recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærke mobilt signal i sommerhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærke mobilt signal i sommerhus

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 09:55
Hej Carsten.

Jeg vil forsøge at installere denne app næste gang jeg skal i sommerhus. Jeg formodede dog at den brugte denne mast.
Sagen er at der er ret dårligt signal når vi surfer fra mobilen. Derfor vil jeg gerne købe en 3G-router, hvor jeg smider et simkort i røven, og som kan sende wifi rundt i hytten. Jeg vil helst ikke have en dongle af nogen art, da den kun kan være indenfor. Jeg vil mene at jeg skal udenfor og op på taget for at det bliver optimalt. Signalet indenfor er bare ikke godt nok. Selv på terassen er det ofte Edge.

Så min tanke er stadigvæk:
1. En antenne af en eller anden art på taget som passer til nedenstående.
2. En router/modem/whatever, hvor jeg smider et simkort ind i bagenden og som kan distribuere signalet rundt via wifi.
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 11:03
Hej Flim.

Når du har dårligt signal når du surfer fra mobilen risikerer du også at have dårligt signal hvis du får en 3G Router. Jeg syntes du skal prøve at finde ud af lidt mere før du 'bare' køber en 3G router?

Det dårlige signal kan skyldes flere ting.

Er din mobil også dårlig til at surfe andre steder?

Ellers er det nok lokationen. Med ovennævnte App kan du se forskellen i signal de forskellige steder i og omkring jeres sommerhus. Det kunne måske være en god ide også at prøve den andre steder, så du kan sammenligne.

Men jeg kan ikke forstå at det skulle være nødvendigt med en antenne for de 400 meter, men hvis du køber en, vil jeg anbefale en, der både dækker 2100 MHz og 2600 MHz.

Om 2: Jeg ved ikke om det findes, jeg har kun set nogle med opladelige batterier.

Hilsen Carsten.

Til top
LeifH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2013
Sted: Sabro,DK
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 20:34
En  Huawei-B593u-12 kunne gøre det, har mulighed for ekstern antenne(r).
Har simkort plads og wifi og 4 lan udgange(kabel) Bruges af Telia og 3
mvh
lha
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 20:59
Hej LeifH.

Ja den kan bruges, men jeg syntes den er lidt dyr. Jeg fandt priser på pricerunner til 1935 kr og op:

Jeg fandt den også på 3G's hjemmeside til en mindstepris på 1893 kr.
Godt nok med et 200GB abonnement, men det kan trådstarter ikke bruge da det er TDC der vil udbygge med 4G i området.

jeg checkede til sidst på Telias hjemmeside og ser at den er 'Udgået pr. 31. december 2020'

Kan det være en 'trykfejl' ?

Mon ikke der kommer noget til billigere priser. Med disse priser vil det være billigere at købe noget 3G og så at skifte til 4 G senere.

Jeg håber for trådstarter at Telmore kommer med noget andet inden næste forår.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 14-August-2013 kl. 21:01
Til top
LeifH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2013
Sted: Sabro,DK
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 21:45
'Udgået pr. 31. december 2020" Taste fejl ??

Ja, den er dyr.

Trådstarter kunne anvende en TP-Link 3420, (meget laver pris), kræver dog eksternt USB modem f.eks Huawei B392, som har mulighed for ekstern antenne(r).

Jeg bruger en løsning tilsvarende, både hjemme og i sommerhus til 4G

lha
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 21:55
Jeg bruger denne.

Den har wifi op til 10 brugere.

Den har et stik til ekstern antenne. Om den både  sender og modtager på på den eksterne antenne ved jeg ikke.

Det smarte er at jeg har internet alle steder.

Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 13:44
Hej igen.

Jeg ser helst en løsning med så få led som muligt, så ender nok med 3g/wifi router og en ekstern antenne.

Men igen - der er ved at blive smidt LTE2600 i området, så jeg ser lige tiden an. Der kan ske meget indtil maj næste år hvor sommerhussæsonen starter igen.

Igen - tak for jeres svar
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg bruger denne.

Den har et stik til ekstern antenne. Om den både  sender og modtager på på den eksterne antenne ved jeg ikke.

Jeg har en E5776 - som er en nyere model end E589. Den kan man også smide en ekstern antenne på hvis man vil have bedre signal. Ellers er det et fint transportabel hotspot som holder batteri i op til 10 timer
Til top
HenrietteBG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2014
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrietteBG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 10:50
Min mand og jeg, oplevede også meget dårlig forbindelse på den router vi havde fået fra teleselskabet. Vi fandt dog en billig model af E5776 på http://til-boligen.dba.dk/
Den har hjulpet os rigtig meget, og vi har nu forbindelse i hele huset.
Til top
Alfeboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alfeboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg bruger denne.

Har selv den samme

Huawei E589u-12 Black 4G MiFi

kan kun sige gode ting om den, har brugt den når vi køre på ture eller ferie, til mobil wifi i hele bilen, til ipads, mobil tlf ovs, det virker bare. selv i sommerhuse, hvor der ik er dækning, har jeg kunne finde et vindue hvor der er 3g. Så er der internet til huset. Skal siges jeg har et 3 abm.

Det fede er at man kan sætte en ekstern antenne på den, man skal bare lige være opmærksom på der er flere typer af antenner, alt efter om det er 3G eller 4G

http://www.store4g.com/huawei-e589-antenna/

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 10:43
Hej.

Det undrer mig ikke at I som brugere af Huawei anbefaler deres produkter til andre.

Jeg har selv 2 Huawei USB stiks og mener at de er nogle af de bedste.

Men jeg vil lige gøre opmærksom på, at den nævnte E5776 er afløseren for E589u.
Så hvis man kan få E5776 til cirka samme pris som E589u bør man købe denne.

Hilsen Carsten.
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 21:43
Jeg har prøvet både E-398 i kombination med mr-3020 samt b593. Sidstnævnte overbeviser i sammenhængen med langt bedre modtagelse, omend e-398 sammen med en dmm-7-27-2ts9 antenne performer en anelse bedre end b593. Ved 4G fungerer e-398 dog dårligt, da sticken bliver for varm. Sikkert det samme for alle sticks, også e-3276, som sammen med e-398 skulle være i absolut topklasse vedr. modtagelse. E-398 er ringe i kombinationen ved skiftende net i fx. bil.

Jeg ville vælge en samlet løsning, men dog gå udenom batteri-modellerne, hvis det skal bruges dagligt faste steder, også fordi apparaterne typisk dør helt sammen med batterierne.

En antenne - de fleste er meget dyre og fungerer kun på få frekvenser - kan hjælpe en del, men kun i kombination med et nogenlunde signal. Placeringen er altafgørende. Hos os har vi fuldt signal to steder i huset og skodmodtagelse alle andre steder uanset antenne.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu