|
Ældre fujitsu siemens |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-April-2012 kl. 20:49 |
||
Hej, jeg har en ældre fujitsu Siemens laptop som jeg ikke kan få til at starte Windows op. Når den forsøger at starte, så kommer den kun lige til at jeg kortvarigt kan se windows logoet, og derefter kommer der en meddelelse om at windows ikke blev lukket korrekt/ændret hardware osv. og får så muligheden for at starte i fejlsikret tilstand, normalt, fra et pkt hvor den sidst fungerede, men uanset hvad jeg vælger, så vil den ikke starte op......Cd-rom drevet er defekt, så jeg kan ikke få den til at boote på min Windows cd-rom, så jeg kunne lægge en ny version af mit windows på den. Er der mon en mulighed for at starte den op på en anden måde....? Jeg ønsker ikke at proppe penge i den for at få et nyt cd-rom drev i.
Håber der er en der kan hjælpe mig ![]() |
|||
Mvh
Jan |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du kan prøve at lægge Ubuntu på en usb pind og starte fra den.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Kan man ikke også lægge en windows start "diskette" på en USB?? Kan være at du så skal ind omkring bios og sørge for at den booter på USB før HDD.
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
||
Hej med jer, tak for input;-) - det lyder som en go ide med at boote fra USB dongle, ved ikke om den kan boote fra USB, det må jeg ind og se i bios'en..... Jeg vender tilbage, takker
|
|||
Mvh
Jan |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
||
Kender du ikke en som har et eksternt USB CD-rom drev du kan låne til ny installation?
Mvh JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Gad vide om man kan lægge hele windows installations systemet på en USB stick og installere derfra? Altså kopiere windows installations CD'en til en USB stick? Hov - det kan du jo ikke....
![]() Redigeret af Thorvald - 13-April-2012 kl. 08:10 |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
||
Kunne det tænkes der er en recovery partition på harddisk?
Skriver den noget under bios boot proces? F1, F12 eller ??
Mvh JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
De ældre Fujitsu Siemens, jeg har set, har alle haft recovery-diske. EDIT
Redigeret af Brixen - 13-April-2012 kl. 09:20 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
||
Nu sagde han det var en ædre maskine. Spørgsmålet er hvor gammel den er og om der er fra før, de opfandt recovery partitionerne.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Da jeg er ejer af ikke mindre end 3 ældre Fujitsu Siemens laptops, kunne du prøve at komme med et typenummer, så kunne det være at der dukker et kompatibelt CD-ROM drev op...... Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Thorvald , Jørgen T, Brixen, Klaus DM, og I andre, jeg er dybt taknemmelig for jeres input! Jeg har været i Bios og se, den kan kun boote fra hdd, cd- rom, og via LAN. Kan ikke boote fra USB:-/ var ved at ride med at boote via LAN, men det kræver en del opsætning på min stationære, lidt kompliceret for mig, men måske jeg skal nærlæse lidt mere....
Jeg tænker også på om jeg skulle hive hdd ud, sætte den i min stationære, og så installere win på ny, og derefter fjerne alle drivere igen, smide den i laptoppen igen, og så installere drivere fra USB eller nettet... Klaus, jeg vender lige tilbage mht type og model ;-) -takker "de Herrer" |
|||
Mvh
Jan |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Når den nu er så gammel at den ikke kan boote fra USB, så kan det være at det er noget af hardwaren som er stået af og ikke kan reddes med en Windows installation.
Måske var det tid til en ny? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |