recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal, skal ikke ha' win8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal, skal ikke ha' win8

Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Skal Du/I ha' win 8 når det udkommer
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
22 [44.90%]
24 [48.98%]
3 [6.12%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal, skal ikke ha' win8
    Sendt: 02-Marts-2012 kl. 18:37
Jeg har kørt fast Linux i 6-7 år. Men efter win 8"alphe/beta" er kommet. er jeg tilbage i Windows folden.

Men hvad med jer?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 20:10
Jeg har ikke engang nået Vista eller 7'eren endnu, jeg kører stadig xp på de af mine maskiner der ikke kører ubuntu, det virker helt fint..

Jeg skiftede fra windows 2000 til xp da jeg engang opgraderede min hardware til en cpu med hyperthreading, det kunne 2000 ikke klare, så jeg skiftede til xp. Det er muligt at jeg engang ryger på en 8'er hvis jeg skifter hardware igen og der er kommet nye stumper xp'eren ikke understøtter - på den anden side gamer jeg mindre og mindre og ender sandsynligvis med ubuntu over hele linien istedet og så er der næppe nogen grund til at opgradere hardware..
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 20:42
Jeg har lige installeret Windows 8 Preview (som de så fint kalder det) på min 3 år gamle Lenovo laptop, det er dog på en anden harddisk så den originale er "uberørt" og bare lige at smække i hvis jeg bliver træt af at lege med Win 8. Jeg kommer fra Vista og en af de ting som kræver noget tilvænning er at man ikke har den gode gamle start knap nede i venstre hjørne. Eneste problemer jeg har haft er at der er en driver eller to som jeg ikke rigtigt kan få til at virke og jeg kan endnu ikke bruge de fysiske knapper til at skrue op og ned for lyden, men jeg har ikke for alvor rodet nærmere med det endnu.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men hvad med jer?

Kører Win7 på den nuværende maskine. Det fungerer ganske fint og jeg er blevet for gammel til at rende rundt og lege med prøveversioner og hvad ved jeg.

Når computeren er slidt op, kommer der en ny til og er det Win8 der er et hit til den tid, er det Win8 jeg får.

Så je stemmer nej, jeg skal ikke heve det når det kommer, men når tid er.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 02-Marts-2012 kl. 20:54
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 21:43
Der er for lidt forskel på Windows 8 og 7.
Den eneste forskel der er synlig, er at startmenuen er skiftet ud med en startskærm.
Resten ligner windows fra gamle dage, synes jeg. Alt for meget.
Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 21:57
Men jeg synes win8 kører langt hurtigere. Og har ikke den svaghed i den falder i ydelser i det års tid jeg har testet det. Skønt fejl jo.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men jeg synes win8 kører langt hurtigere. Og har ikke den svaghed i den falder i ydelser i det års tid jeg har testet det. Skønt fejl jo.

Jeg har et Windows experience index på 4,5 og syvkabalen kører ulidelig langsom. Det forstår jeg ikke. Til gengæld virker fx Photoshop som det plejer.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 22:48
Personligt tror jeg ikke, at jeg skal have Windows 8 på mine to PC'er (pt. Windows 7), men måske som dual boot mulighed på min iMac.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 23:50
Brixen? Hvad ligger inden hjelmen på din pc? For sandybrights cpu' kører sku fint synes jeg
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 23:51
Og jeg har boot tid på max 8 sec.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 00:06
Nej, jeg skal ikke have det nye Windows. Kører pt. Ubuntu 11.10 uden problemer.
I min verden er Linux, Windows, BSD, what-ever, bare en platform hvorfra jeg skal kunne afvikle de programmer jeg har brug for. Platformen skal være stabil og programmerne fungere, og er det opfyldt, ser jeg ikke nogen grund til tynde ud i min tegnebog for at få opgraderet.

Som KlausDM også siger, skulle jeg gå hen og købe mig en PC med Windows 8-9-10-11, om nogle når, prøver jeg det da, men hvis mit, på det tidspunkt, valgte styresystem er stabilt og fungerer, beholder jeg det.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 01:09
En Windows, der baserer sig på et touch interface og (vitterligt) behandler den normale desktop som en andenrangs applikation. Nej tak!

Lad os se hvad Windows 9 byder på efter Windows 8 falder igennem som Windows Me og Windows Vista. Man kan kun håbe at Microsoft lærer lektien.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu