recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Google TV (Logitech Revue)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Google TV (Logitech Revue)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
eskehagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eskehagen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Google TV (Logitech Revue)
    Sendt: 21-Februar-2011 kl. 20:31
Jeg er lige kommet hjem fra USA og har købt en Logitech Revue box, med Google TV, med hjem..
Jeg har sat mig ind i det meste boksen kan - men da jeg nu har tilsluttet den mit eget tv her hjemme, er der nogle funktioner jeg ikke rigtig kan benytte fordi jeg ikke er i USA.
- Kan man omsætte min internetbox, så det ser ud som om jeg er i USA, og kan benytte disse Amerikanske-services ?

Her ud over vil jeg meget gerne i kontakt med andre DANSKERE, som har investeret sig i dette nye Google TV !! . . .
Jeg vil nemlig gerne have nogle ideer til hvordan man kan få mest muligt ud af det på nuværende tidspunkt, hvor den jo egentlig kun hører til USA.
Og hvordan opfatter I denne teknologi - er den fremtidssikker og vil vi overhovedet få det her til DK en gang - så vi danskere også kan få fuld glæde af det og få nogle danske ting til boxen?

Håber her findes nogen Google TV-fans , som jeg kan snakke lidt med omkring denne nye skønne teknologi (efter min mening) :) ...
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 22:25
Hvad kan man overhovedet med den i Danmark? Den har jo ikke en tuner og den kan ikke styre Danske Sat-Boxe eller DVB tunere. Så kan den ikke optage noget. Så er der jo kun Web surfing tilbage.....

Jeg har svært ved at se Google TV blive til noget i Danmark, med mindre det kommer med passende tunere, CI slot og recording. I USA er den jo ikke rigtigt blevet noget hit. Spændende perspektiver, men version 1.0 kom nok for tidligt ud af laboratoriet.

J
Til top
eskehagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eskehagen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 22:54
hvad?  vil det sige at den ikke vil paase med min viasat parabol boks hvis jeg faar en satboks med hdmi udgang ? 
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 23:13
Det må jo komme an på en prøve ! Men lav en Google søgning på "enhanced dvr integration". Det skal set top boxen åbenbart understytte. Selv om den gør det, er det vist ikke uden problemer. Men spændende projekt du har gang i....

J



Redigeret af Jwin - 21-Februar-2011 kl. 23:37
Til top
eskehagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eskehagen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:39
Jamen "enhanced dvr integration" - er det ikke kun noget, som din DVR-recorder skal understøtte , hvis du skal kunne tilslut din DVR til Logitech Revue og optage TV igennem den?

Jeg spørger jo her i tråden om, om man kan tilslut fx din Viasat set-top box til Revue og se TV derigennem ?? :)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 17:31
Jo, men skal du ikke kunne optage Viasat? Hvis man bare skal se sat programmer igennem Revue'en, så kunne man jo lige så godt tilslutte satbox'en direkte til tv'et.

Redigeret af Jwin - 22-Februar-2011 kl. 17:32
Til top
eskehagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eskehagen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 17:48
Ja men ved at tilslut sat box til revue kan du jo styre tv programmerne derigennem og vel ogsa bruge revues til guide??
saa det er vel federe at ku styre sat programmer over revue, hvis det ellers nemt kan lade sig gore ? 
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af eskehagen eskehagen skrev:

Ja men ved at tilslut sat box til revue kan du jo styre tv programmerne derigennem og vel ogsa bruge revues til guide??
saa det er vel federe at ku styre sat programmer over revue, hvis det ellers nemt kan lade sig gore ? 

Ja, hvis man er i USA. Men virker det sammen med en Viasat sat box? Har du prøvet? Jeg ved kun hvad jeg har kunnet læse mig til på nettet og har ikke haft fat i Revue'en. Glæder mig til at høre om dine erfaringer.

J
Til top
eskehagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eskehagen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 00:54
nej det har jeg selvfolgelig ikke.. men har hort viasat om det kan lade sig gore at faa fat i sadan en box.. sa ma se hva de siger :)  
Til top
awesome Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér awesome Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 04:54
Jeg er også lige kommet hjem fra USA med en Revue i bagagen. Den er endnu ikke kommet ud af kufferten, men mht amerikanske services, har jeg også indkøbt en router-løsning. 

Nåede ikke at kigge så meget på den derovre, men nåede at prøve Netflix. Fik 1. måned gratis. Blev lidt skuffet over at se at de nyeste film kun er til rådighed på DVD.

Som sagt har jeg ikke fået grejet ud af tasken endnu, men det sker vil i morgen...

Ville være fint med lidt "videnudveksling". Er du kommet længere med TV?
Til top
eskehagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eskehagen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 10:38
#awesome
Ja jeg har skam lært det ret godt at kende med tiden..

Jeg har samtidig også fået fat i Viasat, og købt en HD-satelit-box ved dem, så jeg nu kan tilslutte min parabolpakke igennem Revue-boksen (via HDMI-kabel). Denne skulle jeg dog give 499,- kr. for, men så fik jeg også en gratis prøveperiode på 3 måneder på viasats HD-kanaler, som jeg bare kan afmelde efter 3 måneder.

Og det virker rigtig godt med TV-delen i Revue.. Jeg kan se alle mine kanaler igennem den, jeg kan benytte TV-Guide, Planner og hvis jeg havde en harddiskoptager kunne jeg også optage, via Revue keyboardet.. Dog kan du endnu ikke benytte søgefunktionen i Revue - på at søge hvad der kommer i TV direkte, da man ikke kan registrere danske sat-boxe, så du bliver nød til at registrere en amerikansk box (og dermed tror den du ser amerikanske kanaler i søgefunktionen)

"Awesome" - du er velkommen til at komme med flere spørgsmål hvis dette opstår :)
Til top
KristianP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 02:58
Hvis du vil have noget ud af de amerikanske muligheder der er i den, bliver du nød til at have et amerikansk IP.

En mulig løsning på det er at sætte en VPN op før Logitech boksen. Det kan f.eks. gøre med en cisco router og så firmware update den med dd-wrt (http://www.dd-wrt.com/site/index)

Så har du mulighed for at lave en VPN løsning med overplay.

Skal lige siges jge har ikke selv prøvet det endnu, men jeg ser ingen problemer i det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu