recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming til gl. forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming til gl. forstærker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
dejavu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2015
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejavu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming til gl. forstærker
    Sendt: 26-December-2015 kl. 12:29
Hej Smile Nu har jeg i efterhånden mange år fuldt med på side linjen, og dette med stor interesse.

Nu er jeg så selv rendt ind i udfordring jeg ikke lige selv kan regne mig ud af. Som det ses af billederne, så står min pc ofte i kabel afstand til forstærker når jeg hører musik, og dette ofte fra Spotify. Men det begrænser mig lidt, for kunne da godt tænke mig at sidde i køkkenet og surfe på nettet, samtidig med at musikken spiller i baggrunden. Hvilke muligheder har jeg - når jeg ønsker at bevare mit anlæg. Kan se ved av-connection at de har forskellige bluetooth muligheder, men kan ikke lige se de kan tilsluttes mit anlæg. Hvad med noget wifi ? Yamaha har jo så deres egen dongle men den kan heller ikke lige tilsluttes. Nå i kan regne ud at jeg er lidt lost :) gode forslag modtages gerne !  

Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 12:40
Chromecast Audio må være den bedste løsning :-)

Den tilsluttes over optisk og kan så ellers streamer til fra telefon/tablet/PC over WIFI. Faktisk klarer den helt op til 24-bit/96khz lyd.


Redigeret af Nagash - 26-December-2015 kl. 12:43
Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2015
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 12:43
Det nemmeste vil nok være en Chromecast Audio. Det bruger jeg selv med Spotify fra telefon eller tablet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 13:02

Du skal have en ledig RCA indgang på din forstærker, det gælder både til CC Audio og til en BT modtager. Er der ikke en ledig, så skal du have en omskifter, så du kan dele et Input med en anden enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 13:04
Chromecast kommer lidt an på, hvad man vil streame fra, det kan give lidt udfordringer.

Ellers er der også Apple Airplay, hvis man har Iphone/Ipad. Det kan så enten være en Apple Airport Express eller Apple TV.

Jeg har både Chromecast og Apple TV. Noget er CC godt, andet er bedre på AppleTV.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 13:24
Chromecast audio må være en oplagt mulighed nu du bruger spotify. Den understøtter også multiroom hvis det har interesse
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du skal have en ledig RCA indgang på din forstærker, det gælder både til CC Audio og til en BT modtager. Er der ikke en ledig, så skal du have en omskifter, så du kan dele et Input med en anden enhed.
Nej han skal ikke. CC Audio understøtter også optisk i jackstikket.
Og når OP oftest bruger Spotify, så er der absolut ingen udfordringer. 
Til top
dejavu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2015
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejavu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:17
Jeg køber en CC audio, den er jo ikke så dyr, giver tilbagemelding når den er kommet i brug :) 
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:53
Jeg har tre stk. Chromecast Audio, og de virker bare, også til multirums-afspilning.
Til top
dejavu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2015
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejavu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 17:24
Super :) blev lidt inspireret her juleaften idet min søster og mand gav hinanden Sonos, men jeg er bare mere til gulvhøjttalere, samt at min gamle Yamaha stadig bare er s.... god :) men 320 kr så er jeg åbenbart kørende i streaming også :)
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 18:27

Hej dejavu

Vil du streame audio via Ipad/Iphone er denne løsning med
en 3,5 stereo Jack --> RCA adapter, også en udmærket og
billig løsning.

Tilslutning af Biltemas Bluetooth 3.0 Audio Receiver L - modtager for musik
afspilning fra din iPhone/iPad. Kan købes her. Se PDF fil her. Pris 249 SEK.

 
Skål og godt nytår.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af dejavu dejavu skrev:

Super :) blev lidt inspireret her juleaften idet min søster og mand gav hinanden Sonos, men jeg er bare mere til gulvhøjttalere, samt at min gamle Yamaha stadig bare er s.... god :) men 320 kr så er jeg åbenbart kørende i streaming også :)

Hvis du vil på Sonos-bølgen, så findes der jo også Sonos Connect, som tilsluttes en forstærker (den er ikke indbygget som i Sonos Amp).

Det koster så cirka 10 gange så meget som Chromecast Audio ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu