|
Fortrydelsesret før varen er modtaget? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1009 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
tænker lidt at hvis varen bliver produceret til den enkelte ordre, så har du fortrydelsesret inden varen går i produktion, derefter bortfalder fortrydelsesretten, da der er tale om en speciel bestillingsvare. Det var noget andet hvis der var tale om en normal lagervare og ikke en bestillingsvare.
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er også det jeg efterhånden er nået frem til. Det fremgår bare ikke af webshoppen at det er sådan det forholder sig. Ej heller af den mail som jeg modtog efter bestilling. Her nævner de blot at min fortrydelsesret allerede starter nu, men uden en forklaring. Det er først da jeg spørger ind til det at firmaet kommer med en melding der minder om det du skriver.
Redigeret af DanishCanadian - 26-Maj-2021 kl. 21:39 |
|||
![]() |
|||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1009 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er desværre nok sådan. Vi oplevede lidt det samme da vi bestilte vores seng, alt gik som det skulle, vi udpegede den seng vi gerne ville have, vi gennemgår alt til sidst. Dog tjekker vi ikke lige farven som er skrevet på ordrebekiræftigelsen. Så da sengen kommer finder vi ud af at det er den forkerte farve. Vi kontakter firmaet og her får vi af vide, at fordi vi har skrevet under på at ordrebekræftelsen, da har vi ikke krav eller ret til at få ombyttet sengen, men de ville gerne at vi havde en god oplevelse alligevel og kom igen, så fik vi ombyttet farven til den vil havde peget på vi gerne ville have. Vi snakker om en seng som ikke lagervare samt ej heller ikke særlig bestillingsvare, men fordi det er vare som produceres til de enkelte ordre der kommer ind, så har vi ingen returret. Så på det punkt kommer til helt an på hvordan firmaet ser på det og hvad de kan gå med til.
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis det er en vare som skal fremstilles, så er der andre regler end 14 dages fortrydelsesret.
De burde dog skrive det mere tydeligt på hjemmesiden. Men når alt kommer til alt, så er du vel interesseret i varen? Det er vel derfor du har bestilt den og ikke at benytte fortrydelsesretten. Hvis du er i tvivl om varens udseende, så har de måske et demo lokale? En underremme til nogle reoler er jo ikke noget man normalt fortryder. Du kan jo sikkert ikke købe den andre steder eller til en anden pris?
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Samme teknik bruges også af en del firmaer, som sælger ladcykler. De skrotter fortrydelsesretten med henvisning til at det er en specialfremstillet vare. Når man så har bestilt får man besked om at der er forsinkelser og der først kan leveres om eks. 4-6 måneder. (Selvom det er en standardcykel - den er blot dyr)
|
|||
![]() |
|||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Se denne: Specialfremstilling: Hvor går grænsen?Der vil være tale om en specialfremstillet varer, hvis en webshop tilbyder at fremstille eller tilpasse varen til kundens behov, så længe tilpasningen ikke indgår i de standardvalg, der befinder sig på webshoppen. Eksempler på varer, hvor der efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er tale om en specialfremstilling eller tilpasning, som ikke baserer sig på standardvalg, kan nævnes;
Altså er der som udgangspunkt IKKE tale om en specialfremstillet vare, hvis tilpasningen af varen sker på baggrund af standardvalg, og varen kan derfor ikke undtages fortrydelsesretten. |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Præcis min pointe. Forretningen har skrevet at jeg har 14 dages returret EFTER varerne er modtaget pga min henvendelse. Havde jeg ikke skrevet til dem havde jeg ikke fået den lovpligtigede returret.
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det bliver mere og mere underligt.
Jeg bestiller mine reol ben (som efter min mening klart er en standardvarer) den 25. maj, altså for 3 dage siden. Har efterfølgende haft en dialog med firmaets kundeservice om det med de 14 dages returret hvor de tilbyder mig 14 dages returret efter modtagelse af varen. Mine reol ben er først til levering omkring 1. juli men pengene er allerede trukket fra kontoen. SÅ er vi nu ikke ude i at firmaet reelt bryder loven på to områder. 1. de behandler deres vare som specialvare hvilket ikke fremgår nogen steder. 2. de trækker penge for varen før den er modtaget. Men de trækker vel pengene da de selv mener de laver special vare .....
![]() Redigeret af DanishCanadian - 28-Maj-2021 kl. 11:52 |
|||
![]() |
|||
Brian M ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2007 Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Tror muligvis man oplever en del firmer som køre så stramt som overhovedet muligt mht retur af varer, af den simple grund der findes alt for mange useriøse kunder som bestiller inden de nu er HELT sikre på at det er præcist det de ønsker. Firmaerne drukner simpelthen i uønskede returvarer hvis ikke de skruer bissen på. Der er har jo også været historer om tøjbutikker som simpelthen var begyndt at blokere visse personer helt fra at handle i deres onlineshop. Fordi disse personer tilsyneladende havde gjort det til en hygge hobby at bestille en masse tøj bare for prøve det og derefter sende det hele retur, pga firmaets kundevenlige returregler.
|
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det må de godt. Hvad de ikke må er at trække penge for varen før den er afsendt. |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det må de så også godt da deres take på varen er at den er special produceret til mig har jeg lige fundet ud af....
|
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så skal du også have givet speciel samtykke til dette. Dvs. der skal være en checkbox du skulle klikke af: https://www.emaerket.dk/blog/specialfremstillet-jeg-er-ligeglad-jeg-vil-have-mine-penge-igen-eller-hvad |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |