|
Forum gruppe for folk der kører Skoda? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7895 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18 timer 28 minutter siden kl. 15:29 |
Hej.
Er der nogen, der har kendskab til et Internet debat forum, for folk der kører i Skoda bil(er)? Eller evt. endnu bedre el- og plugin hybrid biler fra flere mærker, herunder Skoda. Jeg har et par ting jeg gerne vil spørge om p.t. specifikt mht. Skoda Enyaq, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget sted til det, når jeg søger på Google.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4799 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke specifikt på mærket, men jeg tror da du får svar på alle relevante spørgsmål her:
Og jeg kan se facebook også har et community Og jeg har kørt i elbil i næsten et år, en eGolf. Så måske kan jeg svare på det du vil spørge om.
Redigeret af Munch - 17 timer 51 minutter siden kl. 16:06 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm ok, mange tak. Jeg tror nu at mit spørgsmål (måske) er Skoda Enyaq specifikt. Men det forum du henviser til kan evt. også være interessant i anden sammenhæng.
Men i hvert fald: Jeg blev tvunget til at finde en anden bil, pga. en trafikulykke i starten af december, hvor min eller super gode Hyundai Ioniq plugin hybrid (privatleaset) blev totalskadet. Jeg fik en lånebil, som jeg selvfølgeligt ikke kunne blive ved at køre rundt i alt for længe, da det jo bare ville trække fra det depositum jeg oprindeligt betalte, da jeg i 2013 startede med at privatlease bil. Så til sidst tog jeg en hurtig beslutning og fik en Skoda Enyaq iV80, minileasing 7 måneder. Det der generer mig lidt (udover at der er meget der irriterer mig ved dette tvungne bilskifte og at jeg slet ikke var klar til at hoppe på el-bil endnu) er: Når jeg kommer kørende mod et kryds, rundkørsel el.lign. hvor jeg skal bremse ned, så har den det med lige til sidst eller hen imod lige til sidst at lave en ganske lille hård opbremsning. Hvilket er ret irriterende, da det giver et ryk hver gang. Jeg skal bremse på en bestemt måde som jeg ikke synes er optimalt generelt, for at undgå det. Er det noget man kan slå fra?
|
|
Thorvald. |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4799 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder mærkeligt hvis ikke den bremser jævnt. Kender du til rekuperation, der er en indstilling på alle elbiler, hvor man kan genvinde el til batteriet når man bremser? Har du prøvet at ændre på den indstilling?
En elbil har ingen motorbremse. Så for at det skal føles som en motorbremse, har man mulighed for i flere trin at indstille en slags motorbremse i flere trin, som samtidigt er en genvinding af el til batteriet.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg er med på at den genvinder energi når man bremser. Det er jeg vant til fra plugin hybrid bilen - som dog bremsede meget normalt. Og nej, jeg har ikke været inde og rode i indstillinger omkring energi genvinding - den står til automatisk. Men det kan være jeg skal se om jeg kan finde de indstillinger og se om der er noget der.
|
|
Thorvald. |
|
sokken
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 651 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har Facebook så er der en Enyac gruppe.
|
|
jensoest
Bruger Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan også forsøge dig på dette forum, som dækker biler fra Volkswagen Group:
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1428 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig har en elbil en motorbremse! Det er netop den den bruger til rekuperation.
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, den havde jeg også fundet. Men jeg troede først at det var en specialbilgruppe eller et eller andet. Fordi der står ikke rigtigt noget om hvad vag står for. Jeg har prøvet at spørge der nu.
|
|
Thorvald. |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10468 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er du medlem af FDM, er jeg sikker på at de også gerne svarer på spørgsmål. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Godt forslag - men nej, det er jeg nu ikke.
|
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen regeneringsindstillinger som virker fornuftigt at lave om på, i forhold til denne lidt mærkelige måde den (nogle gange) bremser på.
|
|
Thorvald. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |