|
Forbinde Marantz CD-afspiller til Onkyo forstærker |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||||
JensHolm
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-September-2012 kl. 13:13 |
||||
Hej Jeg har en Onkyo TX-NR809 forstærker og lige fået en Marantz CD5003 CD-afspiller. Hvordan forbinder jeg smartest CD-afspilleren til forstærkeren? Phono-kabel? Coaxial? Optisk kabel? Takker!
|
|||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Coax kabel giver formentlig bedste lyd.
|
|||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
På alle 3 måder og så lytter du efter, hvilken måde der lyder bedst i dine øren.
Klaus Redigeret af KlausDM - 03-September-2012 kl. 14:37 |
|||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Med phonokabel bruger du DAC'en i CD afspilleren, hvilken måske er bedre end den der sidder i din reciever. Men prøv også med digital Coax/optisk, som Klaus skriver, det ku' jo være at DAC'en er bedst i recieveren.
Det skal dog lige med, at recieveren uanset hvad, laver det analoge signal om til intern digital bearbejdning, inden den igen sender analog ud til dine højttalere.
|
|||||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
håber der er sket noget siden min 806 model, for øv hvor er der dårlig til stereo. Bruger den kun til film klart min audiolab-m-dac og en effektforstærker er bedre Redigeret af xcardman - 03-September-2012 kl. 17:09 |
|||||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Og det vil jeg så gerne lige have dokumentation på. |
|||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||||
|
|||||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nej. Det er heller ikke almindeligt at CD's DAC -> SR ADC (DSP) DAC er bedre end CD digitalt til SP (DSP) DAC.
|
|||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nej det er ikke sikkert en SR arbejder sådan, jeg har ikke fundet nogen dokumentation for din påstand, derfor vil jeg gerne se dokumentationen. |
|||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||||
|
|||||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Åh så er det jo veldokumenteret Selvom nogle SR virker på den måde er det langt fra sikkert alle gør det. |
|||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Den er god nok. De fleste surround receivere laver alt om til digital uanset hvad. Det er nødvendigt for at kunne indstille afstande og den slags, som man jo bruger en receiver af den art til.
Marantz' surround receivere giver (eller gjorde i hvert fald) mulighed for at få ægte analog igennem én indgang, men kun hvis den indgang tilgås med den dertil indrette knap på forsiden af receiveren. Onkyo har ingen mulighed af den art, og f.eks. Anthem lægger ikke skjul på, at alt foregår digitalt indenfor i deres surround receivere. Det vigtigste at huske er, at man ikke bruger signalet 100% analogt bare fordi man bruger en analog indgang. Så snart der er pillet ved signalet, f.eks. med at ændre afstande på højttalere osv., så har lyden været forbi den digitale del af receiveren. |
|||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |