recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til Audiovector Mi3 Super
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til Audiovector Mi3 Super

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 13:28
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 13:31
Syns kun i taler om watt, hvad med selve lyden, altså egenskaberne og sammensætningen med Audiovector mi3

Hvis du er til lyden af f.eks. class D så kunne en Pioneer A-70 også være et bud. Eller måske en ældre Thule 1A100.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 13:53
Jeg har selv haft et sæt Mi3 Super. De er utroligt letdrevne; altså har du ikke nødvendigvis det store behov for masser af watt.

Klangmæssigt ligger de i den lyse ende, så undgå for spidse forstærkere. Derfor vil jeg fraråde ældre klasse D-forstærkere. 

Naim/Arcam er gode bud. Begge firmaer har tidligere arbejdet tæt sammen med Audiovector og den tilbagelænede britiske lyd klæder de pågående Audiovector rigtigt godt. Men også NAD/Rotel/Cambridge er gode bud.

God jagt.
 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Jeg har selv haft et sæt Mi3 Super. De er utroligt letdrevne; altså har du ikke nødvendigvis det store behov for masser af watt.

Klangmæssigt ligger de i den lyse ende, så undgå for spidse forstærkere. Derfor vil jeg fraråde ældre klasse D-forstærkere. 

Naim/Arcam er gode bud. Begge firmaer har tidligere arbejdet tæt sammen med Audiovector og den tilbagelænede britiske lyd klæder de pågående Audiovector rigtigt godt. Men også NAD/Rotel/Cambridge er gode bud.

God jagt.
 
Arcam er til den “pæne” side, eller som du udtrykker det “tilbagelænet”, og Naim er nærmest det modsatte. Naim er ganske svagt til den varme lyd, med et drive og energi, der klæder Audiovector rigtig godt. Naim spiller meget anderledes end de fleste forstærkere på markedet, den bedste beskrivelse er vel “liveagtig”, og det er også den filosofi Audiovector bygger på.
Jeg har haft både Arcam og Naim på Audiovector højttalere, hvor Arcam spiller “dovent” uden voldsomt engagement, og en kende mere varm i lyden end Naim. 
Men det bedste råd er, at der lyttes inden køb, for hvem siger at man kan lide spillestilen.
Det største “problem” er i mine øjne budgettet, for hvis der kunne findes økonomi, ville jeg helt klart gå efter en Supernait 2 (kender ikke brugtprisen). 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 09:26
Ja, jeg ved godt det blev en snak om watt og jeg er godt klar over at det, som sådan, ikke kan bruges til så meget.

Jeg ved godt at budgettet er lille og man kan få meget vellyd for flere penge, men fakta er at jeg ikke længere sidder decideret og lytter til musik længere, som jeg gjorde i "gamle" dage da jeg købte højttalerene (har haft dem fra ny), så jeg kan ikke retfærdiggøre at bruge flere tusinde kroner på en forstærker.

Så i bund og grund, vil jeg se om jeg ikke kan få en forstærker, til forholdsvis små penge, som kan gøre det bedre end min Sonos ZP100.

Men tak for de mange bud og svar :)
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 09:40
Lige som med watt glem prisen på din forstærker

2000-3000kr er rigeligt til at få en god forstærker

Find af hvor mange watt du ca skal bruge og gå efter ca det eller mere

Jeg købte for sjovt en af de sindsyge små class d forstærker med en 24v 6a strømforsyning (ekstra udstyr) til mine 85 db følsomme højtalere (målt af stereophile) Wharfedale Diamond 225, den spiler ca 2x30 watt i 8ohm og koster 50 euro uden fragt.

Den spiller sindsygt godt, klart og åben bredt perspektiv og kan sagtens spille bass, den spiller i det hele taget super godt og højt til prisen.

Tag og google naim og doxa forstærkerne.

Den her effektforstærker kunne også være et bud prøv at byde 1500-2000kr 




Redigeret af gasolin - 19-September-2019 kl. 09:42
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 14:14
I den prisklasse ville jeg checke XTZ edge A2-300 med Icepower moduler. Ligner et steal


Har iøvrigt også selv som Gasolin købt en billig class D forstærker hos soundimports som lyder ganske fint. 

Men ville da nok tippe at den XTZ er bedre. 


Redigeret af bphhm - 19-September-2019 kl. 14:34
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 18:28
ok, den XTZ see da interessant ud og får nogle pæne ord med på vejen. Til 2800 ligner den et rigtig godt bud
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

ok, den XTZ see da interessant ud og får nogle pæne ord med på vejen. Til 2800 ligner den et rigtig godt bud

Den koster 410 euro eller 3061 kr
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 19:20
fyndborsen.se har den til 3999 sek
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 20:14
Der er også en Harman Kardon HK 970 en ældre svend til 1500 på dba. Den lyder også fint, lidt ala NAD og god strømstærk - hvordan den lyder med HT vil jeg ikke kloge mig på.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2019 kl. 08:06
HK 980 er at foretrække frem for 970 og gerne 990'eren, kunne ikke finde artiklen men der er en samligning imellem en hk 980 og en nad c356bee, mener det lyd og billede og måske også jyllandsposten eller politikken hvor man kan se dem samligne de 2

Class d har jeg selv og kan sige det spiller godt, ice power skulle være rigtig godt, det jo dansk B&O tekonlogi, hvordan forskellen er skal jeg ikke kunne sige, min spiller klart i toppen og med mere detaljer ogen forholdsvis for så billig en forstærker stram,tør og tight bass med en en bred lyd på den gode optagelser, selv min super lille og billige forstærker trækker nemt (dog uden at have testete det) 4 ohm og mange større chip kan trække 2 ohm højtaler.


Redigeret af gasolin - 20-September-2019 kl. 14:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu