Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:06 |
kskruger skrev:
thor-thor skrev:
Synes det er underligt at tingene absolut skal opdeles, det virker som om man er bange for andres ideer/holdninger, man kunne jo risikere at lære noget nyt.
Det kunne være en god ide at lave en sticky tråd der listede fordele/ulemper ved de forskellige teknologier og målte dem mod hinanden på de enkelte områder (ved godt at dette kun kan blive overordnet)
Samtidig kunne det måske være en ide at lave en skabelon til indlæg om nyt tv, hvor trådstarter så huskede at oplyse alle krav/forventninger, "tv miljø", budget, billedkvalitet, design, features.
Der er selvfølgelig klaphatte, fanatikere, fanboys mfl. på begge sider.
Men jeg synes egentligt at det er lidt sørgeligt at "LCD folket" ofte føler sig så forfulgte.
Synes at det er symptomatisk at "plasma tilhængere" ofte primært taler om billedkvalitet (ikke teknologi). Jeg kan ikke mindes at have set en tråd hvor der spørges om nyt tv, hvor der bare står (uden begrundelse) at det SKAL være plasma, hvorimod dette jævnligt sker i forbindelse med LCD.
På samme måde har jeg/andre jævnligt rådet folk til at købe LCD hvis forholdene er til det (selvom jeg/andre personligt støtter os op af Otto/rasmus mfl. der generelt roser plasma billedkvalitet) .
Hvorimod jeg ikke kan mindes at have set en "LCD tilhænger" skrive: Hov i forhold til dine behov lyder det da til at du skulle overveje en plasma skærm.
Så synes begge sider skulle lyttte lidt til hinanden og herunder ville det også klæde "LCD folket" at anderkende at plasma faktisk har sine styrker, ikke mindst inden for billedkvalitet. |
Jeg kan godt se din pointe og du har også ret langt hen af vejen.
Men det der sker, meget hurtigt når folk spørg efter en Philips, Samsung, Sony LCD. Så kommer standard svaret - du skal købe dig en Panasonic plasma vi har set det før og vi vil se det igen.
|
For mit vedkommende så drejer det sig KUN om at få det bedst mulige billede. Jeg er fløjtene ligeglad med hvlken teknologi der ligger bag,men ser da MEGET GERNE et LCD/LED tv der kan erstatte mit en dag,men det er mest fordi jeg så forventer at spare lige "grønne afgift kroner", og IKKE med dårligere billede til følge. Findes der i dag et LCD der leverer et bedre billede end mit LX508D? Jeg har ikke set det endnu,men vil meget gerne præsenteres for det
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:30 |
Skyum skrev:
kskruger skrev:
thor-thor skrev:
Synes det er underligt at tingene absolut skal opdeles, det virker som om man er bange for andres ideer/holdninger, man kunne jo risikere at lære noget nyt.
Det kunne være en god ide at lave en sticky tråd der listede fordele/ulemper ved de forskellige teknologier og målte dem mod hinanden på de enkelte områder (ved godt at dette kun kan blive overordnet)
Samtidig kunne det måske være en ide at lave en skabelon til indlæg om nyt tv, hvor trådstarter så huskede at oplyse alle krav/forventninger, "tv miljø", budget, billedkvalitet, design, features.
Der er selvfølgelig klaphatte, fanatikere, fanboys mfl. på begge sider.
Men jeg synes egentligt at det er lidt sørgeligt at "LCD folket" ofte føler sig så forfulgte.
Synes at det er symptomatisk at "plasma tilhængere" ofte primært taler om billedkvalitet (ikke teknologi). Jeg kan ikke mindes at have set en tråd hvor der spørges om nyt tv, hvor der bare står (uden begrundelse) at det SKAL være plasma, hvorimod dette jævnligt sker i forbindelse med LCD.
På samme måde har jeg/andre jævnligt rådet folk til at købe LCD hvis forholdene er til det (selvom jeg/andre personligt støtter os op af Otto/rasmus mfl. der generelt roser plasma billedkvalitet) .
Hvorimod jeg ikke kan mindes at have set en "LCD tilhænger" skrive: Hov i forhold til dine behov lyder det da til at du skulle overveje en plasma skærm.
Så synes begge sider skulle lyttte lidt til hinanden og herunder ville det også klæde "LCD folket" at anderkende at plasma faktisk har sine styrker, ikke mindst inden for billedkvalitet. |
Jeg kan godt se din pointe og du har også ret langt hen af vejen.
Men det der sker, meget hurtigt når folk spørg efter en Philips, Samsung, Sony LCD. Så kommer standard svaret - du skal købe dig en Panasonic plasma vi har set det før og vi vil se det igen.
|
For mit vedkommende så drejer det sig KUN om at få det bedst mulige billede. Jeg er fløjtene ligeglad med hvlken teknologi der ligger bag,men ser da MEGET GERNE et LCD/LED tv der kan erstatte mit en dag,men det er mest fordi jeg så forventer at spare lige "grønne afgift kroner", og IKKE med dårligere billede til følge. Findes der i dag et LCD der leverer et bedre billede end mit LX508D? Jeg har ikke set det endnu,men vil meget gerne præsenteres for det |
Hvad der bedst for dig, er ikke nødvendigt bedst for andre. Mange har forskellige krav til deres nye tv, såsom design, funktioner, at det skal være et bestemt mærke, farve....osv osv. Derfor er det vigtigt at man kan være i et forum, hvor man kan få svar på sine spørgsmål, fra andre som måske har samme tv. Og ikke i et forum, hvor man tit ender og kun snakker om plasma.
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:31 |
Et andet problem er, at folk tit ser at LCD/LED tv giver et bedre billede end plasma tv i butikkerne, og dét har de også i baghovedet. Dertil kommer, at mange bare vil have noget som en af deres venner eller familiemedlemmer har. Det tv som far har er bare det bedste, for far ved alting bedst. Jeg har et forslag: Alle som ikke vil anbefale LCD, holder sig væk fra tråde i LCD forum. Inklusive mig selv. Alle som ikke vil anbefale plasma tv, holder sig fra plasma forum. Der er bare et problem. Mange ville slet ikke få den viden som havde kunnet hjælpe dem til et godt køb! Jeg holder mig fra LCD forum fra nu af, selv om det ikke er meget jeg har været derinde siden LCD og plasma bliv skilt og der blev oprettet separate forum. Så slipper jeg for at for at blive kritiseret for at ville hjælpe andre til et godt køb hvor de får mest for pengene. Nice.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:33 |
netop derfor råder jeg aldrig folk til køb at et tv, med mindre de selv har skrevet om et par stykke eller man kan mærke udfra det de skriver ved en smule om tv. for man ved ikke noget som helst om hvad folk sætte størst pris på.
har det lidt om valg mellem en bmw eller audi. de gode modeller er rigtig gode. men hvis man ingen viden må får om den ene så vil man vil altid kører i bmw, når man først har fået en.
Redigeret af xcardman - 30-April-2010 kl. 14:38
|
|
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:39 |
Firebird skrev:
Et andet problem er, at folk tit ser at LCD/LED tv giver et bedre billede end plasma tv i butikkerne, og dét har de også i baghovedet. Dertil kommer, at mange bare vil have noget som en af deres venner eller familiemedlemmer har. Det tv som far har er bare det bedste, for far ved alting bedst.
Jeg har et forslag: Alle som ikke vil anbefale LCD, holder sig væk fra tråde i LCD forum. Inklusive mig selv. Alle som ikke vil anbefale plasma tv, holder sig fra plasma forum. Der er bare et problem. Mange ville slet ikke få den viden som havde kunnet hjælpe dem til et godt køb!
Jeg holder mig fra LCD forum fra nu af, selv om det ikke er meget jeg har været derinde siden LCD og plasma bliv skilt og der blev oprettet separate forum. Så slipper jeg for at for at blive kritiseret for at ville hjælpe andre til et godt køb hvor de får mest for pengene. Nice.
|
Jeg synes ikke man skal gøre det så sort/hvid, som du udtrykker dig, men finde en balance. Hvor man ikke prædiker folk, men lytter til deres behov. Som jeg skrev før, ikke alle gå kun efter 100% billedekvalietet.
|
|
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:19 |
kskruger skrev:
Firebird skrev:
Et andet problem er, at folk tit ser at LCD/LED tv giver et bedre billede end plasma tv i butikkerne, og dét har de også i baghovedet. Dertil kommer, at mange bare vil have noget som en af deres venner eller familiemedlemmer har. Det tv som far har er bare det bedste, for far ved alting bedst.
Jeg har et forslag: Alle som ikke vil anbefale LCD, holder sig væk fra tråde i LCD forum. Inklusive mig selv. Alle som ikke vil anbefale plasma tv, holder sig fra plasma forum. Der er bare et problem. Mange ville slet ikke få den viden som havde kunnet hjælpe dem til et godt køb!
Jeg holder mig fra LCD forum fra nu af, selv om det ikke er meget jeg har været derinde siden LCD og plasma bliv skilt og der blev oprettet separate forum. Så slipper jeg for at for at blive kritiseret for at ville hjælpe andre til et godt køb hvor de får mest for pengene. Nice.
|
Jeg synes ikke man skal gøre det så sort/hvid, som du udtrykker dig, men finde en balance. Hvor man ikke prædiker folk, men lytter til deres behov. Som jeg skrev før, ikke alle gå kun efter 100% billedekvalietet. |
Det har du skam ret i. Design og strømforbrug spiller f. eks også en stor rolle for mange. Det er bestemt også noget jeg selv tænker på, MEN, personligt vil jeg ikke selv gå meget på kompromis med billedkvaliteten på grund af disse ting. Et tv skal først og fremmest vise levende billder på en god måde. Hvad nytter det, hvis man har et super tyndt tv og smukt tv, men, billedkvaliteten på det er betydeligt ringere end andre tv i samme prisklasse? Her mit eget eksempel: jeg skal snart have et nyt tv. Lad os sige, at Panasonic V20 er lidt bedre end Samsung PS50C7705 og PS63C7705 til 2D. 3D ikke er vigtigt for mig selvom Sammys topmodel har det. Hvis jeg selv kunne leve fint med billedkvaliteten på Sammys topmodel i år, ja så ville jeg købe et i 50 eller 63 tommer fordi designet (efter min egen mening) et meget flottere end Pansonics V20. Jeg ville ikke ærgre mig over hvis V20 skulle være bedre. Hvis jeg ikke kan leve med billedkvaliteten på Sammys nye topmodel i år så køber jeg den ikke. Sådan er der mange der tænker, men, der er også mange der tænker helt anderledes. Der gik nogle år før jeg skrev mit første indlæg herinde. Ja, jeg lurede i lang tid. Jeg har selv lært en del herinde og er glad for den viden jeg har fået, men, jeg har også tit oplevet, at tv som efter min mening er møg elendige, er blevet anbefalet herinde, og jeg har tit tænkt: Det er fanme synd for dem der køber elendige fladskærme på andres anbefaling. Jeg ser bestemt ikke sort/hvid på tingene. Jeg har bla. flere gange skrevet herinde: Der findes gode og dårlige CRT tv, gode og dårlige LCD tv, og gode og dårlige plasma tv. Forskellene er enorme når det drejer sig om billedkvaliteten, og jeg kunne bare ikke drømme om at anbefale et tv til f.eks 8.000 kr. hvis jeg ved at der findes et betydeligt bedre tv til omtrent den samme pris. Jeg holder mig fra LCD forum. Andre kan gøre hvad de vil. Bare JEG
slipper for ballede. Jeg har altid været et meget hjælpsomt menneske,
men, der er grænser for hvad jeg vil udsætte mig selv for.
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:32 |
Jeg synes ikke du skal holde dig fra LCD forumet og hvorfor skulle du få ballede? vi andre vil da gerne høre din mening. Det er jo det der gør dette forum så godt, at vi er så forskellige, at der kan komme flere vinkler på samme sag.
|
|
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:38 |
kskruger skrev:
Jeg synes ikke du skal holde dig fra LCD forumet og hvorfor skulle du få ballede? vi andre vil da gerne høre din mening. Det er jo det der gør dette forum så godt, at vi er så forskellige, at der kan komme flere vinkler på samme sag. |
men vil der jo ikke komme, hvis det er delt 100 procent op.
jeg skal nok også lave være med skrive i lcd tråde, men så håber jeg godt nok også folk med lcd stopper deres burn in tråde i plasma tråde.
men det bliver alså bare lige som resten af samfundet som er ved at blive delt i religioner.
|
|
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:47 |
xcardman skrev:
kskruger skrev:
Jeg synes ikke du skal holde dig fra LCD forumet og hvorfor skulle du få ballede? vi andre vil da gerne høre din mening. Det er jo det der gør dette forum så godt, at vi er så forskellige, at der kan komme flere vinkler på samme sag. |
jeg skal nok også lave være med skrive i lcd tråde, men så håber jeg godt nok også folk med lcd stopper deres burn in tråde i plasma tråde.
men det bliver alså bare lige som resten af samfundet som er ved at blive delt i religioner. |
Hvis man lægger det sammen igen, så tror jeg bare, at standard svaret igen bliver "du skal købe en G20 fra Panasonic" i 9 ud 10 spørgsmål om tv køb.....er det bedre rådgivning?
|
|
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:50 |
det er nok mere spild af tid, end rådgivning på dette forum
|
|
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:51 |
kskruger skrev:
Næ tak, jeg er træt af alt det med, at folk der anbefaler plasma tv bliver kaldt for fanatikere og den slags. Når jeg ikke skriver i LCD forum mere, så kan det ikke være mig man mener mere. Jeg gider ikke at blive høvlet ned bare fordi jeg har forsøgt at hjælpe en anden person på vej til et godt køb. Det er også derfor jeg kun har anbefalet nogle få tv herinde. Det giver i det fleste tilfælde jo bare en masse ballade. Jeg stoppede for noget tid siden fuldstændigt med at diskutere med brugeren JA, da det simpelthen nogle gange var noget forfærdeligt vrøvl han lukkede ud, så hvorfor overhovedet spilde tiden med at diskutere med den slags mennesker? No thanks. De må godt få det sidste ord for min skyld. Jeg er selv meget taknemmelig for de gode råd og tips jeg har fået herinde, men, jeg orker ikke at blive kaldt fanatiker og den slags fordi jeg har en ærlig mening om noget. DER stopper festen for mig. Andre kan gøre hvad DE vil, men, JEG vil ikke stå model til det mere.
Redigeret af Firebird - 30-April-2010 kl. 16:01
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 16:00 |
kskruger skrev:
xcardman skrev:
kskruger skrev:
men det bliver alså bare lige som resten af samfundet som er ved at blive delt i religioner. |
Hvis man lægger det sammen igen, så tror jeg bare, at standard svaret igen bliver "du skal købe en G20 fra Panasonic" i 9 ud 10 spørgsmål om tv køb.....er det bedre rådgivning? |
Derfor har JEG heller ikke en eneste gang anbefalet G20! Folk bliver jo kritiseret for at anbefale G20 selvom de gør det for at hjælpe andre til et godt tv til prisen! Ja, lad endelig LCD og plasma beholde hver deres forum og forblive adskilt! Jeg blev faktisk glad for adskillelsen. Der gik en del uger før jeg skrev i LCD forum. Nu gør jeg det slet ikke mere. Det er efter min mening spild af tid for mig og det ender tit i håbløse diskussioner.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
|