recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
shavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox setup
    Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:54
Hej allesammen!
Jeg har fornyligt fundet dreambox og parabol verden og synes at det er helt sikkert noget som jeg skal have men før jeg kaster mig i det vil jeg lige være sikkert at jeg køber det rigtigt udstyr.
Det jeg ønsker er en god parabol med min. 3 hoveder (ved ikke hvilken størrelse)
En Dreambox med helst 2 HDMI indgang (Dreambox DM800 HD PVR?)
og hvis der er andet udstyr som jeg skal brug vil jeg meget gerne vide det.
Min bekendt sagde at han betaler 1000kr om året for at få adgang til disse kanaler og det er det jeg gerne vil prøve.

Takker På forhånd!
Shavis

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 06:20

Hej Shavis.

Jeg læste for nogle år siden en annonce fra en forhandler af dreamboxe.

Han skrev, at købe en Dreambox var som en livsstil, for dem der have tid og lyst til hele tiden at prøve nye ting af. Dem der syntes at det var sjovt at prøve nye images/firmware af for at finde ud af hvad man så kunne og ikke kunne.

Det han ikke skrev var at Dreambox har en meget stejl indlærings kurve, man skal lære virkelig meget før man kan bruge den. Mange får købt en og kommer næsten ikke rigtig i gang.

Min første SAT modtager var en dreambox DM500 og den næste en Dreambox DM600, men da jeg skulle have den første HD modtager valgte jeg Dreambox fra, da jeg syntes at de originale DM800 HD PVR var for dyre og ikke ønskede de begrænsninger der er i de dårlige kopier fra Kina.

De originale dreambokse er nogle af de bedste modtagere der er lavet, men der findes både bedre og billigere bokse der kan mindst det samme. Mange kører Linux men nogle af de få der ikke gør, er måske bedre egnet for de nye i parabol verdenen.

Det, der er vigtigt, er at vælge en modtager med god support. Både nye images/firmware og hvor du kan få hjælp til at komme i gang. Jeg ved ikke hviklen mulighed din ven har for at hjælpe dig i gang?

Når din bekendt betaler 1000 kr om året lyder det som cardsharing. Jeg vil hverken anbefale eller fordømme det, men har på internettet læst om nogle der har forudbetalt for et helt år for noget som kun fungerede i et par måneder. Andre oplever at servicen virker og bliver meget populær og så fejler, da der bliver for mange samtidige brugere.

Pesonligt tror jeg at de 1000 kr er fastsat ud fra hvad de tror folk vil betale og ikke ud fra hvad det koster at drive en cardsharing server i f.eks. Rusland. Jeg ved ikke hvilke TV programmer du ønsker mulighed for at se, men der findes tilsvarende løsninger der er billigere eller enda gratis i forbindelse med køb af visse modtagere.

Afslutningsvis vil jeg oplyse at hvis du vil tilslutte flere LNB til en modtager skal du bruge en DiSEQC switch. Med den kan modtageren skifte mellem de enkelte LNB, jeg vil anbefale en med fire indgange.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 31-Maj-2012 kl. 07:33
Til top
shavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 22:24
Hej csell, tak for din anbefaling of fin forklaring.
Nu vil jeg kigge nærmer på det. 

Til top
shavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 23:17
Hej Carsten.
Jeg må indrømme at jeg kan stadig ikke finde ud af hvad der skal bestilles for ligesom dig synes jeg at Dreambox HD modtagere er extremt dyre og ang. de kinesiske clones er der mange delt meninger.
Du skriver at du har fundet en anden løsning og det vil jeg gerne høre mere om, har læst lidt om amiko 8900 Alien som virker også til at være en fornuftig modtager men igen igen hvad ved jeg, det er første gang som jeg overhovedet installere en parabol i huset..
Til sidst vil jeg gerne vide om størrelsen på parabol hvis jeg skal fange disse kanaler: http://www.lyngsat.com/freetv/Israel.html 

pfh tak!
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 06:40

Hej.

Den gang syntes jeg, at jeg ville gøre dig opmærksom på at der fantes Dreamboxe og så cloner, og som du har fundet ud af, er det ikke det samme.

Det er sådan at satellitterne ikke sender lige kraftigt i alle regninger, men man har meget omhyggeligt vuderet hvilke kanaler man ønsker at sende hvor, det sparer en masse strøm. De retnings bestemte TV signaler sendes i såkaldte beams. Amos 3 satellitten har flere. 5 af TV kanalerne på den side du linker til sendes på Middle East beam som ikke kan modtages i Danmark. Jeg ved ikke om der findes betalings TV i Israel?

Her er nogle link om Amos 3:

http://www.amos-spacecom.com/content.cfm/amos-3

http://www.amos-spacecom.com/resources/resourceLibrary/1/4/documents//AMOS-3%20Brochure.pdf

At anbefale en første gangs køber en SAT modtager er nok ikke lige mig. Jeg tror at vores brug vil være for forskellig. Det er der nok andre herinde der er bedre til?

Hilsen Carsten.

Til top
shavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 10:03
Hej Carsten.
Tak for dine forklaring, ja der findes betaling kanaler i IL som yes og hot men jeg må undersøg det på israelske sattellit forum istedet.
Tak fo hjælpen.

PS: hvis andre har et forslag til en første gang køber af satellit box må i meget gerne sige til og skal også lige tilføj at jeg har godt forstand på computer (ligge image osv.) og kan sagtens klar de kompliceret setups.
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darknezs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 11:41
Jeg ville kigge på VU+s forskellige modeller, hvis jeg var dig.

http://www2.vuplus.com/products
og forhandler
http://www.tv-radio-shoppen.dk/category/vu-153/
Til top
shavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 08:05
Hej Dark.
Tak for dit råd, har nu købte vu+ duo, håber at jeg bliver glad for den Wink
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darknezs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 13:37
Jeg er meget glad for minTongue Havde DreamBox 500 før, VU+ kører en delt hurtigere, men er selvfølgelig os det nyere.

Redigeret af Darknezs - 07-Juni-2012 kl. 13:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu