recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor varm må et SSD være?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor varm må et SSD være?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor varm må et SSD være?
    Sendt: 09-Februar-2013 kl. 20:09
Hvad er en fornuftig arbejdstemperatur for et SSD og hvor varmt kan det tåle at blive?

Jeg spørger fordi jeg to gange tidligere har mistet et drev og i dag målte SpeedFan at temperaturen var oppe i nærheden af 50 grader. Temperaturen i computeren i øvrigt omkring 35-40 grader.

Jeg synes det er en høj temperatur og vil selvfølgelig se om jeg kan flytte drevet til en køligere/bedre ventileret placering, men det kan jeg næppe (der er ikke plads!).
mvh Infinity
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 20:25
Burde stå i producentens specifikationer.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 20:36
mvh Infinity
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 20:39
Nu er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror muligvis at den model bruger et sand force chip set som på et tidspunkt var berygtet for at drevet pludseligt døde.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 20:44
Og det er så derfor jeg stiller spørgsmålet ?

Nogen der gider tjekke deres drev ???
mvh Infinity
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 20:50
Min Samsung 830 128GB model, melder 30 grader ved almindelig drift.

*Edit* faldt over dette på Samsungs hjemmeside.  "Driftstemperatur: 0°C to 60°C"'

Mon ikke din disk har nogle tilsvarende specs.
Men normalt er jo koldere jo bedre.

Redigeret af Jever - 09-Februar-2013 kl. 20:56
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Ja det burde, men det gør det ikke!

Der står 0-70 gr. nederst på siden Wink

Venlig hilsen
KB
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 12:01
Hvis de tidligere SSDer du har mistet har været basseret på en Sandforce controller - Så er det nok mere der problemet ligger, end i temperaturen.
Den eneste disk jeg endnu har hørt om, og oplevet - som rent faktisk kan forholde sig driftsikker med en sandforce controller, er Intels 330 og 520 serie.
Og det er alene fordi Intel af formodet at lave de modifikationer der skal til.
I min lille snæversynede verden, så mener jeg kun disse diske, samt Samsungs 830, 840 og 840Pro er værd at gå efter.
Sidsnævnte er også en af de hurtigste på markedet - Og efter den første firmware release også en af de mest stabile diske.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Min Samsung 830 128GB model, melder 30 grader ved almindelig drift.

*Edit* faldt over dette på Samsungs hjemmeside.  "Driftstemperatur: 0°C to 60°C"'

Mon ikke din disk har nogle tilsvarende specs.
Men normalt er jo koldere jo bedre.

Tak for info - absolut relevant!
mvh Infinity
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja det burde, men det gør det ikke!

Der står 0-70 gr. nederst på siden Wink

Arghh så er det måske bare nye briller jeg skal have! 1000 Tak!
Jeg havde set under "Tech specs" fanen og der står ikke noget.
mvh Infinity
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Hvis de tidligere SSDer du har mistet har været basseret på en Sandforce controller - Så er det nok mere der problemet ligger, end i temperaturen.
Den eneste disk jeg endnu har hørt om, og oplevet - som rent faktisk kan forholde sig driftsikker med en sandforce controller, er Intels 330 og 520 serie.
I min lille snæversynede verden, så mener jeg kun disse diske, samt Samsungs 830, 840 og 840Pro er værd at gå efter.
Sidsnævnte er også en af de hurtigste på markedet - Og efter den første firmware release også en af de mest stabile diske.

Jeg her IKKE bedt om at denne tråd skal være for eller imod SandForce controlleren, og nej mine gamle diske var OCZ Vertex 2, der ikke bruger SandForce controller, så diske UDEN SandForce controller kan altså også gå i stykker!

Jeg er interesseret i at høre om temperature på SSD'er og IKKE hvilken controller de bruger.
mvh Infinity
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Jeg her IKKE bedt om at denne tråd skal være for eller imod SandForce controlleren, og nej mine gamle diske var OCZ Vertex 2, der ikke bruger SandForce controller, så diske UDEN SandForce controller kan altså også gå i stykker!

Jeg er interesseret i at høre om temperature på SSD'er og IKKE hvilken controller de bruger.

Vertex 2 drevene bruger SandForce controllere så vidt jeg ved.. :) Bare lige for helt igennem at ignorere din sidste sætning :P

Under alle omstændigheder, så vil jeg mene det ville være underligt hvis varme skulle være så stort et problem for dig. Men hvis det er et tilbagevendende problem med drev der går i stykker, så er det selvfølgelig værd at kigge på :)

Tjekkede lige min egen Samsung 830 SSD, den ligger på 50 grader celsius lige pt :)

Redigeret af TobiasKM - 10-Februar-2013 kl. 14:11
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu