recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SUB  valg?B&W ASw610xp kontra Triangle Thetis 320?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SUB valg?B&W ASw610xp kontra Triangle Thetis 320?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SUB valg?B&W ASw610xp kontra Triangle Thetis 320?
    Sendt: 09-December-2016 kl. 23:15
Hej

Jeg har brug for nogen gode råd i forbindelse med valg af en sub til mit surround anlæg. Mine front, center og baghøjtalere er af mærket monitor audio GS serien. Er placeret i en aflang stue på ca 40-45 kvm med pæn højde. Det er dog kun i den ene del af stuen vi ser film og lyden her skal være rigtig god (20 kvm)   Suben skal stå tæt op af en væg eller måske i et clik hifimøbel. Den skal være rigtig god til særlig film men også gerne til musik.

Er blevet anbefalet disse 2 modeller:
1: BOWERS & WILKINS, ASW610XP SUBWOOFER

2: Triangle Thetis 320

Kender til B&W men kender ikke rigtig noget til Triangle?

Har nogen erfaringer med disse modeller så jeg tager det rigtige valg?

Tak for hjælpen på forhånd.

Redigeret af Jarly - 10-December-2016 kl. 09:38
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 01:53
Kender også kun til B&W 610. Nu kender jeg jo ikke til dit behov/ eller din forventning til bio lyd, men du taler kun om en enkel sub ikke? I min optik kan den 610'er slet ikke levere nok til en stue på 50kvm. Med den størrelse stue vil jeg mindst benytte 2 subs, og nogle subs der har et meget kraftigere output, specielt under 40Hz. Hvad med højden i din stue? 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 08:52
Mener det er Audioholics ell. lign. der har testet 610XP og givet den deres "Small room" anbefaling. Så tror heller ikke, den er god til store rum som dit.

NB. Har den selv - spiller fantastisk i min stue på 15-16 m2.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 00:57
Ingen som kender sub'en fra Triangle?
Jeg kender intet til mærket.

Sælges hos hififreaks.dk

Redigeret af Jarly - 11-December-2016 kl. 01:04
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Kender også kun til B&W 610. Nu kender jeg jo ikke til dit behov/ eller din forventning til bio lyd, men du taler kun om en enkel sub ikke? I min optik kan den 610'er slet ikke levere nok til en stue på 50kvm. Med den størrelse stue vil jeg mindst benytte 2 subs, og nogle subs der har et meget kraftigere output, specielt under 40Hz. Hvad med højden i din stue? 



Hejsa
Tak for dit svar

Min stue er aflang og nok nærmere 40 kvm hvor vi kun sidder i den ene del af den og ser film dvs i et område på ca 20 kvm. Har en gammel lejlighed så der er halv højt til loftet.

Troede faktisk de 2 suber jeg nævnte kunne spille op men hvis de ikke kan det er der så andre fra Bw som kan? Den skal helst ikke være vild stor da den skal stå i vores stue (-:
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Mener det er Audioholics ell. lign. der har testet 610XP og givet den deres "Small room" anbefaling. Så tror heller ikke, den er god til store rum som dit.

NB. Har den selv - spiller fantastisk i min stue på 15-16 m2.




Det gør ikke noget at jeg kun sidder og ser det i den ene del af min aflange stue? Dvs i ca 20 kvm ud af de ca 40 kvm

En anden bw sub du vil anbefale som ikke er vild stor?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 01:35
Jeg ville være hurtig, og snuppe én eller 2 stk. af denne:

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-lager-earthquake-supernova-mkiv-12-b-stock-p-2188.html

Til prisen, er det nok svært, at finde noget bedre.
Hvis du ikke synes, at resultatet er godt nok med en stk., kan du supplere med en mere; selvfølgelig kræver det, du har pladsen...

Hvis pladsen betyder meget, er der også MiniMe, til halv pris.
Om 2 stk. af disse vil kunne gøre jobbet (8" enheder), er jeg ikke sikker på. De går i hvert fald ikke så dybt, som de andre, men du må kunne ringe, og snakke med dem.
De opgiver selv, de kan benyttes i "Rooms up to 18' x 28' x 8'", hvilket svarer til godt 50 kvadratmeter, med godt 2,5 m. til loftet:

https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-subwoofere-earthquake-minime-p8w-v2-p-2367.html


Redigeret af Supergris - 11-December-2016 kl. 06:30
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 11:04
Det er ikke helt nemt det med subwoofer, du skal havde dem/den med hjem og lytte, afprøv om det virker og lever op til DINE forventniger. 

Du skriver din stue er halvhøj, hvad er halvhøj? Der ingen tvivl om at højden spiller ind, jeg har selv loft til kip hvilket giver et ret så stort rum og det kræver altså nogle subs der give noget output, hos mig var størrelse på subs også et parameter. 

En Lille sub med god lyd, et højt output specielt i det dybe er typisk en lukket sub med en ret så kraftig enhed/ forstærker og dertil også en højre pris, desværre.

Min stue, hvis jeg husker rigtigt, er 35kvm. den er i hverfald ikke i mindre, og så er der som sagt loft til kip og jeg syns det var lidt af udfordring af finde nogle subs som som var nemme at integrere med mine højtalere, og min stue så både Musik og film lyd lød så optimalt som muligt og samtidigt inden for en rimelig investering. Efter en lang tid med lytte test etc. så lå valget faktisk kun på modeller, den ene var model var SVS SB 13 Ultra, den anden model var JL Audio E112.

Jeg valgte JL Audio E112.

Jeg kan sige, at 2 stk. lillebroderen JL Audio E110 kunne ikke gøre det hos mig, desværre. Størrelse og pris var ellers lige i øjet, E112 er en lille smule større, ikke meget men den er det og den kan levere varen, med sådanne 2 så virker det det bare, hos mig.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Mener det er Audioholics ell. lign. der har testet 610XP og givet den deres "Small room" anbefaling. Så tror heller ikke, den er god til store rum som dit.

NB. Har den selv - spiller fantastisk i min stue på 15-16 m2.




Det gør ikke noget at jeg kun sidder og ser det i den ene del af min aflange stue? Dvs i ca 20 kvm ud af de ca 40 kvm

En anden bw sub du vil anbefale som ikke er vild stor?


Nu er B&W ikke noget specielt, indenfor SUB's, så hvorfor er du så forhippet på, at det skal være en B&W!?

M.v.h.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Mener det er Audioholics ell. lign. der har testet 610XP og givet den deres "Small room" anbefaling. Så tror heller ikke, den er god til store rum som dit.

NB. Har den selv - spiller fantastisk i min stue på 15-16 m2.




Det gør ikke noget at jeg kun sidder og ser det i den ene del af min aflange stue? Dvs i ca 20 kvm ud af de ca 40 kvm

En anden bw sub du vil anbefale som ikke er vild stor?


Nu er B&W ikke noget specielt, indenfor SUB's, så hvorfor er du så forhippet på, at det skal være en B&W!?

M.v.h.




Hej
Er heller ikke låst på den da jeg også så på Triangle Thetis 320
men kan ikke rigtig finde nogen som kender den? 😳

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 15:22
Bare for at bidrage til forvirringen :-)



Redigeret af Mefisto - 11-December-2016 kl. 15:23
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 15:40
Jeg tror ikke OP er på udkig efter hverken subwoofere til omkring 40.000 kr for 2 stk. eller en KÆMPEKASSE med 15" enhed.
Det passer i hvert fald ikke overens, med de oprindelige ønsker, han spurgte til... :)
En enkelt 12" sub i god kvalitet, kan gøre det for de fleste, ellers bliver det også hurtigt meget dyrt!


Redigeret af Supergris - 11-December-2016 kl. 23:11
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu