recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til gode familiefilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til gode familiefilm

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 21:36
Mel Brooks' film, fx Frankenstein junior, Blazing Saddles, Sherlock Holmes' smartere bror, Space Balls
film med Gene Wilder, fx Chicago-ekspressen, to tosser bag tremmer, kan du høre hvad jeg ser
Lasse Åbergs film med selskabsrejserne
Super Troopers
Bad Boys
Rush Hour
National Security, Nothing to Lose
The Brothers Grimsby
Goosebumps
Step Brothers
Get Smart
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann + Hundraettåringen som smet från notan och försvann
og så er der selvfølgelig klassikerne Gøg og Gokke og Marx Brothers
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 15:15
Super 8, formoder den også modtages godt af børn, da hovedrollerne spilles af børn.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Super Troopers


Mhh.. Full frontal nudity til 11-årige. Er du lidt pædo? LOL
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu nævner du selv den scene i avatar. Det tager han ikke skade af. tværtimod. Så lærer han at sex kan være smuk, og ikke kun hård.


Jeg tror du tænker på en *ahem* anden træ-scene end jeg Embarrassed Sex og kærlighedsscener gider han slet ikke at se, han gemmer bare ansigtet med et *BWAADR* (som de fleste andre drenge i hans alder!)  

Den scene jeg tænker på er scenen, hvor (SPOILER ALERT! MAN VED JO ALDRIG! <span style="font-size: x-small; line-height: 14px;">sjælenes træ bliver jævnet med jorden)</span>
<span style="line-height: 14px;">
</span>
Den scene er temmelig ond og voldsom i sig selv, og efterlader sig et ligeledes ganske voldsomt følelsesmæssigt aftryk. Det tror jeg at visse selv ældre børn kan have svært at kapere*, og derfor har vi indtil nu været tilbageholdende. Det logiske ville være at vente, til de nye kommer og så se den med ham inden, men den næste sequel er stadig to år borte ...  

(* vi så Titanic med vores knægt sidste år, og han levede sig meget ind i filmen, især da skurken blev rigtig ond, og brød fuldstændig sammen i gråd da skibet sank, så vi måtte stoppe filmen).
må den scene
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Super Troopers


Mhh.. Full frontal nudity til 11-årige. Er du lidt pædo? LOL

HAHAHA, okay, lige dén var måske ikke så passende, men ellers var "fredvej's" andre forslag da gode!

Vi så i øvrigt "The Greatest Showman" her til aften, og kom i den forbindelse til at tænke på "A Knight's Tale" - begge er hermed foreslået Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 00:54
Så bestemt. Det var kun lige Super Troopers der ramte forbi målet :-)
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Super Troopers


Mhh.. Full frontal nudity til 11-årige. Er du lidt pædo? LOL
Nå, er der nøgenscener i filmen, det kan jeg ikke huske, men der er da ingen sexscener.  Tager en 11-årige skade af at se nøgne mennesker ?  Pædo'er er vel mere til scener med nøgne børn ?  Ermm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Super Troopers


Mhh.. Full frontal nudity til 11-årige. Er du lidt pædo? LOL
Nå, er der nøgenscener i filmen, det kan jeg ikke huske, men der er da ingen sexscener.  Tager en 11-årige skade af at se nøgne mennesker ?  Pædo'er er vel mere til scener med nøgne børn ?  Ermm

Der er nu også sexscener. Ham med det krøllede hår dusker hende den kvindelige betjent fra den konkurrende politistationen i den campingvogn de havde beslaglagt. Og det er netop derfor de finder alt den hash :)
Tror ikke du husker den så godt Big smile
Men nej, børn tager selvfølgelig ingen skade af at se en tissemand eller et par bryster. Men forældre tager tit skade af, at deres børn ser det LOL
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 12:53
Børn tager sikkert ikke som sådan "skade" af at se film, og der er efterhånden så meget vold i både film og spil, at man dårligt kan forskåne børn for det ... men hverken gyserfilm, krigsrealistiske film samt film med narkotiske stoffer eller nøgenhed er noget, som vort barn behøver lade sig underholde af endnu Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 13:02
Du kan vel bare gå efter den påtrykte alders rating.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Børn tager sikkert ikke som sådan "skade" af at se film, og der er efterhånden så meget vold i både film og spil, at man dårligt kan forskåne børn for det ... men hverken gyserfilm, krigsrealistiske film samt film med narkotiske stoffer eller nøgenhed er noget, som vort barn behøver lade sig underholde af endnu Smile

For nogle børn er det næsten værre, hvis en dyreunge bliver væk fra sin mor Smile

Venlig hilsen
KB
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Børn tager sikkert ikke som sådan "skade" af at se film, og der er efterhånden så meget vold i både film og spil, at man dårligt kan forskåne børn for det ... men hverken gyserfilm, krigsrealistiske film samt film med narkotiske stoffer eller nøgenhed er noget, som vort barn behøver lade sig underholde af endnu Smile

For nogle børn er det næsten værre, hvis en dyreunge bliver væk fra sin mor Smile


Gælder sgu også for voksne! Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu