recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Surround sound med hvad for noge??.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Surround sound med hvad for noge??.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Let it be Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Surround sound med hvad for noge??.
    Sendt: 23-August-2013 kl. 08:57
Hej
For nogle måneder siden fik jeg et godt tilbud på en 7.2CH AV Receiver (Sony STR-DN 1020), der benyttede jeg af muligheden for at få skiftet min gamle (meget gamle og ikke altid driftsikre) stereo forstærker ud.
Jeg overvejer at jeg gerne vil have højtaler så jeg kan få suround-sound, for jeg har jo Blu Ray og alt det andet, men jeg ved ikke så meget om det, så hvad skal jeg vælge.
Hvad skulle det kunne, mit primære vil altid være musik og der er jeg fanatiker med det skal være i orden, det jeg primær høre er blød rock, soul, country, pop. Suround sounden er mere for skæg og jeg har hørt med 5.1 og det synes jeg er ganske udmærket så der behøves ikke og være de ekstra højtalere. Det kniber meget med gulvpladsen så derfor skal de helst være til ophængning. Prisramme noget til en ca. 10.000 Kr.
Jeg har været inde og kigge på noget forskellig, men det er jeg ikke blevet mindre forvirret af.
Det ene sted snakkede han meget varmt om Bose Acoustimass 10, det synes jeg er pæn. Det andet sted var det Harman Kardon HKTS 65, da jeg var i Expert synes han jeg skulle gå til Hi-fi klubben, så jeg ved ikke hvad jeg skal tro.
Så håber i kan komme med nogle input, og evt. hvorfor den enkelte ¨ikke¨ duer.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 09:39
Hej

Personlig ville jeg nok vølge og høre de forskellig systemer du for anbefalet.
På den måde kan du dit eget billede af lyden. Bare fordi en sælger forstrækker en bestemt lyd er det jo ikke sikkert dine øre er enige.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 10:45
Tag ud og lyt på systemerne du har nævnt, når du er færdig tager du i HiFi Klubben og lytter til http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_lektor-6-surround_hojttalersystem.htm

Så tror jeg ikke at du overhovedet overvejer de 2 første.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 10:50
Du skal satse på væghængte dipole eller tripole højttalere ophængte over hovedhøjde. Har selv nogen B&W DS3, men du kan få lignende væghøjttalere fra Audiovector, Monitor Audio m fl.

Fordelen med den type højttalere, er at det er ikke så kritisk med om de hænger fra siden (mest korrekt) eller fra bagvæg, da lyden fra dem både er diffus (lydtæppe) men også i stand til at lyde retningsbestemt, så du f eks kan følge en Helikopter komme ind bagfra i højre side, flyve hen over hovedet, og lande ude foran til venstre.

Redigeret af Kampus - 23-August-2013 kl. 10:55
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 16:45
Klaus det går ikke med dit forslag for det er den med størrelsen og plads så den er udelukket. Jeg synes også det er sværd og høre i en forretning, det er ikke det samme som når det er stillet op der hjemme.
Der var en der sagde til mig, at han havde fået at vide at Bose havde problemer med mellemtonerne, er der nogen der ved om det passer og om det gælder alle modeller.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 16:53
Hvis der ikke er plads til Lektor 6 sættet, så har du en yderst lille stue ;-)

Alternativt, så lader du bare konen pege på dem hun syntes er pænest......

Klaus
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 19:00
Klaus Hvis der var en kone blev hun nok taget med på råd, men nej det er der ikke......
Grunden til der ikke er plads det er fordi der er indbyggede reoler, hvor der er lavet plads i midten til TV og suround højtaler, så hvis der skulle gulv højtaler så kommer de til og stå 80-90 cm ude fra ¨bagvægen¨ hvor tv'et hænger det vil være meget upraktisk og meget grim. For jeg ved godt det meste optimale var noget med gulvhøjtaler men den går ikke rigtig
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Let it be Let it be skrev:

Hvis der var en kone blev hun nok taget med på råd

Yeah.. Gør det.. Det vil du blive glad for i sidste ende Thumbs Up
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Let it be Let it be skrev:

Klaus Hvis der var en kone blev hun nok taget med på råd, men nej det er der ikke......

Godt ord igen!

Gå i hifiklubben, lyt til Dali Lektor 3, Lektor 2 og Lektor LCR og spar så sammen til en sub.

Klaus
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 20:29
Du kunne overveje dette sæt:

Tvivler på du får noget som er mere diskret som lyder ligeså godt til prisen, det er samtidigt hvidt, så burde passe godt ind ;-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 08:42
Jeg prøver og tag en tur ind i Hi-Fi klubben og ser hvad de kan tilbyde som passer til mine forhold.
De har jo også sådan noget som dette http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/bw_m-1-51_hojttalersystem_51-surround.htm i de test jeg har kunnet finde lyder det udmærket Men nu må jeg se når jeg kommer der ind
Til top
Simon20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-August-2013
Sted: Rødovre
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 10:18
Er det vigtigt at vælge højtalere fra et kendt brand, eller kan man få lige så god lyd, hvis man vælger et mere ukendt brand, som samtidig er billigere ? :) 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu