke bare få den samme sang hvergang, at de skal købe et plasma istedet. Det er jo netop for at undgå denne, at man har delt det op. Så man tage de her lange diskussioner om hvad der er bedst LCD er plasma et andet sted.

Normalt er jeg også til plasma, har haft 4 stk. men efter ha set Sony's nye HX700, så er jeg ikke så sikker på at mit næste tv er et plasma.

Men er det da et problem at man nævner et plasma tv i en tråd hvor trådstarter søger feks. det bedste tv til 8000 kr med henblik på billedegengivelse?

Som jeg læser det skriver han jo netop at det er et LCD tv han søger
Nogen gange tror jeg bare ikke man ved man søger. Da jeg skulle ha mit tv, så søgte jeg også imellem forskellige lcd tv, men endte ud med et plasma. 

plasma er blevet et fy ordConfused
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

skyrum

alternativet er en projektor som vi to har.
der siger vil endnu mere om billedekvalitet kommer i første række, end panel teknologi.

Lige præsist derfor er mit focus ikke på tv mere, så der skal store forbedringer til før jeg skifter tv'et ud.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:01

Jeg synes ikke, at det skal ændres, bare fordi når folk spørg til et LCD tv, så skal de ikke bare få den samme sang hvergang, at de skal købe et plasma istedet. Det er jo netop for at undgå denne, at man har delt det op. Så man tage de her lange diskussioner om hvad der er bedst LCD er plasma et andet sted.

Normalt er jeg også til plasma, har haft 4 stk. men efter ha set Sony's nye HX700, så er jeg ikke så sikker på at mit næste tv er et plasma.

Men er det da et problem at man nævner et plasma tv i en tråd hvor trådstarter søger feks. det bedste tv til 8000 kr med henblik på billedegengivelse?

Som jeg læser det skriver han jo netop at det er et LCD tv han søger
Nogen gange tror jeg bare ikke man ved man søger. Da jeg skulle ha mit tv, så søgte jeg også imellem forskellige lcd tv, men endte ud med et plasma. 

plasma er blevet et fy ordConfused
Clap   Netop  Wink
I virkeligheden drejer det sig om at vi har forskellige behov, og stor respekt for det,men jeg vil sgu også respekteres for at foretrække bedste billede, frem for tyndt tv med netadgang og andre ting som JEG aldrig ville bruge mit tv til.
Respekt for dem der har et behov der bedste løses af LCD,LED eller plasma.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

@kskruger.
Bare alle plasma folk var som digClap. Du kan også godt se at der er fordele ved LCD selvom du har plasma.

mvh
Jeg tror nu de fleste plasmafolk kan se de fordele der er ved LCD, men hvis man går efter bedste billede-kvalitet, og er ligeglad med om tv'et er 2 mm. dybt, så er det stadig plasma der vinder (nogle plasma), men man kan jo bestemt også købe dårlige plasma OG gode LCD-tv.
Jeg kunne også godt forestille mig at jeg skifter til LCD/LED næste gang, men der går nok nogle år.

Jeg kan både se for og imod at samle tråden, men som også nævnt ER der jo dem der VIL have LCD eller Plasma, uden at overveje alternativet.
100% enig. Jeg kunne ikke selv have skrevet det bedre. Der er bare folk som er ligeglade med billedkvaliteten, og bare VIL have LCD eller plasma. Uanset alternativer, og det synes jeg rent ud sagt er noget mærkeligt noget. Personligt er jeg hamrende ligeglad med selve teknologien af et tv. Det vigtigste for mig er at jeg overordnet set selv har gjort et godt køb af billedkvalitet når jeg har købt et tv. Jeg er dog 100% enig med andre i, at man får mere for pengene med plasma tv end LCD/LED tv i samme prisklasse. (Foreløbigt). Jeg er egentligt glad for at LCD og plasma er blevet adskilt for så slipper jeg for at se en masse tråde i LCD forummet der ikke interesserer mig. Det er ikke mange LCD tråde jeg har skrevet i.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:10

Clap Hørt. Vi skal blive ved med at adskille. Det kan ikke være rigtigt, at når man siger man ikke vil plasma, så får man en masse smidt i hovedet.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:36
prøv lige at tænke jer lidt om, dether handler da langt mere om respekt for hinandens synspunkter og debatdiciplin... og ikke mindst given plads til hinandens forskellige meninger og syn.

Diskussionerne er efterhånden mere et spørgsmål om diskussion for diskussionens skyld fremfor en saglig debat om hvad muligheder der er i markedet omkring skærme.

Og jeg er HELT overbevist om hvis man kigger på recorderes trafik (generel trafik udvikling medtaget) så tror jeg på at såvel mængden af indlæg i tv afsnittet er faldet... og ikke mindst trafikken.. jeg syntes ihvertfald mængden af ret ligegyldige indlæg og diskussioner er det samme.. mens andelen af tråde hvor man lærer og skraber information til sig praktisk talt er forsvundet.. og derved syntes jeg fortsat godt man kan påstå at opdelen har overlevet sig selv.

Hvorfor skal man ikke kunne stille et ldc spørgsmål i et fælles forum??.. det er da noget underligt noget... og det er da muligt der er nogle som skal gribe sig selv lidt ekstra i barmen for at give plads til hinanden... men jeg tror rent faktisk at det vil være mere oplysende for alle at man kan være med... jeg bryder mig ikke om at få en label på... men da jeg skrev jeg havde et bestemt tv mærke så var det ofte sådan at når man så skrev var man fanboy af det ene eller andet mærke.. og jeg syntes derfor det er bedre at tage fat om roden i det at få en ordentlig debatdiciplin som eks. hummelmose har prøvet at opfordre til flere gange... så syntes jeg dette er et godt initiativ.. men det ville efter min mening også gavne at nedbryde tingene lidt mere.. der er kommet for mange forumafsnit og ikke mindst underforum.

Mvh

René
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:41

tidligere var det sådan når nogen spurgte på dette forum om hvilket tv giver mest billedekvalitet for pengene. Så fik de et svar.

Netop dem som spørger om køb af tv. De ved somregel heller så meget om fordele og ulemper. Men har hørt fra venner og andre. 80 procent af alle tv er vel lcd, uden helt at vide det. De gange jeg selv har snakket med en sælger så får jeg altid at vide led er en ny teknologi og er bedre end både plasma og lcd. Samt plasma får burn in efter 5 min og dem skal man holde sig fra. Når en sælger har den holdning, hvorfor så overhovdet sælge plasma tv. Helt de samme ting man altid hører om herinde Der udover hvilket tv får man en fin billedekvalitet i 50 tommer til under 10.000 kr.
Men uanset hvad en bruger spørger om kommer ulemperne stort set aldrig på bordet.
hvis de ikke kommer frem.
så kan man vil lige så godt gå ned i en butik.
 man vil få de samme svar, som herinde
mit tv det er super godt og har ingen ulemper.
hvad kan man bruge det?  

Redigeret af xcardman - 30-April-2010 kl. 12:50
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 13:21
Synes det er underligt at tingene absolut skal opdeles, det virker som om man er bange for andres ideer/holdninger, man kunne jo risikere at lære noget nyt.

Det kunne være en god ide at lave en sticky tråd der listede fordele/ulemper ved de forskellige teknologier og målte dem mod hinanden på de enkelte områder (ved godt at dette kun kan blive overordnet)
Samtidig kunne det måske være en ide at lave en skabelon til indlæg om nyt tv, hvor trådstarter så huskede at oplyse alle krav/forventninger, "tv miljø", budget, billedkvalitet, design, features.

Der er selvfølgelig klaphatte, fanatikere, fanboys mfl. på begge sider.
Men jeg synes egentligt at det er lidt sørgeligt at "LCD folket" ofte føler sig så forfulgte. 

Synes at det er symptomatisk at "plasma tilhængere" ofte primært taler om billedkvalitet (ikke teknologi). Jeg kan ikke mindes at have set en tråd hvor der spørges om nyt tv, hvor der bare står (uden begrundelse) at det SKAL være plasma, hvorimod dette jævnligt sker i forbindelse med LCD.

På samme måde har jeg/andre jævnligt rådet folk til at købe LCD hvis forholdene er til det (selvom jeg/andre personligt støtter os op af Otto/rasmus mfl. der generelt roser plasma billedkvalitet) .

Hvorimod jeg ikke kan mindes at have set en "LCD tilhænger" skrive: Hov i forhold til dine behov lyder det da til at du skulle overveje en plasma skærm.

Så synes begge sider skulle lyttte lidt til hinanden og herunder ville det også klæde "LCD folket" at anderkende at plasma faktisk har sine styrker, ikke mindst inden for billedkvalitet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 13:33
Min egen lille teori

LCD der køber de fleste folk efter hvad de selv synes er bedst
Plasma går mere op i måling af billedekvalitet og de lidt mere hardcore, de vil absolut ikke se noget billedebehandling af ens killdemateriale.

yderligere en grund til det måske går galt i disse tråde

Redigeret af xcardman - 30-April-2010 kl. 13:36
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Synes det er underligt at tingene absolut skal opdeles, det virker som om man er bange for andres ideer/holdninger, man kunne jo risikere at lære noget nyt.

Det kunne være en god ide at lave en sticky tråd der listede fordele/ulemper ved de forskellige teknologier og målte dem mod hinanden på de enkelte områder (ved godt at dette kun kan blive overordnet)
Samtidig kunne det måske være en ide at lave en skabelon til indlæg om nyt tv, hvor trådstarter så huskede at oplyse alle krav/forventninger, "tv miljø", budget, billedkvalitet, design, features.

Der er selvfølgelig klaphatte, fanatikere, fanboys mfl. på begge sider.
Men jeg synes egentligt at det er lidt sørgeligt at "LCD folket" ofte føler sig så forfulgte. 

Synes at det er symptomatisk at "plasma tilhængere" ofte primært taler om billedkvalitet (ikke teknologi). Jeg kan ikke mindes at have set en tråd hvor der spørges om nyt tv, hvor der bare står (uden begrundelse) at det SKAL være plasma, hvorimod dette jævnligt sker i forbindelse med LCD.

På samme måde har jeg/andre jævnligt rådet folk til at købe LCD hvis forholdene er til det (selvom jeg/andre personligt støtter os op af Otto/rasmus mfl. der generelt roser plasma billedkvalitet) .

Hvorimod jeg ikke kan mindes at have set en "LCD tilhænger" skrive: Hov i forhold til dine behov lyder det da til at du skulle overveje en plasma skærm.

Så synes begge sider skulle lyttte lidt til hinanden og herunder ville det også klæde "LCD folket" at anderkende at plasma faktisk har sine styrker, ikke mindst inden for billedkvalitet.

Jeg kan godt se din pointe og du har også ret langt hen af vejen.
Men det der sker, meget hurtigt når folk spørg efter en Philips, Samsung, Sony LCD. Så kommer standard svaret - du skal købe dig en Panasonic plasma vi har set det før og vi vil se det igen.

Redigeret af kskruger - 30-April-2010 kl. 13:50
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 14:03
I 2006 mente en af mine venner at Samsung LCD bare var det bedste man kunne købe. Det tog meget lang tid før han måtte indrømme, at billedkvaliteten på hans Samsung LCD var helt ad H til og købte et NYT LCD tv knap et års tid senere. Det havde han også i mindre end et år og købte så et Plasma tv. En mine andre venner mente også at Samsung LCD tv bare var det bedste. Han har købt tre styk fra 2006 til 2009! Der er folk i min vennekreds som jeg forlængst har opgivet at diskutere med. LCD er KONGE og plasma er noget møg med burn in, højt strømforbrug osv... Så er man chanceløs. LOL

Redigeret af Firebird - 30-April-2010 kl. 14:04
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 14:04
Jeg forstå så ikke nogen siger at
Philips, Samsung, Sony LCD viser et forskelligt billede.
Men de fleste skriver jo. jeg har et sony eller phillips og det er super godt.
bare køb.
Da jeg ikke vidste noget fladskærme, købte jeg jo også et sony lcd.
øv hvor blev jeg skuffet.
fandt så ud af lcd ikke levere den billedekvalitet jeg eftersøger og ingen kan vide det.
når en ny bruger spørger efter et nyt tv

så min teori holder sikkert i byrettenLOL

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu