recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til rma sag som ikke er blevet rep.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til rma sag som ikke er blevet rep.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til rma sag som ikke er blevet rep.
    Sendt: 04-Januar-2013 kl. 21:08
Jeg har for en 2-3 måneder siden købt en synology NAS (ds112+) og en harddisk wd red 3tb disk.

Problemet er at NAS'en kan stoppe med at virke ved filoverførsel. Fejlen er periodisk men optræder ca. 4 ud af 5 gange når jeg overfører 400gb.

Jeg har indleveret den og fået at vide at de ikke kunne finde fejlen. Jeg er overbevist at det er NAS'en men vil ikke afvise at der kan være en harddisken som dog er købt samme sted.

Hvad kan jeg gøre for jeg er faktisk sikker på det er NAS'en eller kompabiliteten med harddisken som stadig er NAS'ens problem.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 21:45
Jura: Forbrugerklagenævnet.

Teknisk: er du sikker på at problemet er på NAS'en og ikke den computer som modtager filen?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 22:52
Det har intet med computeren at gøre da jeg forventer til en hver tid at kunne hive netværkskablet til NAS'en hvorefter jeg forventer at kunne starte forfra.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 23:22
er det kun når du overfører filer til nassen eller er det også galt når du overfører fra den ?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 00:08
400 GB er også en sjat at overføre, men det skal selvfølgelig kunne lade sig gøre.

• Bruger du Windows eller MacOS?

• Er det én stor fil eller flere små filer?

• Bruger du nogle værktøjer til overførelsen, eller slipper du bare en mappe og lader OS klare det?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 01:57
mit spørgsmål er, har du forsøgt at overføre store mængder data FRA din NAS, TIL din computer? for det kan den efter mine erfaringer kun klare på en måde, ved at tilgå NAS'en fra "denne computer" og så overføre via netværkskabel.. alt hvad der hedder overførsel til USB harddiske både igennem synology's UI og uden for er umuligt, den fejler HVER gang og på en måde får data til at "forsvinde" selvom de stadig optager plads! :s
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 10:33
Det er lidt blandede filer ned til et par MB og op til 10gb. Jeg har indtil videre kun testet fra PC til NAS via kabel, og jeg må sige jeg har svært ved at forstå hvis en overførselsfejl i netværket kan gøre at NAS'en kræver at man hiver strøm stikket.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 10:37
[OT]: Jeg har ofte overført større mængder data til og fra min NAS (DS212) og det har ikke voldt problemer uanset om det var fra computer (kablet) eller via en usb-harddisk koblet direkte til NAS'en. (I sidstnævnte tilfælde bruger man naturligvis Syno's webinterface og IKKE en SMB-adgang fra en anden computer)
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 10:55
Hvordan foregår det når du overfører filer?

Jeg bruger kun stifinder til overførsel til min ds212+ og har aldrig oplevet problemer uanset hvor mange gb jeg smider afsted.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 11:55
Jeg forstår slet ikke hvorfor du skal bøvle med at fejlfinde.

Hvis jeg forstår dig ret, så går nas'en i koma midt i din filoverførsel og den eneste måde at få kontakt med den igen er ved at hive strømmen fra og sætte den til igen. Det er ikke et problem med din computer eller dit netværk, der er et problem hos nas'en at den sådan kan fryse.

Om det så er nas'en eller disken er ikke lige til at sige uden at prøve med en anden disk, men det kan jeg simpelthen ikke se er din opgave at bøvle med når nu både nas og disk er købt samme sted.

Du skriver det er en wd red 3tb disk, jeg gætter på det så er en WD30EFRX. Den er på Synologys liste over testede og godkendte diske http://www.synology.com/support/hd.php?lang=enu&product_id=107.

Det kan godt være at dem der solgte dig nas og disk ikke kan genskabe fejlen, men det rager dig egentlig en skid, fejlen ER der, du kan genskabe den. Send nas og disk til dem endnu engang og sig at de ikke har afhjulpet fejlen, du kan stadig få nas'en til at fryse og lad dem hitte ud af at løse problemet.

Hvis du vil være helt 100 på at problemet ligger hos nas/disk kan du prøve at overføre de 400 gb fra en anden computer med et andet netværkskabel, men når nu det hjælper at genstarte nas'en efter et frys kan jeg ikke rigtigt se at det skulle være et computer eller netværksproblem.

Du har købt en nas og en godkendt disk hos et firma og det er ikke urimeligt af dig at forvente du kan overføre 400 gb til den, så firmaet må sørge for at levere en løsning der virker, længere er den ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 12:04
Problemet med den slags sager er ofte at man selv får regningen når de ikke kan genskabe fejlen der hvor den er købt.
Havde problemet med en PC og skærm købt i SCI-butikken. Skærmen gik i sort, men det kunne ikke genskabes i butikken, så jeg betalte 250 kr for ingenting. Og har siden købt en ny skærm, da jeg ikke vil bøvle mere med det firma. Og en ny PC blir' købt et andet sted når der skal skiftes ud.Dead
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 12:33
Er der er en stor mængde billedfiler i blandt - så kan det måske give problemer, hvis NAS'en forsøger at lave thumbnails osv til photo-station.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu