|
Problemer med lyd fra DR3 på Humax BXR-HD2 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2013 kl. 21:43 |
|
Hej
Jeg har haft en Humax BXR-HD2 i nogle måneder og er egentlig glad for den. Men jeg kan ikke få andet end stereolyd ud af den digitale indgang. Og så har jeg i øvrigt problemer med lydsignalet på DR3 (tidligere DR HD), som tilsyneladende er fejlfyldt - displayet i forstærkeren står i hvert fald og blinker, og det lyder som om der er udfald. Jeg har forsøgt at resette boksen til fabriksindstillinger og tjekket at lydindgangen er sat op til multikanal. Mit antennesignal er helt i top - både styrke og kvalitet. Er der mere jeg kan gøre eller skal jeg aflevere boksen i Elgiganten? vh. Thomas (overskrift rettet) Redigeret af ThomasP - 07-April-2013 kl. 15:33 |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tror ikke at boksen fejler noget.
DR har haft problemer med multikanal lyd. Desuden er det jo ikke alle udsendelser der er med multikanal lyd. Hos mig har det aldrig rigtigt virket som det skulle. Så nu kører jeg stereo pro logic ved TV kigning. Det skal siges at jeg ikke har forsøgt mig med multikanal lyd i lang tid. Måske er det blevet bedre. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Selvom det ikke er alle udsendelser der er i surround, skal recieveren alligevel indikere at den modtager DD eller DTS fra Humax'en.
Hos mig virker det altid på DR1 og DR3. Har en Triax 405 DVB-T Box. Ikke T2, så jeg har ikke prøvet TV2HD. Redigeret af Kampus - 07-April-2013 kl. 11:04 |
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
|
Jeg får 'ægte' 5.1 lyd på visse udsendelser fra DR1 og DR3 samt i nogle få film fra TV2 Film HD (Boxertv) på min Humax BXR HD+
Mærkeligt at TV2 HD ikke kan finde ud af at sende noget i 'ægte' 5.1 når de kan på søsterkanalen TV2 Film HD .
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Ja, ProLogic hører ingen steder hjemme mere. Det er fra den Analoge tidsalder. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Jeg har Humax BXR HD+. På DR1 og DR3 siger den DD i displayet. Tv2 News og andre siger Pro logic. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Lige præcis! Og derfor har ThomasP fået et defekt eksemplar, tyder det på. |
||
![]() |
||
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
|
Tak for jeres svar. Efter endnu nogle forsøg tyder det på, at jeg simpelthen har overvurderet, hvor ofte DR og TV2 sender 5.1 lyd på Boxer. Lige nu sender DR en gammel amerikansk film, og den bliver faktisk registret som DD surround.
Til gengæld er der fortsat problemer med DR3. Min forstærker (Marantz SR5500) er tavs og displayet viser NO AUDIO med jævnlige blink, som om der kommer et signal, der ikke kan decodes. vh. Thomas |
||
![]() |
||
|
Både DR1 og DR3 har jeg DTS stående på reciever display.
|
||
![]() |
||
|
Hvad siger DR3 hvis du sætter boksen i stereo?
|
||
![]() |
||
|
Når jeg sætter boksen i stereo-mode, kommer der lyd på DR3. Der står PMC i displayet, men der kommer ikke noget rødt DD symbo.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det vil der naturligvis ikke være når det er PCM. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |