recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag = ny menu til ’Bedømmelser’
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag = ny menu til ’Bedømmelser’

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 13:11

Hmm, mja ... og så kan man så bruge tid på søge imellem et hav af tråde, for at finde noget om model-ditten&datten, hvis man har kig på netop dén model ...

En debat, opstået efter en oprettet 'bedømmelse', vil kunne ske enten via den-til-bedømmelsen-tilhørende-kommentarer-funktion (på samme måde som edbpriser anvender'), eller ved manuelt at lave en tråd i forum'et, med et link til den konkrete bedømmelse.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 13:39

Ja, jeg er bare lidt i tvivl om, hvad en sådan ´bedømmelse´vil være værd for slutbrugeren. Og så er der jo altså også mulighed for misbrug. Jeg mener endda at f.eks edbpriser har været udsat for det et par gange ved at det har været producenternes egne ansatte som har været inde og skrive, (pudsigt nok en fantastisk bedømmelse )

Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 12:24

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og så er der jo altså også mulighed for misbrug. Jeg mener endda at f.eks edbpriser har været udsat for det et par gange ved at det har været producenternes egne ansatte som har været inde og skrive ..

Hvilket også sagtens kan finde sted i en almindelig forum-tråd, hvor en bestemt model ditten&datten skamroses. Jeg kan ikke se problemet?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 17:01

Ja men vi er helt enige. Problemstillingen er den samme. Jeg prøver bare at påpege risici ved et sådan system, og dermed forsøge argumentere for, hvorfor det måske ikke er så brugbart alligevel.

Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 17:29
Links til bedømmelser ville være interessant. Hifipriser.dk burde have gjort det, men... det gør de så ikke.

Stod i går og havde besluttet mig for en Pioneer DVD 696 - men opdagede så i to tests at den var dårlig til mørke nuancer, hvilket jo er helt tåbeligt, når man har valgt plasma som tv.

Derfor kunne det være cool med links til bedømmelser og debattråde. Det skulle ikke udvikle sig til edbpriser - det ville være for stort et arbejde med at indsamle data.

Tivoli One
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 19:38

Jeg prøver bare at påpege risici ved et sådan system, og dermed forsøge argumentere for, hvorfor det måske ikke er så brugbart alligevel.

Er moderator-gruppen og webmaster ikke åben overfor en udvikling af sitet?

Her på recordere.dk er der godt nok et menupunkt med recorder.dk's egne 'anmeldelser', men det jo rimelig begrænset hvad der kommer derfra (og det er ikke en kritik af Jer). Den seneste anmeldelse af en HDD-recorder er fra 8. januar(!)

Giv brugerne mulighed for at komme til orde. Jeg mener der er brug for et struktureret sted på sitet, hvor brugere kan komme med (placere) deres egne bedømmelser og mini-anmeldelser.

/Jan

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 01:56

Jo, jeg skulle da mene vi alle er åbne over for udvikling. Det skal dog være en udvikling som bruges og som er brugbar, ellers mener jeg det er spild af tid.

Jeg vil bestemt ikke afvise dit forslag, (selvom det ikke er mig der har beslutningen i sidste ende). Jeg kan fuld ud forstå hvad det er du vil. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at lave for meget ud af noget som måske slet ikke bliver brugt. Som du selv er inde på, så bruges den mulighed der er nu jo heller ikke.

Så derfor skal vi finde på noget som der bruges, og som helst ikke kan misbruges (hvis det overhovdet er muligt).

Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 07:53
Problemet med private anmeldelser er kvaliteten. Sproget, det indforståede og prioriteringen plejer at være tæerkrummende. Så hellere 2-3 linjer eller links til andre anmeldelser.

Måske er det mest spændende ikke anmeldelser af enkelte produkter men mere oversigtsagtige artikler som så løbende opdateres af et team  - wiki-agtigt. Det skal også kunne vedligeholdes.

Tivoli One
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 07:53

Jeg vil bestemt ikke afvise dit forslag, (selvom det ikke er mig der har beslutningen i sidste ende). Jeg kan fuld ud forstå hvad det er du vil. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at lave for meget ud af noget som måske slet ikke bliver brugt. Som du selv er inde på, så bruges den mulighed der er nu jo heller ikke.

Jamen, den såkaldte nuværende 'mulighed' lægger jo ikke ligefrem op til at lave en bedømmelse. Det er jo "bare" at oprette en tråd. Og en tråd er jo typisk at stille et spørgsmål til ditten&datten (om et eller andet problem, eller nogen man søger afklaret).

Så derfor skal vi finde på noget som der bruges, og som helst ikke kan misbruges (hvis det overhovdet er muligt).

Jeg tror aldrig man vil kunne undgå misbrug. Men man kan vel gøre noget for at minimere det. En mulighed kunne være, at lave det sådan, at man først kan oprette en bedømmelse når man i forvejen

• er oprettet som bruger
  • ... og har lavet 5 indlæg i det normale forum

Herved sorterer du ihvertfald nogle af dem fra, som måtte ønske at spamme en bestemt model, med talrige skamrosninger og høje karakterer.

/Jan

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 11:39

Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Jamen, den såkaldte nuværende 'mulighed' lægger jo ikke ligefrem op til at lave en bedømmelse. Det er jo "bare" at oprette en tråd. Og en tråd er jo typisk at stille et spørgsmål til ditten&datten (om et eller andet problem, eller nogen man søger afklaret).

En tråd er det, som skribenterne gør den til. Det første vigtige punkt er valg af en passende overskrift (gælder alle tråde). Hvis du gerne vil lave en brugeranmeldelse, kan du starte en tråd med overskriften "Brugeranmeldelse af XXXX recorder".

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 12:03

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvis du gerne vil lave en brugeranmeldelse, kan du starte en tråd med overskriften "Brugeranmeldelse af XXXX recorder".

Ja ja ... og du kunne skrive et digt - eller en sang fra de varme lande ...

Hvis ikke man laver et punkt på sitet - 'Bedømmelser' - og på den måde "inviterer" folk til at gøre det, så kommer de ikke (i samme ustrukturerede og ringe mængde som nu).

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 08:30
Alternativet kunne være et forum kun til brugeranmeldelser - ligensom der er et forum der hedder "Fælleskøb", så et der hedder "Brugeranmeldelser" og så underopdelt i DVD-optagere, fjernsyn, osv. Men janelne's idé om at have brugerbedømmelserne på artikelform er nu også udmærket - de skal bare være nemme at finde.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu