recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia TV:  Er PC monitor nok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia TV: Er PC monitor nok?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jj_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telia TV: Er PC monitor nok?
    Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:27
Hej. Vi hører til blandt få som (endnu) ikke har TV. Vi overvejer at skifte internetudbyder til Telia og få deres Telia TV pakke med. Jeg har en stor PC monitor med HDMI indgang (men uden TV tuner). Kan jeg bruge den til at se TV på (via Telia TV's boks som har HDMI udgang)? Eller skal jeg bruge en skærm med TV tuner? Er der nogen som har prøvet at koble en PC monitor uden tuner direkte til Telia's TV boks?

På forhånd tak.
Jesper
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:44

Der skal ikke anvendes tuner til IPTV..

Derfor burde en monitor med HDMI kunne bruges..

Et problem kan blive lyden, har din monitor LYD?
Ellers skal det overføres til en forstærker/aktive højtalere..

Hvad der kan bruges afhænger af Telia-boksens funktioner..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 08:39
I tråd med dette, har jeg med google som allieret forsøgt at finde ud af om man kan bruge Telia TV på sin HTPC.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?
Og hvad skal man i så fald bruge af hardware ud over selve computeren?
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 09:31
Hvis det kan lade sig gøre, vil det ikke kræve noget særligt af computeren, udover der skal anvendes netkorttet, som jo findes i alle PC-er.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 15:04
Jeg stillede spørgsmålet til Telias Support og de kunne desværre meddele at der IKKE er mulighed for at modtage deres IP TV via et mediecenter uden om deres set top boks Cry
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu