recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unnu møbler (Clic)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unnu møbler (Clic)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unnu møbler (Clic)
    Sendt: 02-December-2012 kl. 17:13
Hej alle

Jeg går og overvejer at købe nogle Unnu møbler da jeg synes de er flotte og lige en anelse mindre dyre end clic og da det er de samme som laver dem, så er det minimale forskelle.

I modulet vil jeg gerne have 2 kompakt højtalere gemt væk og dermed naturligt at købe 2 x stoflåger så man kan høre lyden fra tv'et. Min bekymring er dog stoffet hvis jeg vælger den hvide løsning. 

Jeg har et par Dali Concept 1 i hvid og de har hvidt frontstof og efter nogle år kan man godt se det ikke er så hvidt mere.

Mit spørgsmål er om nogen herinde har Unnu/clic møbler med hvid stoflåge og om de har 'problemer' med smuds og støv i forhold til den flotte hvide farve?

Ellers tænker jeg nemlig enten på en sort model hele vejen igennem eller hvid med sorte stoflåger.

Pft.

Redigeret af Kief - 03-December-2012 kl. 10:01
Mvh.

Casper
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 21:09
Hvide materialer vil som regel altid "miste" farve over tid... Og blive gullige...
For tiden kører ide møbler med 15 % rabat... Det gjorde de i hvert i den lokale...
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 08:08
Det kommer an på om overfladen har fået en UV-bestandig behandlingSmile
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 08:36
Min far købte et unnu møbel og blev af forhandlen frarådt at købe med hvid stof på lågerne.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 09:59
Ok tak for feedback - det er også min bekymring med hvidt stof, for der skal så lidt til før det bliver grimt og hvis ikke de har fået behandlet det godt nok, så bliver det gråt lige som mine Concept1'ere Ermm

Kunne være interessant hvis nogen herinde enten havde Clic / Unnu i hvide og høre deres feedback.
Mvh.

Casper
Til top
Killerfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Lyngby, Denmark
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killerfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 10:26
jeg har Clic med sort stof og har ikke nogen problem med det
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Killerfly Killerfly skrev:

jeg har Clic med sort stof og har ikke nogen problem med det

Tak - det skulle helst være erfaring med Clic/Unnu med hvidt stof Wink
Mvh.

Casper
Til top
speed six Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speed six Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 17:11
Jeg har også et Unnu møbel dog med sort frontstof. Jeg blev også af forhandleren frarådet at købe hvidt frontstof, da det simpelt hen er for grimt. Det er ikke rigtig hvidt.

Har du ikke mulighed for at se det hvide stof i en HiFi Klub?
Impossibilia nulla est obligatio
Til top
andaabe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2011
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andaabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 20:43
Det er korrekt at det er samme firma, og samme mand der har designet begge møbelserier, men de bliver bygget på to forskellige fabrikker. Clic hos dynaudio og Unnu i Hammel.

Jeg vil også fraråde Hvidt stof med mindre der skal stå en VHS maskine inde bagved som skal bruges en gang om året. Selv det sølvfarvede stof tager også lidt imod farve hvis man trykker på lågen ofte, men er klart bedre end den hvide hvis der skal ligge en højttaler derinde. Sort er generelt at foretrække.
Hifiklubben har også 15% rabat på Unnu møbler lige pt.
Mvh Anders - Hifiklubben Østerbro
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 20:18
Det er lige omvendt. Unnu hos Dynaudio og Clic hos Hammel møbelfabrik Wink

Men ellers enig i udtalelserne omkring det hvide stof. Det tager imod fingersnavs med det samme, men det kommer netop an på hvor ofte man skal ind i skabet. Smider man nu en tv-boks eller andet derind, som man kun skal betjene med remote, så er det jo ligegyldigt.

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Det er lige omvendt. Unnu hos Dynaudio og Clic hos Hammel møbelfabrik Wink

Men ellers enig i udtalelserne omkring det hvide stof. Det tager imod fingersnavs med det samme, men det kommer netop an på hvor ofte man skal ind i skabet. Smider man nu en tv-boks eller andet derind, som man kun skal betjene med remote, så er det jo ligegyldigt.

Nu er det meget sjældent jeg skal derind, da der kommer til at være en Sonos og et par højtalere, men bekymrer mig bare omkring det vide stof bliver gråligt, som på mine Dali Concept - selv om det er noget anden prisklasse :)
Mvh.

Casper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu