recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fortrydelsesret ved privat handel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fortrydelsesret ved privat handel?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 19:48
Hold nu kæft mand, det en hockey stav til 800kr, du har skrevet den ikke var i fuldstændig ny stand, ergo må man sgu da forvente den har ridser eller tegn på slidtage, omend den kan være i flot stand... Hvilket du beskriver og det også lyder til den er... Jeg kan godt forstå du har rådført dig hos træneren om, hvad du kan tage for den med lidt ridser og sådan, det jo ikke det samme som man forsøger at skjule den, men det kan dæleme også blive omstændig at sælge en vare, hvis der skal beskrives samtlige bagateller, specielt på et redskab der sikkert for 10 ridser hvergang den bruges.. Okay jeg spiller ikke hockey men....

Glem ham og skip pakken retur - specielt når han selv har været igang med at bruge den. Der kan da slet ikke være tvivl om at forventer man den er 100% fejlfri, så skal der vel i annoncen stå "har aldrig været pakket ud" eller "har aldrig været brugt"... Come on...en hockey stav? ;)

Private forbrugere i Danmark er efterhånden blevet forkælet så meget af loven og butikkerne, at de tror de kan ophæve deres køb til enhver tid, og når de køber brugt til 50% af prisen så får de en sprit ny varer i original emballage... Suk ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Hold nu kæft mand, det en hockey stav til 800kr, du har skrevet den ikke var i fuldstændig ny stand, ergo må man sgu da forvente den har ridser eller tegn på slidtage, omend den kan være i flot stand... Hvilket du beskriver og det også lyder til den er... Jeg kan godt forstå du har rådført dig hos træneren om, hvad du kan tage for den med lidt ridser og sådan, det jo ikke det samme som man forsøger at skjule den, men det kan dæleme også blive omstændig at sælge en vare, hvis der skal beskrives samtlige bagateller, specielt på et redskab der sikkert for 10 ridser hvergang den bruges.. Okay jeg spiller ikke hockey men....

Glem ham og skip pakken retur - specielt når han selv har været igang med at bruge den. Der kan da slet ikke være tvivl om at forventer man den er 100% fejlfri, så skal der vel i annoncen stå "har aldrig været pakket ud" eller "har aldrig været brugt"... Come on...en hockey stav? ;)

Private forbrugere i Danmark er efterhånden blevet forkælet så meget af loven og butikkerne, at de tror de kan ophæve deres køb til enhver tid, og når de køber brugt til 50% af prisen så får de en sprit ny varer i original emballage... Suk ;)

Thumbs Up Lige præcis. hvad havde køber tænkt sig med den? skal den op og hænge? 
hvis ikke og den skal bruges til hockey, så vil den efter 2 gangs brug, ha langt flere ridser.
 

Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simsalabim[DK] Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:17
Altså først vælger du at tage kontakt til din træner for at høre, om ridsen gør noget i praksis.

Nu betragter du den som en "kosmetisk bagatel ridse".

Der er et eller andet i din forklaring, der ikke hænger sammen.

Jeg synes, at du bør tage staven tilbage og så tage det som en lærestreg om, at du en anden gang bør orientere ordentligt om hvad du sælger.

Du har tydeligvist været opmærksom på, at ridsen kunne have en betydning (nok til at tage kontakt til din træner), og du oplyser derudover, at du har prissat staven lavere pga. ridsen.

På den baggrund ser jeg ingen god forklaring på, at du skulle lade være med at nævne ridsen - andet end at køber så ikke ville købe eller ville kræve en lavere pris.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:34
Jeg spurgte min træner til råds om den havde nogen effekt på spil, og det havde den ikke. Læs nu hvad vi har snakket om. Køber påpeger slet ikke den rids som jeg først troede det var. Det er en helt anden køber har påpeget og sendt en mail med billede af. Derfor sagen er underlig. Du har tydelig vis ikke læst hele tråden
          
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simsalabim[DK] Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg spurgte min træner til råds om den havde nogen effekt på spil, og det havde den ikke. Læs nu hvad vi har snakket om. Køber påpeger slet ikke den rids som jeg først troede det var. Det er en helt anden køber har påpeget og sendt en mail med billede af. Derfor sagen er underlig. Du har tydelig vis ikke læst hele tråden


Jeg har læst det med, at der måske er en yderligere ridse nu. Jeg kan dog forstå, at den måske kan være kommet under transporten.

Efter min opfattelse har du vildledt køber, da du solgte staven uden konkret at orientere om ridsen, som du var nok opmærksom på til at høre din træner ad om den og nok til at du satte prisen ned pga. af den.

Derfor mener jeg, at du bør tage staven retur.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:54
Yes, det kan godt være du mener det, men når du ikke gider at sætte dig ordentlig ind i denne sag, så er det heldigt det ikke er dig der skal fortælle mig hvad jeg bør gøre.

Når køber slet ikke påpeger den første ridse, som jeg troede det var, men en han nok selv har lavet, så står jeg af, og kan desværre ikke hjælpe ham. Det er ikke min skyld. Jeg skal ikke tage noget tilbage på baggrund af noget han ikke er utilfreds med.

Det ville du heller ikke selv ha' gjort, men det er fair nok du får pudset din glorie her. Som sagt så er jeg færdig med at diskutere det her emne, og venter og ser hvad der sker mere.
          
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simsalabim[DK] Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Yes, det kan godt være du mener det, men når du ikke gider at sætte dig ordentlig ind i denne sag, så er det heldigt det ikke er dig der skal fortælle mig hvad jeg bør gøre.

Når køber slet ikke påpeger den første ridse, som jeg troede det var, men en han nok selv har lavet, så står jeg af, og kan desværre ikke hjælpe ham. Det er ikke min skyld. Jeg skal ikke tage noget tilbage på baggrund af noget han ikke er utilfreds med.

Det ville du heller ikke selv ha' gjort, men det er fair nok du får pudset din glorie her. Som sagt så er jeg færdig med at diskutere det her emne, og venter og ser hvad der sker mere.


Fint nok. Men det er jo dig selv, der spørger til folks vurdering.

Jeg kan bare ikke se det gode argument for, hvorfor du undlod at nævne ridsen, da du solgte staven.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 02:31
Sagen er jo meget nem - hvis ridsen ikke er på de Ladiesman217's billeder og den nu er der på købers billeder. Så er det noget som er sket under transport eller i købers varetægt.

Hvis køber ikke undersøger pakken ved ankomst, så er bevisbyrden svær at løfte for køber.
Køber skal tage kontakt til sælger, når han modtager en vare med en skade.
Men eftersom at det ikke er tilfældet, så må man antage at køber har lavet skaden selv og nu prøver at være et dumt svin.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 08:13
Grunden til du spørger her i forum er at du er i tvivl.

Grunden til du spørger træneren er at du er i tvivl.

Hvorfor er du i tvivl?

Det kunne jo være at køber havde ret.

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 08:19
Jeg er jo netop ikke i tvivl. Jeg spørger bare om køber kan kræve sine penge igen, og lade handlen gå tilbage.

Hvis du læser hele tråden igennem, så vil du finde ud af at køber slet ikke har påpeget den først omtalte ridse, men en helt anden, som jeg ikke kender til. Det er sådan set det sagen går ud på nu.

Jeg giver køber en chance for at vise mig de ting køber er utilfreds med. Køber viser mig nogle helt andre ting, som jeg ikke var klar over, og som ikke kan ses på mine billeder jeg tog, inden jeg sendte varen af sted. Ergo, køber har heller ikke bemærket de småting som jeg sendte varen af sted med. Dvs. jeg havde ret i at de ikke gjorde det store for varens overordnede stand. Hvis de havde været til gene, så har køber nu haft en chance for at påpege dem, men det er som sagt noget helt andet som påpeges.

Så nej, det kunne ikke være køber har ret.


Redigeret af ladiesman217 - 27-August-2014 kl. 08:25
          
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 08:31
Jeg kunne heller ikke drømme om at tage noget retur, som jeg vidste, var som beskrevet.
Til gengæld gør jeg meget ud af at beskrive en del, og det der mangler må køberen selv spørge ind til.

Du har håndteret det fint indtil videre, ovenikøbet med mulighed for refusion i prisen. Det eneste problem ved at tilbyde det er, at du indirekte accepterer, at du kunne have lavet en fejl :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 09:54
Jamen så er der ikke noget at komme efter.

Hold fast i dit tilbud om 100,- og lad være med at spekulere mere over det.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu