recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dækning med stue-antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdækning med stue-antenne

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: dækning med stue-antenne
    Sendt: 17-Maj-2006 kl. 07:23

Hej

Jeg har netop investeret i en dvb-t (mener det er det den hedder) samt en stue-antenne. Men nu har jeg prøvet at sætte det til fjernsynet, men det virker som om at der ikke er dækning.

Jeg bor ca. 10 km. udenfor Fredericia (i retning mod Kolding), er der nogle der ved hvor god dækning der er der? (jeg har prøvet at kigge lidt på dækningskortet på digi-tv.dk, men synes at det er svært at se om der er dækning).

Hvis jeg ikke har dækning, er der så nogle der ved om jeg har andre muligheder for at modtage dr1 og tv2 digitalt. Jeg er på fællesantenne med Nordit som udbyder.

Takker på forhånd

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 09:14

Hej.

Dækningen på stueantenne, ser nu også godt nok noget "tynd" ud, i netop dit område.

Har du slet ikke mulighed for at sætte en udendørs ant. op?
For i så fald, skulle der jo ikke være nogen problemer.

Jeg har selv denne, den er meget diskret.
Mener kun den måler 22x12x3 cm.

http://www.godpris.dk/shop/productinfo.asp?id=DA5000

Redigeret af Pokerface - 17-Maj-2006 kl. 09:18
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 10:12
I følge lovgivningen, er din fællesantenne leverandør forpligtiget til at nedtage og fremføre de digitale signaler fra de danske public programudbydere dvs DR1, DR2 og TV2. Har du prøvet at henvende dig til Nordit?
________
Peter
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 10:36

Kunne godt være jeg skulle prøve med en udendørs-antenne.

pfugl --> Hvis jeg skal "fange" signalet over min fællesantenne, ved du så hvor jeg skal gøre dette (tænker på hvordan jeg skal forbinde udstyret)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 10:42

Hej.

Ja det er korrekt som "pfugl" skriver, men jeg synes det er en meget dyr løsning.

Her hos os leverer Stofa.

Dvs. at man først skal købe en slags "Selector" (hos Stofa: "Det digitale spejl" til 1495 kr. og derefter YDERLIGERE betale et abn. på 75 k. om måneden, udover det normale man jo i forvejen betaler (ca. 230 kr. pr. md).
Det synes jeg simpelthen er rent tyveri.

Priserne er endda uden tillægs-pakker. Men køber man også dem, bliver det først rigtigt dyrt at glo på "tossekasse".

(UPS... lige en rettelse)

Jeg var kommet til at skrive 2300 kr./md, det er selvfølgelig en fejl, der var smuttet et "0" for meget med, så det er dog "kun" 230 kr. vi giver pr. md.  

Redigeret af Pokerface - 17-Maj-2006 kl. 15:59
Mvh. Frede.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 12:11

hej igen

Så er den udendørs antenne nok også umiddelbart det bedste.

Vil jo bare så gerne se VM bold i digitalt

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Hvis jeg skal "fange" signalet over min fællesantenne, ved du så hvor jeg skal gøre dette (tænker på hvordan jeg skal forbinde udstyret)

Hej banielsen

Vil det sige at du slet ikke har prøvet, om det kommer med fællesantennen?  Det er da bare at sætte den i tuneren og så lade den finde hvad den kan.

Mvh.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

udover det normale man jo i forvejen betaler (ca. 2300 kr. pr. md).
Det synes jeg simpelthen er rent tyveri.

Det synes jeg også. Godt jeg ikke bor der.

Flemming

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 12:36

Dvs. at man først skal købe en slags "Selector" (hos Stofa: "Det digitale spejl" til 1495 kr. og derefter YDERLIGERE betale et abn. på 75 k. om måneden, udover det normale man jo i forvejen betaler (ca. 2300 kr. pr. md).

Hej Poker-face

Jeg mener nu ikke det er helt korrekt. Du burde kunne fange tv-signalet med en DVB-C tuner uden div. indstikskort (evt en DVB-T tuner i nogle tilfælde). Det er ikke nødvendig at abonnere på et Digitalt Spejl

Redigeret af cnn3 - 17-Maj-2006 kl. 12:39
mvh Christian
Til top
supermand3236 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2004
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Dvs. at man først skal købe en slags "Selector" (hos Stofa: "Det digitale spejl" til 1495 kr. og derefter YDERLIGERE betale et abn. på 75 k. om måneden, udover det normale man jo i forvejen betaler (ca. 2300 kr. pr. md).

Hej Poker-face

Jeg mener nu ikke det er helt korrekt. Du burde kunne fange tv-signalet med en DVB-C tuner uden div. indstikskort (evt en DVB-T tuner i nogle tilfælde). Det er ikke nødvendig at abonnere på et Digitalt Spejl

Er det rigtigt ? kan man modtage digital tv via sotfa via DVB-C tuner ?

Er der nogen som har erfaring med dette ? hvis ja hvilke modtager benytter i og hvad koster en sådan ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hej Poker-face

Hej.

Først lige så... Som jeg tidligere har skrevet, var der kommet et "0" for meget i den pris jeg oplyste i første omgang.

Men ellers okay.... Hmmmm, jeg må indrømme, at jeg ikke har forsøgt, men jeg har forhørt mig hos vores Antenne-forening samt hos Stofas forhandler her i området, og det var den besked jeg fik.

Jeg måtte dog gerne købe en anden Digital-boks end Stofa's, den skulle bare være godkendt til brug på Stofa's net.

Problemet er så bare, at en sådan boks vist slet ikke findes.

Desuden påstod de også, at den ikke ville virke, da signalet vist nok var kodet, så kun Stofa's egen kunne bruges.

Jo jo, de er skis'me dygtige.

Redigeret af Pokerface - 18-Maj-2006 kl. 12:12
Mvh. Frede.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2006 kl. 13:21

Jeg baserer mit svar på følgende tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10964& KW=antenne&PN=0&TPN=3

På side 3 er der et svar fra Århus Antenneforening, som anvender Stofa, jeg har dog ikke selv Stofa.

Endvidere fremgår det jo af pfugls tidligere besked, at "I følge lovgivningen, er din fællesantenne leverandør forpligtiget til at nedtage og fremføre de digitale signaler fra de danske public programudbydere dvs DR1, DR2 og TV2. ", så kan man jo heller ikke kode det, vel??

mvh Christian
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu