|
Forslag til sub(s) |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
mskp
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Arendal ser spændende ud. Det skal jeg lige have læst op på. Jeg kiggede på Rythmik for nogen tid siden, men jeg er lidt tilbageholdende med at bestille fra USA pga fragt og told. De tilbød at skrive en lavere pris på kvitteringen for at jeg ikke skulle betale så meget i told :-)
Har JL Audio e112 ændret sig i de senere år? Jeg kan se, at det er muligt at købe brugt, men vil være træt af at få en ældre version.
|
||
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige for at tage Arendal sub3 så vokser trænerne nu ikke ind i himlen, jeg har hørt på sub 3 af flere omgange og den kan i hvertfald ikke mere end hvad en B&W DB1D kan præstere, som i min optik er mere en Hifi sub fremfor en til surround, hvis du er typen som godt kan lig at der skal være knald på i det dybere, så passer man på her. Både Areendal sub 3 og DB1D spiller rigtig godt, og B&W DB1D er den klare vinder her, det er der ingen tvivl om, men når det kommer til attack og der skal smæk på fra 25Hz og ned, skal der skrues ned ellers dør enhederne, men hvis men ikke have brug for at give den en skalle, så skal de nok klare sig. Bemærk at begge ruller noget af ved 22-23 hz. og så kan man kompensere lidt på EQ, men så skal man passe endnu mere på, en tur med filmen interstellar får dem i knæ hvis der bliver skruet op. Jeg har haft SVS SB4000 og SB16 Ultra hjemme, og sikke nogle kasser........ de fylder godt op i stuen, SB16 ultra spiller dybt af en lukket sub at være og har masser af kræfter, men til musik falder den/ de fra og de skal bestemt ikke stå i et hjørne. Prøv engang at se på enhederne i f.eks. en SVS PB4000/ en SB Ultra 16 og dem den der sidder f.eks. i en JL Audio E112. De er altså af en helt helt anden kaliber, sammenlignet med dem der sidder i f.eks. B&W DB1D - Arrendal SUB3 - MK X12 Redigeret af Potter - 09-Juni-2020 kl. 20:48 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
|
JL Audio E110/ E112 mener at der en rev.2 på deres forstærker, da nogle af de små lytterne tørre ud efter 2-3år. Tilsyneladende en mindre konstruktion fejl.
Fandt på et tidpunkt en hollandsk tråd hvor man havde problemer med at den ikke kunne tænde, selv om der var lys i power dioden, der fik forstærkeren en recap af par lytter og kørte her efter igen. Ham der havde problemer fik i øvrigt målt forstærkeren’s udgangseffekt i E112, mener det var 700watt der blev målt ved 7Ohm. lidt mærkelig med de 7ohm. men selve enheden er dog kun på 3Ohm.
Redigeret af Potter - 09-Juni-2020 kl. 20:37 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
mskp
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også kigget på B&W. De ser lækre ud, men er også dyre. Jeg kunne købe en enkelt DB2D for mit budget - men spørgsmålet er jo så, om een dyr sub er bedre end 2 lidt billigere... Det er søreme ikke nemt.
|
||
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg skrev tidligere i tråden, fik jeg købt 2 stk. DB1D og de levede slet ikke op til mine forventninger, de blev b.la. sammenlignet med 2 stk. JL Audio E112 side by side, jeg vil til en hver tid fortrække E112 fremfor DB1D hvis det er til en kombination af surround og Hifi lytning og specielt til surround hvis du skal gi den en skalle...... Det var de fine specifikationer og omtaler “de få der er” af DB1D på nettet og ikke mindst roserne fra hifiklubben der gjorde at jeg fik købt dem i blinde, en total skuffelse. Selv på mit High End stereo Setup, hvor jeg spiller på et sæt B&W 802 D3 med ret så mange kræfter i rumpen, gav det ikke nogen mening at have 2 stk. DB1D med inden over. Så jeg købte i stedet 2 stk. kraftigere subs fra JL Audio i US. JL Audio er absolut i den høje ende af pris skalaen ingen tivl om det, men de kan også noget med små kasser som har et højt output og som samtidig lyder ”spiller” godt og ikke mindst er nemme at integrere, produktet ser og lækkert og gennemført ud, og så har JL Audio en sindsyg god support. Jeg oplever priserne er til at forhandle, ihverfald i US.
Redigeret af Potter - 09-Juni-2020 kl. 23:19 |
||
|
||
mskp
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg må jo have lyttet til de der JL Audio subs. Er der tilfældigvis nogen i Aarhus området, der har sådan nogen som jeg kan høre?
|
||
Morten
||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal ringe rundt, de har typisk ikke de større på lager måske til og med E112'ere. Men så tror jeg det stopper der og så skal man alliere sig med nogen der har købt dem, eller til udlandet for at lytte på dem. Desværre er der ikke en importør i dk jvf. jl audio's hjemmeside, men der vist nok en agent som får leverancer fra udlandet. Det måske en af grundende til at salget ikke er så stort i DK på JL Audio, da man typisk ikke kan høre dem i forretningen, og endnu være at man ikke kan låne dem med hjem, og så er der selvfølge priserne som er i den høje ende, hvem vil f.eks. købe subs til 20K eller højre uden at kunne høre dem hjemme i sine omgivelser og på sit eget setup. Og der står SVS m.fl. jo rigtig stærkt som også kan noget med subwoofer til billigere penge og man kan sende dem retur hvis man ikke er tilfreds, svært at ignorere når man skal bruge 20K+ på subs så vil man gerne kunne fortryde. Desværre kan SVS ren lydmæssigt ikke følge med til HIFI brug sammenligne med subs fra JL Audio - MK - B&W, men de store kasser fra SVS kan trykke noget mere og gå endnu dybere hvis det er det man ønsker, til ren film brug havde jeg valgt 2 stk. SVS SB 16 Ultra til en decideret bio, ikke til stuen der er de simpelthen for store at have stående, jeg kunne f.eks. gemme den ene væk i hjørne men det lyder bestemt ikke godt, ikke i min stue i hverfald. PS: Har du være rundt på nettet og læse om de anmeldser - omtaler og test på JL Audio E112/ E110?
Redigeret af Potter - 10-Juni-2020 kl. 08:36 |
||
|
||
ferrarimik
Bruger Oprettet: 10-November-2008 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har præcis de samme MA gulvhøjtaler og center som dig, sammen med en svs pc-4000. Den Kan indstilles til at have alle basporte forsejlet kaldt sealed mode god til musik, helt åben kaldt Max volume eller exteded mode som er super til film. Den går ned til 15hz så hele lydmixet kan mærkes, Men den lyder altså også fint til musik selv om jeg ikke bruger sealed mode. Hvis du vælger en PC, PB eller SB-4000 tror jeg altså ikke du vil fortryde det de lyder mega godt den 4000 serien fra svs. og ja der findes helt sikkert noget beder der ude, men så kan man jo blive ved og er der noget der er perfekt? Jeg har ikke oplevet det endnu.
Redigeret af ferrarimik - 10-Juni-2020 kl. 10:37 |
||
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
|
||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man isoleret set kun ser på selve outputtet i en sub, uden at tage højde for selve lyden så står SVS ret stærk bortset fra at det er nogle ret så store kasser at have ståenden i sin dagligstue. På nedenstående link er der et output chart i mellem nogle af de forskellige subs. I min optik, og mest fordi jeg har rent faktisk har lyttede på det meste, hjemme som ude, så står SVS som en decideret bio sub, ikke fordi den ikke kan spille musik det kan den da, der er bare andre der gøre det klart bedre til hifi brug også. SVS har også nogle stærke priser og retur muligheder, derfor tror jeg også at det er en af grundene til at de altid bliver omtalt positiv f.eks. her på sitet. Uden købere enlig har hørt og sammenligne med de andre aktører på marked f.eks. Rel - JL Audio - Arrendal - MK - Procella - Velodyne etc. Selve størrelsen på subben kan jo nemt være en faktor hvis den/ de skal stå i stuen, så der kan nemt opstår nogle kompromis. Mener at lyd og billede havde en omtale i mellem en PB4000 og en Arrendal sub 2 på et tidspunkt.
|
||
|
||
ferrarimik
Bruger Oprettet: 10-November-2008 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
bestemt er svs sub en bio højtaler specielt PB og PC. Men det er jo meget individuelt hvad man syntes er god lyd. Nogle vil have hi-fi lyd som skal være 100% 1:1 i lyden uden nogen speciel karakteristikker. Det kan for nogle inklusiv mig selv gører at lyden blir lidt kedlig og anstrengende i længden at lytte til specielt hvis man gør det i lang tid.
Redigeret af ferrarimik - 10-Juni-2020 kl. 13:46 |
||
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
|
||
mskp
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er meget enig med dig. Det er skruen uden ende. Eneste bekymring er om det ender med "bulderbas" for det hader jeg.
|
||
Morten
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 185 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så fordi nogen siger at en sub (der yder dårligere) lyder mere "hifi-agtigt"- så vil du bruge flere penge på en dårligere sub.... Jeg har et par diamantforstøvede hdmi kabler jeg synes du skal prøve, de kan blive dine for kun 9 millioner kroner. De er helt vildt hifi agtige
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |