recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 21:28
Jeg syntes i den grad det her forum minder mig om noget jeg har set før på en anden side jeg selv har været en del af hvor der gik for meget navlepilleri i den ellers så velmente hjælp, kan man ikke acceptere og respektere når folk siger ok tak for budet men jeg er mest til xxx så hører man ikke til som bidragsyder i selv samme forum, i mine øjne.

Problemet er ikke opdelingen, problemet er ikke moderatorerne. Problemet er os brugere, der tager ord i vores mund som fanatikere osv. og selv er med til at sende et godt forum som dette på vej det forkerte sted hen.

Uanset hvad jeg er til, ville jeg aldrig drømme om at prøve at "presse" min egen holdning ned i halsen på folk - problemet i det er at mange er super ivrige for at hjælpe men den iver bliver til noget helt andet når der kommer lidt forkerte ord ind i debatterne.

Jeg har set både LCD tråde og plasma tråde drejet helt forkert pga. man som bruger ikke vælger at sige ok du vil LCD så fred være med det, bare du ser glad for det produkt du vælger og selv giver penge for, for det er vel i sidste ende det der batter noget - at folk får noget de er glade for og ikke køber i dyre eller mindre dyre domme fordi man bliver sablet ned på et forum over hvad man syntes bedst om.

Desværre er vi danskere på vej til at blive mindre og mindre rummelige og mere mere indelukkede i vores egne meninger og holdninger og så er der bare ikke plads til andre, det er super ærgeligt især for en ny bruger der kommer ind for at blive vejledt og vel alt andet end lige selv har overvejet hvorfor han / hun opretter en tråd i enten lcd eller plasma eller i det fælles fora der er til det samme.
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 21:58

Markedets bedste billedkvalitet på et fladskærms Tv  perfomes i foråret 2010 af et plasma TV  - eller hvad ? ?

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:03
smurf: nemlig... det er en vigtig del af essensen i dether Thumbs Up

hvor er der blevet tak for hjælpen, og gud den vinkel var jeg slet ikke obs på... det skrevne står altid mere i kontrast fordi man ikke har et ansigt der viser sig... og det skrevne ord forståest/misforståes i højere grad... og derfor er det utroligt vigtig at faktisk holde en bedre talemåde(skrivemåde) end det talte ord såfremt en god debat skal holdes... og ikke mindst være rummelig i ordets sande forstand... giv plads... og lad være med at kalde hinanden navne jeg ved det er svært.. og det er nemt at falde i.. jeg har vel også selv gjort det gennem tiden.. men jeg vil gerne selv sige at jeg selv vil være ekstra opmærksom på at debattere tålmodigt høfligt og i respekt for andres holdninger og meninger... og jeg forventer selvfølgelig at mine ærede meddebatører behandler mig på samme måde som jeg behandler dem.

Det er en hel basisændring af måden at være på vi skal have på banen... også ville jeg ønske mig vi kunne blande os mere på tværs... for det er klart den måde jeg bliver mest oplyst på.. og lærer mest fremfor at sidde i en kasse henne i et hjørne.. og forsvare en flig i retfærdighedens navn... det kommer der ingen god debat ud af.. kun en masse ævl og kævl... og ikke mindst debatter som egentligt ikke er ret indholdsfulde da de er utroligt ensporede.

Jeg syntes ikke man skal indføre et politikorps der standser tråde eller banner folk... men det er måske fornuftigt at have nogle flere garvede brugere fra den brede "masse" som er gode og rimelige debatører som kan hjælpe med at holde forummet på rette køl... og måske med mulighed for at give "advarsler" som gør ved en given mængde advarsler er der ting der medfører kortere pauser fra en given tråd del af forum.. eller måske det hele (sidste er jeg ikke så meget tilhænger af)... men der mangler måske en mellemting mellem det at være her eller ikke være her... ala levelsystem som man feks havde på ircchat, for her hersker der oftere en større indbyrdes respekt... men også ofte hurtigere konsekvens.
Mvh

René
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg ser ikke meget LCD-offermentalitet. Jeg ser i det hele taget ikke nogen LCD-lejr. Der er nærmere tale om en lejr for personer, der køber TV ud fra et bredt sæt af kriterier.

Jeg ser derimod en meget voldsom offermentalitet hos plasma-missionærer (ja, jeg fastholder ordet), som foretager regulære invasioner af tråde, hvor trådstarter har frabedt sig plasma, og når invasionen bliver påtalt, begynder de at klynke over, at livet er uretfærdigt, og at det er utroligt, at man ikke kan få lov at rådgive folk.

Off topic:
Invasion! Hvad sker der? og med hensyn til offer kan jeg pt. kun se LCD folk der trænger til en pakke tudekiks.
Rart i øvrigt at se at du kommer med et balanceret udsagn, for du hører jo tydeligvis ikke til i LCD lejren.

On topic:
Folk kommer med et velment råd til en uvidende person, som har valgt at det SKAL være LCD ud fra gamle fordomme om burn in, frygt for plasmabuzz mm. Det synes jeg er at gøre manden en tjeneste, så har han ihvertfald muligheden for at vælge det han nu synes.

Som sagt i den tråd du tidligere nævner er der INTET i det køberen nævner der diskvalificerer plasma som en mulighed, alligevel er det nærmest en forbrydelse at nævne at det var en overvejelse værd.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:20
det med buzz er jo stadig et problem.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=15867&highlight=g20.

Desuden er der lige oprettet en ny tråd med en der har et problem med buzz.
Dermed sagt - plasma er ikke et ringe tv, men indse da at der er et problem med buzz
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

det med buzz er jo stadig et problem.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=15867&highlight=g20.

Desuden er der lige oprettet en ny tråd med en der har et problem med buzz.
Dermed sagt - plasma er ikke et ringe tv, men indse da at der er et problem med buzz

Har aldrig påstået at det ikke eksisterer.
Men der er jo masser af tilfredse plasmaskærm ejere som ikke har problemet/ikke hører det/hvor det er meget svagt. Så ja nogen skærme har det i et omfang hvor det er generende, men det er jo ikke generelt

Redigeret af thor-thor - 30-April-2010 kl. 22:31
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:31
Jeg har endnu ikke fundet et G20 jeg ikke kan høre.
Men fair nok - jeg har nok også en god hørelse
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har endnu ikke fundet et G20 jeg ikke kan høre.
Men fair nok - jeg har nok også en god hørelse
Ja buzz er et problem burn in og strømforbrug
men mit tv til 20000 har ikke burn in eller buzz.
tror alle ved det efterhånden
Men man hører aldrig om problemer med lcd, den debat er helt væk.
eller er alle ulemper på et lcd forsvundet, for det vil være lækkert.
samt en producent som levere et tv uden billedebehandling af ens kildemateriale
derfor er otto igang med at lave et
personligt havde jeg ikke valgt en plasma i dag, når man ikke kan købe et pio, men et sony HX900.
Men prisen for en HX900 er også helt anderledes end hvad andre vil betale for et 50 tommer plus tv

Redigeret af xcardman - 30-April-2010 kl. 22:54
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Rart i øvrigt at se at du kommer med et balanceret udsagn, for du hører jo tydeligvis ikke til i LCD lejren.

Jeg er ikke i nogen LCD-lejr. Hvis den lejr findes, befolkes den reelt af 1-2 personer.

Der er faktisk en pæn chance for, at vores næste TV bliver et plasma.

Men jeg er i lejren af personer, der er hamrende trætte af, at en lille gruppe:
  • forsøger at trække enhver diskussion hen på billedkvalitet uanset om en tråd handler om billedkvalitet.
  • forsøger at proppe TV'ene med den bedste billedkvalitet ned i halsen på enhver trådstarter, uanset om højest mulig billedkvalitet er trådstarters købskriterie.
  • forsøger at undertrykke enhver begrundet kritik af TV'ene med den bedste billedkvalitet, selv når kritikken kommer fra ejere af disse TV.
Prøv nu at forstå, at perfekt billedkvalitet under optimale forhold faktisk er et sekundært valgkriterie for nogle.

Redigeret af Allan Olesen - 30-April-2010 kl. 22:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:58

Jeg er ikke i nogen LCD-lejr. Hvis den lejr findes, befolkes den reelt af 1-2 personer.

Der er faktisk en pæn chance for, at vores næste TV bliver et plasma.

Men jeg er i lejren af personer, der er hamrende trætte af, at en lille gruppe:
  • forsøger at trække enhver diskussion hen på billedkvalitet uanset om en tråd handler om billedkvalitet.
  • forsøger at proppe TV'ene med den bedste billedkvalitet ned i halsen på enhver trådstarter, uanset om højest mulig billedkvalitet er trådstarters købskriterie.
  • forsøger at undertrykke enhver begrundet kritik af TV'ene med den bedste billedkvalitet, selv når kritikken kommer fra ejere af disse TV.
Prøv nu at forstå, at perfekt billedkvalitet under optimale forhold faktisk er et sekundært valgkriterie for nogle.

Jamen jeg er da fuldstændig enig i at man skal vælge efter ens egne præferencer.

Men når der eksempelvis står således i den nyeste Noob tråd som du tidligere nævner som invaderet:

"Selvfølgelig må TV´et hjertens gerne have flere finesser og funktioner, men stadig vil jeg hellere prioritere billed-kvalitet, over smarte features/finesser/design" 

Dette er klippet fra trådstarters første indlæg, så er det vel ikke skævt at foreslå at overveje en plasmaskærm?

Redigeret af thor-thor - 30-April-2010 kl. 22:58
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 23:03

Dette er klippet fra trådstarters første indlæg, så er det vel ikke skævt at foreslå at overveje en plasmaskærm?

De første indlæg har måske en vis berettigelse, forudsat at man finder det berettiget at ignorere hans udtrykkelige ønske om, at det ikke skal være plasma.

Men selv da han uddybede dette ønske i et senere indlæg, kunne folk jo ikke finde ud af at trække snuden til sig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 23:13

De første indlæg har måske en vis berettigelse, forudsat at man finder det berettiget at ignorere hans udtrykkelige ønske om, at det ikke skal være plasma.

Men selv da han uddybede dette ønske i et senere indlæg, kunne folk jo ikke finde ud af at trække snuden til sig.

Ok, hvad så når hans utrykkelige ønske om LCD tydeligvis bunder i gamle fordomme om burn in etc. Er det så ikke ok at korrigere dette?

Jeg går, ligesom du giver udtryk for, ind for at folk skal vælge det der passer bedst til deres behov og jeg råder jævnligt folk til at kigge på LCD når skærmen eksempelvis primært skal bruges som computerskærm, meget lyse omgivelser etc.

Men hvis hovedprioriteten er billedkvalitet er plasma en overvejelse værd og det synes jeg også LCD fans burde indrømme og rådgive efter. Men jeg tror faktisk aldrig at jeg har set en LCD tilhænger gøre dette
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu