recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gøre blæsere rene på bærbar? Asus G73SW.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gøre blæsere rene på bærbar? Asus G73SW.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gøre blæsere rene på bærbar? Asus G73SW.
    Sendt: 03-Marts-2013 kl. 16:54
Hej.

Er der nogen, der har nogen tips til hvordan man gør blæsere / ventilatorer rene på en bærbar - evt. specifikt på en Asus G73SW. Min computer er begyndt at slukke af sig selv en gang i mellem (næsten dagligt, i hvert fald et per eller 3 gange om ugen) og jeg har opdaget at den bliver meget varm, når jeg har løftet låget på den og følt på tastaturet, efter at den har slukket af sig selv. Jeg har også lagt mærke til at den støjer en del, lige før den slukker ned uden varsel.

Så jeg tænkte at jeg måske skulle gøre blæserne rene - men der står ikke noget om det i PDF brugervejledningen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 17:25
Trykluft på dåse ind gennem ventilationshullerne plejer at hjælpe.....
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 17:40
Hej Thorvald...

Har selv benyttet trykluft på dåse til at rengøre mine kølere. Dette gør jeg ind i mellem, når støjen bliver for voldsom.

Dog skiller jeg den bærbare ad og tager ventilatorerne ud, når jeg "blæser" dem rene. Men trykluften gør jobbet. Wink
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 17:49
Hjælper det noget bare at puste ind i ventilatorerne?? Eller skal computeren skilles ad?

Thorvald.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:02
Ved at puste ind i blæseren, forsvinder støvet ikke - de flyttes bare rundt. Så en åbning af den bærbare og pille blæseren ud, som Tstampe gør - vil være det optimale.
Tjek evt. google/Youtube for "howto videoer" - evt. specifikt på den model du har !

Redigeret af Roland - 03-Marts-2013 kl. 18:04
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Ved at puste ind i blæseren, forsvinder støvet ikke - de flyttes bare rundt. Så en åbning af den bærbare og pille blæseren ud, som Tstampe gør - vil være det optimale.
Tjek evt. google/Youtube for "howto videoer" - evt. specifikt på den model du har !

Fuldstændig enig med Roland.. Ved hurtig søgning på nettet fandt jeg f.eks. dette på G73-serien:

Håber det kan hjælpe dig og du har modet til at prøve. Big smile

Og der er tli flere gange i en dåse...
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:20
Det ser ikke ud til at de piller blæserne ud. Men de åbner bunden, når de blæser den ren, for at støvet kan komme ud. Der er også en der bruger en hårtørrer. Det kan jeg måske prøve.

Thorvald.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:25
Hmm - jeg vil nu anbefale trykluft - der er lufttrykket centreret i det lille rør, ligesom når du benytter smøremiddel e.l.

Såfremt du vælger hårtørren, så husk at lade være med, at benytte varm luft - men jeg er fuldstændig overbevist om, at du opnår det bedste resultat med trykluften.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Fuldstændig enig med Roland.. Ved hurtig søgning på nettet fandt jeg f.eks. dette på G73-serien:

Håber det kan hjælpe dig og du har modet til at prøve. Big smile

Og der er tli flere gange i en dåse...

Der er stadig garanti på den, så jeg tror ikke jeg skal skille den så meget ad.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:28
Hvor køber man egentligt de der trykluft dåser? Dem har jeg aldrig set før? Hvis nu hårtørreren ikke giver nok.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hmm - jeg vil nu anbefale trykluft - der er lufttrykket centreret i det lille rør, ligesom når du benytter smøremiddel e.l.

Såfremt du vælger hårtørren, så husk at lade være med, at benytte varm luft - men jeg er fuldstændig overbevist om, at du opnår det bedste resultat med trykluften.

Hvorfor ikke med varm luft? Og kan man overhovedet fravælge varm luft i en hårtørrer? (Jeg plejer ikke at bruge hårtørrer....).  Wink

Thorvald.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvor køber man egentligt de der trykluft dåser? Dem har jeg aldrig set før? Hvis nu hårtørreren ikke giver nok.

Jeg erhvervede min i en IT-forretning - men mon ikke Harald "Skrald" Nyborg skulle have nogle også. Ellers se denne tråd f.eks.:

Fundet bare ved hurtig søgning. :-)

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu