|
Forslag til sub(s) |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
mskp
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Juni-2020 kl. 18:26 |
|
Hej
Jeg er i gang med konfigurere en hjemmebio. Jeg har nogle Monitor Audio Silver 300 højttalere som jeg er glad for. Jeg tænker at jeg bruger 6 af dem som surround højttalere plus en C350 Silver som center. Jeg har pt. en Silver W12 sub, men jeg synes ikke den er så imponerende. Slet ikke til film. Jeg lytter meget til musik og ser koncerter. Nok 60% musik, 40% film. Rummet er 25 m2 med en loftshøjde på 2.7 meter. Jeg har en ide om et budget til sub på omkring 25K. Min egen tanke var at købe 2 x SVS SB-4000, men sælgerne siger, at de ikke er så gode til musik. De foreslår i stedet JL Audio e110. Men jeg er noget i tvivl om, om de har kræfter nok i så stort et rum. En anden mulighed er at købe en enkelt dyrere sub og så på et tidspunkt købe en mere, hvis der er budget til det... Er der nogen her, der har erfaringer med noget i den stil som jeg leder efter? Tak på forhånd Morten
|
||
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
||
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Klipsch giver en fantastisk bund til film.
Jeg tror dog ikke du får brug for sub. Til musik med dine gulvhøjtalere. Jeg bruger aldrig min sub til musik. Men jeg har også meget bund i mine front HT
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En enkel JL E110 vil være i underkanten, kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil går til den.
Jeg har selv haft 2 stk. E110 som senere er blevet udskiftede til 2 stk. E112 og de spiller hammerende godt, og trykker også godt til surround. Det er en lukket sub som kun fylder minimal. Jeg har nok efterhånden haft det meste hjemme og lytte på, både på mit surround Setup, men også på mit High-End stereo Setup. En anden sub som også spiller godt til Hifi og er nem at integrere er X12’eren fra MK Sound, men her skal du passe på med at fyre den for meget af, X12’eren kan ikke tåle rigtige tæsk ret lang tid afgangen, enhederne bliver varme og begynder at lugte, og det var på dem begge jeg have hjemme som lavet det nummer, bas enhederne som der sidder i, er i øvrigt nogle kanske almenlige bas enheder fra scanspeak. Hvis du tager den/ de enheder ud af X12’eren og sammenligner den med den 12” enhed som sider i en JL E112, så er du ikke i tvivl om at enheden som sider i en E112 er af en helt anden kaliber og en helt anden verden. Jeg købte for nylig 2 stk. B&W DB1D som også har 2 enheder og 2 forstærker “2000watt total” det var en chance jeg tog, og holdt da helt kæft hvor blev jeg skuffet. De kan ikke mere end hvad 2 stk. E112 kan, det bliver også varme i midten af enheden og begynder at lugte. Hifiklubben oplyser at de kan gå ned til 15Hz. In there Dreams, prøvet at spille en 20Hz. tone og der komme faktisk slet ikke noget krudt fra den, men den bliver varm i midten af enheden en KÆMPE skuffelse. Men udover det, så spiller de fremragende til musik, men giver desværre ikke noget løft på mit High End Setup så en total skuffelse. Men har en høj waf. Så jeg hentet nogle nye subs hjem fra JL Audio direkte fra US. Arrendal er også en mulighed med deres sub3, men de er bare så pokkers store i kabinettet og det går ikke hos mig.
Redigeret af Potter - 08-Juni-2020 kl. 22:05 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fejl
Redigeret af Potter - 08-Juni-2020 kl. 21:48 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
|
[QUOTE=Potter]
Redigeret af Potter - 08-Juni-2020 kl. 22:01 |
||
|
||
mskp
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan det virkelig betale sig at købe dem i USA med fragt og told?
|
||
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det kan det faktisk. Dog ikke hvis det er på listepriserne.
|
||
|
||
mskp
Funktioner
Tak(0)
|
|
Interessant, tak for info!
|
||
Morten
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 185 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du får ikke ret megen mere bund for pengene end i SVS subs. Og de har en model for enhver pengepung og behov. De er velkonstruerede og prisen er yderst attraktiv. At de ikke skulle være gode til musik lyder for mig som noget en forhandler har fundet på for at sælge noget med en bedre avance. Med to SB-4000 i det forholdsvis beskedne rum så kommer du ikke til at mangle bas på nogen måde.
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
Random_Hero
Super bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
for ca. 2 år siden skiftede jeg sub.
overvejede længe hvilken en jeg så skulle have, læste rigtig mange tests, på forums ect. og til sidst valgte jeg at bestille en Arendal sub 2: https://arendalsound.eu/1723-thx-series/1723-subwoofer-2/ bl.a. ud fra en test der gav den en meget lille lille fordel end dens komkurrent fra SVS'en. dens konkurrent er nok en svs SB-4000. måske dengang det var en 3000. og jeg kan virkelig anbefale den arendahl. intet mindre. jeg har ikke sendt den retur selvom jeg kunne. omvendt så havde jeg ikke (i denne omgang) en SB-4000 på prøver heller, så en direkte sammenligning har jeg ikke. Men der er smæk på, nuanceret bass, og det er ligesom om at mindre andre højtalere spiller meget bedre! det er svært at forklare. (5,1 system med Dali Fazon f5, fason LCR, Fazon sat + en NAD tv3 med dirac live) håber du kan bruge mit indput. hvad du end vælger så følg gerne op i tråden med dine erfaringer :) |
||
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig Arendal-holdet!
Jeg har tidligere haft Dali og SVS, men har nu en Arendal SUB 3. SVS’en var en PC13 Ultra og var også rigtig god, men Arendal’en er altså lige et niveau vildere. Den er til gengæld enorm i størrelse og vægt, det er helt bims.
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nogle der har erfaringer med subwoofere fra et af de nye amerikanske mærker, der er dukket op de senere år?
Jeg tænker på mærker som "Rythmik", "JTR" og "PSA". Er det overhovedet en mulighed at overveje at skaffe noget hjem? Jeg nyder at følge Youthman på Youtube, hvor han efterhånden får flyttet vildere og vildere grej ind i hjemmebioen: Udover det har jeg også kun hørt godt om JL Audio og Arendal. Umiddelbart synes jeg JL-Audio virker dyre. Jeg kender importøren, desværre længe siden jeg har snakket med ham, og det er jo ikke velset, man sælger udenom de officielle kanaler...
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |