|
Forstærker og DAC combo valg |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sagt med al mulig respekt:
At høre hvad andre har at sige om en rega forstærker er fint nok, men må jeg ikke lige minde dig om at du købte din nuværende Hegel på baggrund af skriftlige anbefalinger, uden at få held med det. Og nu er du på vej til at gøre det samme med Rega... Hvis jeg var dig, ville jeg ikke tvivle et sekund. Jeg ville købe en NAD forstærker med det samme. Når du nu en gang har konstateret at det er sådan musik skal lyde hjemme hos dig, så er der vel ikke meget at være i tvivl om? Men - Hvis du gerne vil høre Rega til sammenligning, så lån en med hjem fra en forhandler, eller tag chancen og køb en brugt. Du kan sikkert sælge den igen uden tab. I den forbindelse vil jeg dog gerne anbefale dig at styre udenom Rega Elicit, hvis du ikke er glad for en tilbagelænet lyd. |
|||
![]() |
|||
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
||
Jeg røg på en Vincent SV237 integreret forstærker og Vincent Dac 1 går sammen med et sæt Triangle Quartet Limited Edition. Gæt hvad weekenden skal bruges til.
|
|||
![]() |
|||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1706 |
||
Nu du bruger en PC som signalkilde så kunne du også overveje at bruge den til at ænde på signalet frem for at købe dig fattig i hardware der kun ændrer absolut minimalt ved lyden. Det er selvfølgelig ikke særlig "audiofilt", men det er en hel del billigere og meget mere fleksibelt. Jeg ville i hvert fald ikke undvære EQ.
|
|||
![]() |
|||
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 475 |
||
Jeg driver mine Triangle Quartet Limited Edition med en Nad C390dd2 og det lyder fantastisk.
Faktisk væsentligt bedre end mit helt gamle setup til +60000 kr med Audiovector højttalere osv osv.. De højttalere et noget så sjældent som ægte røverkøb til den pris.. Og den holdning om at Nad er en nedgradring fra Hegel, er da helt i skoven. Nad laver i dag udstyr i den billige ende, og udstyr flere kendte anmeldersider er begejstrede for og uden tvivl er ægte high end. Jeg har lyttet til Nad M3, M2, M22 og nu min Nad C390, og uagtet pris gør de det alle fantastisk. Og byggekvaliteten på M3'eren gjorde dobbelt så dyre forstærkere til skamme. Måske er det mere stedet der forhandler Nad i dk, Hifiklubben, folk finder noget galt med ? Er det ikke eksotisk nok : ) Du skulle have låne en Bluesound Powernode 2 med hjem.. Den gør det vildt godt, og alt styres via app. Især fordi de Triangle ikke er tunge at drive. Hørte den fornyligt og den blæste mig omkuld både med hensyn til lyd og pris.. Så vildt i den lille bitte boks. Havde jeg ikke allerede investeret i en brugt 390'er så røg jeg på en Powernode 2 : ) Redigeret af Jonas Baadsgaard - 04-November-2016 kl. 17:06 |
|||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|||
![]() |
|||
LarsCL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2015 Status: Offline Point: 53 |
||
Hvorfor har jeg ikke brug for mere hvis det kun er en NUC? Altså snakker vi bedst mulig lydkvallitet vil det da ingen forskel gøre om man køber en DAC til 1500 kr eller en til 6000? I så fald, hvorfor ikke?
|
|||
![]() |
|||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1706 |
||
Det omvendte spørgsmål er lige så godt: Hvorfor er det relevant hvad det koster når der kommer 99,999% det samme ud af apparaterne og der ikke er nogen garanti for at det dyre apparat er bedst på objektive kriterier? Der er ikke nogen grund til at den dacmagic ikke skulle være lige så god som, eller bedre end rega og Audiolab, når forskellen udelukkende er subjektiv.
|
|||
![]() |
|||
||
Det kunne godt være man skulle NAD en chance mere, det var jo trods alt den forstærker jeg syntes lød rigtig godt, omend jeg ikke har prøvet andre. Jeg kører en Kodi setup og der fungere Yatse fuldstændig fortrineligt, så en app kan ikke være tungen på vægskålen for mig :-)
|
|||
![]() |
|||
||
Fordi der jo må være en forskel i et apparat der skal konvertere et binært signal til analoge signaler om de koster 1500 eller 10.000 ? Så jeg syntes ikke det er et godt argument at vende mit spørgsmål i dette tilfælde :-)
|
|||
![]() |
|||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
||
|
|||
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|||
![]() |
|||
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 475 |
||
Jeg bruger også Yatse remote på android, og så Kodi på en ældre lydløs bærbar gemt væk i skuffen..
Det der tiltaler mig ved Bluesound Powernode 2, udover lyd og pris (dejligt når disse to parametre mødes), er at man kan tænde og slukke på app. Og styre al volumen.. Til Nad C390 kan man få et Bluesound modul, så man får de samme fordele. Så synes jeg bare det samlet er en halv pebret løsning. |
|||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|||
![]() |
|||
||
En dacmagic har allerede så latterligt lav totalforvrængning at det er meningsløst at interessere sig for om det kan gøres bedre. Der er heller ingen garanti for at et dyrere apparat vitterlig er bedre. Dyre komponenter er ingen garanti for en vellykket konstruktion. Forvrængningen fra en dac er også mikroskopisk i forhold til hvad højttalerne biddrager med. Vi taler nemt om faktor 100 eller 1000 alt efter hvor højt du spiller. Efter min mening spilder du din tid og dine penge ved at skifte dac og/eller forstærker fra det du allerede har. EQ og/eller andre højttalere er vejen frem hvis du virkelig vil have et anlæg der lyder anderledes.
|
|||
![]() |
|||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
||
Den nye c368 ser meget spændende ud.
|
|||
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |