recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel, billig og god  Blu Ray afspiller til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpel, billig og god Blu Ray afspiller til stuen

Besvar Besvar Side  123 18>
Forfatter
Besked
JensAN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2013
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensAN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel, billig og god Blu Ray afspiller til stuen
    Sendt: 03-April-2013 kl. 11:51
Jeg vil gerne have fat i en enkel og billig Blu Ray afspiller til stuen. Jeg har ingen behov for 3D og vild lyd - lyden ryger fra TV til en soundbar. Jeg er bare meget i tvivl om hvad jeg bør gå efter?

Jeg har selv kigget på Sony BDP-S1100B, men ved ikke om den er noget værd?

Redigeret af JensAN - 03-April-2013 kl. 12:14
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 13:40
De er lige gode allesammen, uanset pris. Det digitale signal der kommer ud over Hdmi er ens for ALLE bd spillere. Så du kan nøjes med at kigge efter menuer og anden funktionalietet!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Det digitale signal der kommer ud over Hdmi er ens for ALLE bd spillere.

Det passer ikke. Der er forskel i praksis, selvom det i teorien er muligt at lave en billig BD-afspiller med præcis ligeså godt billede på 1080p/24 materiale som en dyr (og god) afspiller. De findes sikkert derude, men hvordan man lige skal finde frem til den rigtige, er et godt spørgsmål. Der findes alt for mange forskellige modeller til at markedet på nogen måde er til at overskue.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 14:35
Jamen, så skal du bare henvise til en blindtest der dokumenterer at man kan se forskel - under forudsætning af at opsætning af signalet er ens.   
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 14:48
Nej, det skal jeg ikke. Du kan ikke afkræve mig at modbevise en fejende udtalelse DU har lavet.

Så vidt jeg husker er det chroma upsampling som afspillerne fejler på. Det kan i øvrigt også ske for dyre afspillere, hvis de er dårligt lavet. Oppo har, som altid, styr på sagerne.

Chroma upsampling-fejlen er langt fra den værste man kan lave, men det ér trods alt en forskel.

Desuden er det kun 1080p/24-materiale der i teorien kan gøres ligeså godt på en billige afspiller som en dyr; afspilning af 1080i/25-materiale kræver de-interlacing, og her kommer de billige afspillere til kort. Mange danske film er 1080i/25. De seneste eksempler kunne være Den Skaldede Frisør og Jagten.

Hvad angår dvd-afspilning er de billige afspillere selvfølgelig heller ikke så hotte.

Redigeret af Naiera - 03-April-2013 kl. 14:49
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af JensAN JensAN skrev:

Jeg vil gerne have fat i en enkel og billig Blu Ray afspiller til stuen. Jeg har ingen behov for 3D og vild lyd - lyden ryger fra TV til en soundbar. Jeg er bare meget i tvivl om hvad jeg bør gå efter?

Jeg har selv kigget på Sony BDP-S1100B, men ved ikke om den er noget værd?

jeg har lige haft en tråd, og har lige købti Holland
Hvad må den koste ?

Der er store prisforskelle om det er import eller DK
Der er også store kvalitetsforskelle
E.L.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 15:16
Nu ønsker trådstarter en billig afspiller, og her ville jeg nok kigge efter en Sony.

Men ellers er jeg enig med Naiera, det er ikke ligegyldigt om det er en billig eller en noget dyrere afspiller. I teorien siger folk altid  - digitalt signal (og 10000 fluer kan jo ikketage fejl). Men i praksis kan der være forskelle på billedbehandling, og konstruktion, og her særligt drevet, og naturligvis forskelle i funktionalitet.Smile
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

De er lige gode allesammen, uanset pris. Det digitale signal der kommer ud over Hdmi er ens for ALLE bd spillere. Så du kan nøjes med at kigge efter menuer og anden funktionalietet!

Man får hvad man betaler for
Hvis du køber en Denver i Fix til 199 kr skal man
ikke forvente at den kan lukke op hver gang.... ok for sjov
E.L.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 16:04
Til Naiera, det er kun dig der kan modbevise mig, det er umuligt for mig at bevise at der ikke er synlig forskel på alle bd-spillere! Du skal blot bevise at der er forskel på to. Jeg siger blot at jeg ikke har set en test hvor forskellige bd-spillere i blindtest (sic) har synlig kvalitetsforskel, og hvor denne ikke kan justeres ud.
Det er jo ganske pudsigt at en af de billigste afspillere på markedet, ofte fremhæves som en af de bedste (Ps3).
Nuvel, der er jo en række andre faktorer som hastighed, byggekvalitet, betjening, smart funktioner somadskiller tingene og dem skal man da også kigge på.
Til top
JensAN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2013
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensAN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 16:06
Tak for jeres gode feedback!

Jeg tænker at den skal koste mellem 400-800, men jeg er ikke afvisende for at betale op til 1000. Jeg gider bare ikke rigtig betale mere, når jeg netop har hørt at der ikke er den store (Wink) kvalitetsforskel og jeg ikke har brug for andre funktioner end afspilning af blu rays.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 16:20
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 16:47
Jeg vil så på det kraftigste fraråde at købe Samsungs Blu-Ray afspillere! De er i ´den grad fejlbehæftede. De var begyndt at sælge dem på en tidligere arbejdsplads, men har smidt dem helt på porten, efter at 40% h.h.v. 60% af to serier, var med fejl!!!

Skal man have en god, let og billig Blu-Ray, som også starter op med fornuftig hastighed, så køb en Panasonic - f.eks. denne:
http://www.hifipriser.dk/blu-ray-afspiller/panasonic-dmp-bd75-id-4784577.aspx

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 03-April-2013 kl. 17:26
Til top

Besvar Besvar Side  123 18>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu