recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD dårlig kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD dårlig kvalitet

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r11jep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD dårlig kvalitet
    Sendt: 15-December-2011 kl. 19:58
Hej alle

Efter omlægning af kanaler hos Yousee ville jeg foretage en ny søgning på mit Panasonic G30 tv. Det har nu resulteret i at disse kanaler har så ringe signalkvalitet, at de ikke går igennem længere:
DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD

Kigger jeg på driftsstatus på Yousee for mit område (7400) så står der at det kan pga. forstyrrelse fra Radio/tv sendere i mit område, hmmm det er jo kommet efter kanalomlægningen, og efter jeg skiftede netværksid fra 651 til 100.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Driftsinformation.aspx?postUrl=http://proxy.biersys.dk/info/?id=69651

Når jeg via indstillingerne kigger signalkvalitet og signalstyrke, så står de fleste andre kanaler på 100% / 100% men tager jeg samme tjek på DR1 så står den på 10% / 100%

Har kontaktet Yousee med problemstillingen, og her får man bare den sædvanlige tomme snak, hvor man fornemmer man sidder og snakker med en studentermedhjælper som sidder og læser op af en bog, og som slutter af med at sige - du skal bare vide at hvis vi sender en tekniker og fejlen er hos dig, så bliver teknikeren tosset og du kommer til at betale.
Sikke en kundeservice.

Er der andre som har tilsvarende problem?

Jeg vil prøve at kravle på loftet i aften, og justere på min antenneforstærker.
Men da jeg ikke har haft problemer før omlægningen, så forstår jeg ikke hvorfor det skulle være et problem i min installation efter omlægningen.

Hilsen

Jesper

PS: Jeg har også et ældre Sony TV med DVB-C som er indstillet til netværksid 651, og der er der ingen problemer med at se DR1 digitalt.

Redigeret af r11jep - 15-December-2011 kl. 20:13
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af r11jep r11jep skrev:

Hej alle

Efter omlægning af kanaler hos Yousee ville jeg foretage en ny søgning på mit Panasonic G30 tv. Det har nu resulteret i at disse kanaler har så ringe signalkvalitet, at de ikke går igennem længere:
DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD

Kigger jeg på driftsstatus på Yousee for mit område (7400) så står der at det kan pga. forstyrrelse fra Radio/tv sendere i mit område, hmmm det er jo kommet efter kanalomlægningen, og efter jeg skiftede netværksid fra 651 til 100.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Driftsinformation.aspx?postUrl=http://proxy.biersys.dk/info/?id=69651

Når jeg via indstillingerne kigger signalkvalitet og signalstyrke, så står de fleste andre kanaler på 100% / 100% men tager jeg samme tjek på DR1 så står den på 10% / 100%

Har kontaktet Yousee med problemstillingen, og her får man bare den sædvanlige tomme snak, hvor man fornemmer man sidder og snakker med en studentermedhjælper som sidder og læser op af en bog, og som slutter af med at sige - du skal bare vide at hvis vi sender en tekniker og fejlen er hos dig, så bliver teknikeren tosset og du kommer til at betale.
Sikke en kundeservice.

Men da jeg ikke har haft problemer før omlægningen, så forstår jeg ikke hvorfor det skulle være et problem i min installation efter omlægningen.

Hilsen

Jesper

PS: Jeg har også et ældre Sony TV med DVB-C som er indstillet til netværksid 651, og der er der ingen problemer med at se DR1 digitalt.
Prøv her.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 21:52

Hvis problemet er indstråling fra andre sendere på 248 MHz (som dit YouSee link siger), vil det ikke hjælpe noget at justere på forstærkeren. Du skal i stedet checke at din installation er HF tæt.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 22:48
I andre forum-tråde er det omtalt at DR1, Infokanalen, SVT2 HD og ARD HD (alle på frekvens 248 MHz) er forsvundet fra kanallisten på visse Panasonic-tv efter at de tændes fra standby.

Men der har ikke tidligere været tale om at de 4 kanaler er modtaget i dårlig kvalitet. Ligeledes har der ikke tidligere været meldinger om problemer med Panasonic fra 30 serien.

Eftersom YouSee Driftsinformation selv nævner at DR1, Info HD, SVT2 HD & ARD HD i dit område  periodisk kan være ramt af forstyrrelser fra indstråling, er det nok bedst at kontrollere antenneinstallationen. Jeg ved det ikke, men muligvis har YouSee ikke tidligere anvendt 248 MHz.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 06:00
Sikke en kundeservice.

Ja. Jeg løste problemet ved at afmelde YOUSEE.Wink

Og har levet lykkeligt siden.

Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 07:11
Til top
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r11jep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:37
I forlængelse af mit oprindelige indlæg, vil jeg lige supplere med dette:

Jeg har først fulgt denne vejledning:
Menu->
Indstiiling->
System->
Systemopdatering->
Auto-opdat.søgning i standby - Fra

Derefter foretog jeg en tilføjelse af kanaler, og nu virker mit DR1 igen på mit Panasonic G30, men jeg kan stadig ikke se ARD HD, SVT2 HD samt Info HD. De er ikke fjernet fra min kanalliste, men står blot og pixilerer og fald ud (typisk med 10% signalkvalitet).
Jeg bemærkede at DR1 efter gensøgningen kom ind på en anden frekvens, så nu er jeg spændt på hvordan det virker når jeg kommer hjem i aften.

Jeg har foruden mit Panasonic G30 i stuen også et Samsung HD2370 (monitor med dvb-c tuner), og den gør nøjagtig det samme, her mangler de samme kanaler også når jeg søger ud med netværksid 100. Den version af DR1 som ligger på kanal 1, den vises ikke (svagt signal), men ved at vælge den DR1 som ligger på kanal 501, så kan jeg godt se DR1.

Det er virkelig frustrerende, og lige nu ved jeg ikke om problemet er pga. TV'ene eller om det er pga. Yousee.

God dag til alle.
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:49
Det virker sandsynligt at det er din antenneinstallation der ikke er HF tæt.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Sikke en kundeservice.

Virkeligt et brugbart svar.
Til top
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r11jep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 10:20
Jeg er 99% sikker på at min installation ikke fejler noget. Jeg har tidligere haft den lokale Panasonic/radioforhandler ude og tjekke min installation igennem med en feltsstyrkemåler. 
Han skiftede et enkelt stik for at se om det gav en forbedring, men det gjorde det ikke.
Konstaterede at signalet fra Yousee kun lige nøjagtig gik ind i huset med det som man anbefalede.
Efter købet af König forstærkeren har jeg dog ikke haft problemer, før nu hvor Yousee har lagt kanalerne om.

Kort fortalt sidder min Yousee installation på loftet. Den er kørt videre til en König forstærker, som går videre over i en 4 splitter fra Triax. Alle kabler er dobbeltskærmede, og jeg har endda købt specielle kabler imellem udgangen fra Yousee til indgang forstærker og fra udgang forstærker til indgang splitter.

Jeg nåede ikke at justere på forstærkeren i går, men det vil jeg gøre senere i dag.
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Virkeligt et brugbart svar.
Det er da en løsningsmulighed og en besvarelse af spørgsmålet :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 11:44

Jeg er 99% sikker på at min installation ikke fejler noget. Jeg har tidligere haft den lokale Panasonic/radioforhandler ude og tjekke min installation igennem med en feltsstyrkemåler. 
Han skiftede et enkelt stik for at se om det gav en forbedring, men det gjorde det ikke.
Konstaterede at signalet fra Yousee kun lige nøjagtig gik ind i huset med det som man anbefalede.
Feltstyrke alene gør det ikke. Den målte feltstyrke kan jo også stamme fra det forstyrrende signal. Ouch
Det er mindst lige så vigtigt at kvalitet (BER - Bit Error Rate) er i orden når problemet er pixellering.

Så med 10% kvalitet på DR1 er BER absolut ikke i orden.
Om problemet er indstråling allerede ude fra gaden kan evt. prøves med at koble TV direkte på indgangssignal med HF tætte kabler og stik (udenom forstærker og fordeler), og så tjekke kvalitet på den pågældende kanal.

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu