recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fortabt barnebarn prøver at hjælpe mormor med TV!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFortabt barnebarn prøver at hjælpe mormor med TV!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 16:21
 
 Ja, så er vi ovre i en ting til, For at kunne se tilkøbs kanaler på TVet, skal der bruges et kort, for at kunne optage tilkøbskanaler, så skal STBen have en kortlæser, hvori der også skal sidde et kort, det kan undgås med 2 kort, hvis der købes/lejes en 3126, da der jo der kun skal bruges et kort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Ja, så er vi ovre i en ting til, For at kunne se tilkøbs kanaler på TVet, skal der bruges et kort, for at kunne optage tilkøbskanaler, så skal STBen have en kortlæser, hvori der også skal sidde et kort, det kan undgås med 2 kort, hvis der købes/lejes en 3126, da der jo der kun skal bruges et kort.
1. kort bliver jo gratis. Tvillingekortet 15 kr. pr. md.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 17:27
Lige en forsigtigt indskydelse: Er det ikke værd at vide hvordan signalet modtages. Er det fx. via en forening? Jeg modtager via en antenneforening. Her sendes signalet både som analogt og digitalt. Jeg behøver derfor ikke en boks eller kort. Min HDD optager (med DVD brænder i) er derfor tilsluttet direkte til antennesignalet.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Lige en forsigtigt indskydelse: Er det ikke værd at vide hvordan signalet modtages. Er det fx. via en forening? Jeg modtager via en antenneforening. Her sendes signalet både som analogt og digitalt. Jeg behøver derfor ikke en boks eller kort. Min HDD optager (med DVD brænder i) er derfor tilsluttet direkte til antennesignalet.
  1. Hvis man vil have de digitale kanaler, der er i ens pakke, kræver det et TV med en DVB-C tuner.
  2. Hos YouSee, hvor trådstarterens mormor er kunde og har Grundpakken, sendes en del af kanalerne  i Grundpakken kun digitalt.
  3. Ønskes der tilkøbt ekstra kanaler, som ikke er i Grundpakken, skal der bruges kort og kortlæser.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 18:00
 
 
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

  Er det ikke værd at vide hvordan signalet modtages.
 
 Det var på plads lige fra starten, hvad der blev modtaget, og hvordan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Lige en forsigtigt indskydelse: Er det ikke værd at vide hvordan signalet modtages. Er det fx. via en forening? Jeg modtager via en antenneforening. Her sendes signalet både som analogt og digitalt. Jeg behøver derfor ikke en boks eller kort. Min HDD optager (med DVD brænder i) er derfor tilsluttet direkte til antennesignalet.
Modtage både som analogt og digitalt ____  men der er vel adskillelige programmer som kun sendes digitalt, skulle jeg mene.
Embarrassed  De få gange nogen ønsker optage, der er måske (en tanke), nogen mener man med moderne udstyr godt kan optage, vel at mærke kun optage et program man faktisk også ser samtidig.  Interessen for optage noget og sé dette forskudt er uden interesse   Wink.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Lige en forsigtigt indskydelse: Er det ikke værd at vide hvordan signalet modtages. Er det fx. via en forening? Jeg modtager via en antenneforening. Her sendes signalet både som analogt og digitalt. Jeg behøver derfor ikke en boks eller kort. Min HDD optager (med DVD brænder i) er derfor tilsluttet direkte til antennesignalet.
Modtage både som analogt og digitalt ____  men der er vel adskillelige programmer som kun sendes digitalt, skulle jeg mene.
Embarrassed  De få gange nogen ønsker optage, der er måske (en tanke), nogen mener man med moderne udstyr godt kan optage, vel at mærke kun optage et program man faktisk også ser samtidig.  Interessen for optage noget og sé dette forskudt er uden interesse   Wink.
Kunne du ikke prøvet at oversætte dette til dansk:
"De få gange nogen ønsker optage, der er måske (en tanke), nogen mener man med moderne udstyr godt kan optage, vel at mærke kun optage et program man faktisk også ser samtidig. Interessen for optage noget og sé dette forskudt er uden interesse."
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 20:35
Jørn, jeg tror ikke du skal gøre dig nogle forhåbninger om at Moho tager gulleroden ud af munden og begynder at tale klart. Det er pga. han ikke tager sin medicin.
   carsten
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Lige en forsigtigt indskydelse: Er det ikke værd at vide hvordan signalet modtages. Er det fx. via en forening? Jeg modtager via en antenneforening. Her sendes signalet både som analogt og digitalt. Jeg behøver derfor ikke en boks eller kort. Min HDD optager (med DVD brænder i) er derfor tilsluttet direkte til antennesignalet.
  1. Hvis man vil have de digitale kanaler, der er i ens pakke, kræver det et TV med en DVB-C tuner.
  2. Hos YouSee, hvor trådstarterens mormor er kunde og har Grundpakken, sendes en del af kanalerne  i Grundpakken kun digitalt.
  3. Ønskes der tilkøbt ekstra kanaler, som ikke er i Grundpakken, skal der bruges kort og kortlæser.
1.  Selvfølgelig, vel og mærke hvis de modtages digitalt. Ikke nødvendigvis hvis modtaget analogt.
2. OK. Det afgør måske at hun skal have DVB-C, hvis hun ønsker at se kanalerne.
3. Det er korrekt, da de kun modtages digitalt.
 
Det jeg prøvede at komme frem til var, at i min antenneforening modtager jeg både signalet digitalt og analogt. Derfor kan jeg både se de digitale analer på mit TV og de analoge på min HDD optager. Jeg har derfor ikke behov for andet. Hvis trådstarters mormor måske var under samme vilkår, er det unødvendigt med en del af det udstyr der bliver nævnt. Håber jeg forklarer mig forståeligt Smile
 
Edit: Men det ændrer selvfølgelig ikke på, at hvis hun ønsker, at optage en udsendelse fra en af ekstrakanalerne, så skal der en modtager til. Klart. Og det forudsætter selvfølgelig også, at hun kan leve med, at optage i SD kval.


Redigeret af fhansen - 22-September-2011 kl. 17:31
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Lige en forsigtigt indskydelse: Er det ikke værd at vide hvordan signalet modtages. Er det fx. via en forening? Jeg modtager via en antenneforening. Her sendes signalet både som analogt og digitalt. Jeg behøver derfor ikke en boks eller kort. Min HDD optager (med DVD brænder i) er derfor tilsluttet direkte til antennesignalet.
  1. Hvis man vil have de digitale kanaler, der er i ens pakke, kræver det et TV med en DVB-C tuner.
  2. Hos YouSee, hvor trådstarterens mormor er kunde og har Grundpakken, sendes en del af kanalerne  i Grundpakken kun digitalt.
  3. Ønskes der tilkøbt ekstra kanaler, som ikke er i Grundpakken, skal der bruges kort og kortlæser.
1.  Selvfølgelig, vel og mærke hvis de modtages digitalt. Ikke nødvendigvis hvis modtaget analogt.
2. OK. Det afgør måske at hun skal have DVB-C, hvis hun ønsker at se kanalerne.
3. Det er korrekt, da de kun modtages digitalt.
 
Det jeg prøvede at komme frem til var, at i min antenneforening modtager jeg både signalet digitalt og analogt. Derfor kan jeg både se de digitale analer på mit TV og de analoge på min HDD optager. Jeg har derfor ikke behov for andet. Hvis trådstarters mormor måske var under samme vilkår, er det unødvendigt med en del af det udstyr der bliver nævnt. Håber jeg forklarer mig forståeligt Smile
 
Edit: Men det ændrer selvfølgelig ikke på, at hvis hun ønsker, at optage en udsendelse fra en af ekstrakanalerne, så skal der en modtager til. Klart. Og det forudsætter selvfølgelig også, at hun kan leve med, at optage i SD kval.
Som trådstarteren startede med at skrive: "Lige nu har hun grundpakken hos Yousee, men kan kun modtage få af kanalerne."
Det skyldes, at en del af kanalerne i Grundpakken kun sendes digitalt. Det gælder f. eks. også HD-kanalerne i Grundpakken.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu