|
DVD rip til MKV med valgfri undertekster |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
lunapark ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Status: Offline Point: 175 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Maj-2013 kl. 16:45 |
Hey
Hvordan ripper jeg lettest og pænest en DVD til f.eks MKV. Og med muligheden for at man kan vælge undertekster fra og til på den efterfølgende fil. Har set på på nogle ulovlige kopier at der er flere lag sprog og undertekster.
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
MakeMKV
mvh Ehlz
|
|
![]() |
|
lunapark ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Status: Offline Point: 175 |
Den havde jeg faktisk været omkring, men synes bare at filerne blev så utroligt store.
Men sikkert bare mig som ikke kan betjene den ordentligt. Nogle gode råd ?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
MakeMKV re-encoder ikke filen - den pakker bare filen ind i en MKV container. Så kvaliteten bliver ikke rørt - det er en 1:1 kopi
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Ok, ja det ville jo selvfølgelig være dejligt i den perfekte verden :-)
Men harddisk plads koster jo penge, findes der et ordenltig bud på noget som pakker filen, men som også kan tage undertester med, som man så kan fravælge på selve filen ? Ellers må jeg holde mig til MakeMKV, den er sgu let :-)
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
Ahhhh - det at sige at plads koster betyder efter min meningen ikke noget når vi snakker DVD'er. Hvor mange DVD'er kan du lige have på en 3TB HDD når en film i snit fylder 5-6Gb. En disk som koster ca. kr. 800,-
Hvis du skal til at lave om på filmene kan du bruge Handbrake som også kan klare flere spor af undertekster, soundtrack osv. Men så skal du til at bruge 15-30 min pr. film. alt efter hvor krafig din computer er. Tid (og strøm) koster mere end plads !!
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Point taken :-)
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Handbrake kan "recode" og er født med nogle preset som gør det nemt for dig.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hvordan håndterer MakeMKV undertekster og kan den også håndtere flere lydspor?
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
En lille oversigt her : http://www.makemkv.com/faq/item/10 Lydspor kan den også håndtere flere af, du vælger bare "Soundtrack" i din afspiller ![]() Redigeret af Notfast - 11-Maj-2013 kl. 22:59 |
|
.....
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Jeg kan ikke fra ovenstående gennemskue om de bliver konverteret til tekst og embeddet i mkv-filen eller hvordan det foregår?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
De bliver ikke konverteret til tekst, men pakket som dvd subs i mkv filen - afspilning med undertekster kræver således en afspiller der understøtter dvd subs i mkv
Makemkv konverterer intet, hverken video, lyd eller undertekster - den pakker kun om, altså hiver diverse spor i dvd eller bd ud i deres original form og pakker dem ind i en mkv fil.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |