recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forstår ikke signal med yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forstår ikke signal med yousee

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

prøver med en forstærker eller en triax boks :-) kan desværre ik korte kablet af 

men tusind tak for den super hurtige hjælp :-)))

Du vil så opleve, at det nogle gange kan hende, at der ikke er hul igennem til dem, fordi signalet kan ind imellem dykke helt. Men så skift til fx. Kanal5, og så tilbage igen, så kan der igen være signal!
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 18:43

prøver med en forstærker eller en triax boks :-) kan desværre ik korte kablet af 

men tusind tak for den super hurtige hjælp :-)))
Hvis du vil se kanalerne i en ordentlig kvalitet. Jeg tror ikke på, at selv en god forstærker kan gøre et "ufærdigt" signal bedre. Plejer at sige: Et rimeligt signal kan blive bedre med en forstærker, men et dårligt signal forbliver dårligt.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
fatbass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fatbass Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:02
ok om aften har jeg næsten perfekt signal igennem men om dagen kan jeg godt droppe og se noget som helst på de kanaler

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:11
Har du HF-tætte stik og gode kabler, så er det nok bedre end antenneforstærker - der er jo selvfølgelig også muligheden for Mellempakken... Men prøv nu lige gode kabler/stik først. Tvivler også, som Joern. Loenborg på at en forstærker vil du til noget. Da min mor havde Mellempakken, analogt, fes Discovery channel igennem fra Fuldpakken, dog meget kornet. En forstærker hjalp ikke på kvaliteten her.
Til top
fatbass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fatbass Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:17
købte kabel og stik hos direktetildig i køge, han sagde kablet var bedre end yousee godkendte kabler i elgiganten og stik i metal istedt for de gamle med plastik hætte
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:20
Så skulle det jo være på plads, vedr. kabler... Så prøv, hvis lysten er der, med Triax-boks...
Til top
fatbass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fatbass Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:29
ja er det sådan en?
http://www.harald-nyborg.dk/p6738/triax-signalforstaerker-1udgang
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:50

ja er det sådan en?

Nej... Det var en Triax modtagerboks m. DVB C-tuner. Triax C HD415 CX eller nyere Triax-modeller. Glem antenneforstærker.

Redigeret af turbo2 - 20-August-2012 kl. 19:54
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:57

ok om aften har jeg næsten perfekt signal igennem men om dagen kan jeg godt droppe og se noget som helst på de kanaler

Og så er det jo godt, at Top Gear og myth busters sendes om aftenen.Smile
Til top
fatbass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fatbass Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 20:11
haha ja især med topgear :-)

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 15:08
Vedr. antenneforstærker: GLEM DET! Har netop, for sjov prøvet med en Triax NT61, som jeg havde liggende - så dør de nævnte kanaler helt og kun de "lovlige" kanaler går igennem...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu