recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopi computer 1 => ekstern HDD => computer 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopi computer 1 => ekstern HDD => computer 2

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopi computer 1 => ekstern HDD => computer 2
    Sendt: 05-December-2011 kl. 23:48
Hej.
 
Jeg kopierede alle data på min kones computer over på min eksterne harddisk og ville så kopiere dem over på min computer også, fra den eksterne harddisk.
 
Kopien på den eksterne harddisk ser fin ud og indeholder alle de samme filer som på "computer 1". Men når jeg vil kopiere fra den eksterne harddisk til "computer 2", så vil den ikke kopiere alle filer. Den påstår at filen ikke længere findes på den eksterne HDD. I udgangspunktet kopierer jeg bare med træk og slip, men jeg prøvede også med GoodSync - men den fik samme fejl.
 
Hvorfor og hvordan kan jeg få dataene kopieret over på min computer? Jeg kunne selvølgelig prøve at lave en zip-fil. (Det er ca. 28 GB).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 07:37
Er det kun data eller er det systemfiler også? Er grunden til at lave kopien at du vil lave backup af data, hele systemet eller andet?

BS
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 07:41
Dataene er kun data fra data partitionen. Jeg har kopieret dem til den eksterne harddisk for at have en kopi, når hun får en ny computer som de så skal kopieres over på og fordi jeg regner med at geninstallere den gamle til fabrikdsindstillingerne - og dermed slette alt. Jeg ville så kopiere dataene over på min computer også, så vi har dem med, når vi i morgen rejser til Filippinerne.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 14:47
Har du prøvet med sync toy?

BS
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 14:59
Nej....   Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 15:27
Hvad med Guiden overførsel af filer og indstillinger - den er beregnet til det.

EDIT: Jeg foreslår programmet fordi det komprimerer filerne, og du muligvis har et problem, når der bliver brugt de originale filnavne.



Redigeret af Brixen - 06-December-2011 kl. 15:30
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 15:39
Tak for Jeres forslag. Men nu har jeg ikke mere tid, så jeg må vente til dataene skal overføres til en ny computer med at efterprøve de forskellige forslag. Har overført nogle af dataene med USB-stick - troede det ville gå godt indtil den kom med samme fejl på et tidspunkt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 16:20
Hvis du har nogle voldsomt lange filnavne/stier, så kan det give problemer, hvis du eks. går fra ntfs til fat32 - måske dét du er løbet ind i?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 16:35
I den moderne IT-verden burde lange filnavne ikke være noget problem. Og jeg tror heller ikke at filnavnene / stierne på hendes computer er så lange som på min computer. Den eksterne HDD er NTFS og det er partitionerne på min computer også og sandsymligvis også på hendes. Problemet opstår fra ekstern HDD til min computer.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 16:41
Nu er FAT32 jo heller ikke inkluderet i en moderne IT-verden, men lur mig om det ikke findes rundt omkring alligevel ;-) (Det er et problem jeg tidligere er stødt på i lignende situationer)
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 06:53
Det er jo fordi du ikke har rettigheder til din kones filer. Rettighederne ligger i NFTS formatet og skal du overtage din kones filer skal du være administrator og tvinge en overtagelse igennem, herefter har din kone ikke rettigheder til (kopierne af) filerne.
mvh Infinity
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Det er jo fordi du ikke har rettigheder til din kones filer. Rettighederne ligger i NFTS formatet og skal du overtage din kones filer skal du være administrator og tvinge en overtagelse igennem, herefter har din kone ikke rettigheder til (kopierne af) filerne.
 
Ææææh hva'? Smile Er det for sjov, eller mener du det? En fil er vel en fil. Og hvorfor kan jeg så kopiere nogle af filerne?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu