|
Mac Mini m. bootcamp - HD audio bitstream? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 09:35 |
Der har været et lignende emne herinde før, men det er blevet låst. Så opretter en ny tråd.
Jeg er meget interesseret i at høre om nogle herinde har en Mac Mini hvor de kører Windows/XBMC og hvor der outputtes DTS-Master/TrueHD vha. bitstream uden problemer. Hardwaremæssigt ved jeg godt at det er muligt, men jeg søger praktiske erfaringer om at det fungerer/ikke fungerer. Apple kan jo sagtens have lavet begrænsninger i deres BootCamp drivere som gør at det ikke er muligt.
|
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fornuftigt spørgsmål, da jeg selv står og overvejer sådan en løsning.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Beklager den smule "offtopic", men hvorfor mac mini når du alligevel vil køre andet OS? Kunne en Intel NUC (bare et eksempel) ikke gøre det samme for mindre?
Er selv Apple fanboy (som vi jo bliver kaldt), men man skal vel også være realistisk? Glæder mig til at høre hvilke erfaringer folk har gjort sig, da jeg også gerne vil bygge mediecenter :) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Er bestemt åben overfor andre løsninger. Men Mac Mini er 99% lydløs, bygget godt/solidt, lille etc. Synes generelt Apples produkter er så lækre, men jeg hader alt deres software. EDIT: Intel NUC ser nu også ret interessante ud. Skal jeg have kigget lidt mere på!
Redigeret af Jonas_h - 09-Oktober-2013 kl. 10:04 |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Ja, jamen helt Sikkert, og jeg havde også selv kun holdt mig til minien, indtil vi for en måneds tid siden fik ny storformatprinter, her brugte man sammen med den en Intel nuc som server til printeren, komplet lydløs, næsten samme størrelse som Mac mini og virker rigtig solid!
Og blev kun endnu mere overrasket da jeg så, at den snildt kan blive billigere end Mac mini ;) men jeg må så indrømme at det tiltaler mig jeg kan køre Mac software videre, derfor overvejer jeg stadig Mac mini dog sikkert med en plex installation eller lign... Hvis den så bare kan bitstreame og med de rigtige hd lydspor? |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Du får ikke bitstream af HD lyd med Mac software da OSX begrænser det. Så det kan du desværre alledede nu godt skyde en hvid pil efter :) Det er derfor jeg undersøger boot camp muligheden da hardwaren på Mac Mini sagtens kan bitstreame og Windows har ikke de samme begrænsninger som OSX.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Hvorfor ikke bare køre LPCM? Det får jeg bedre lyd ved via PowerDVD, end hvis jeg bitstreamer fra bluray afspiller. Dog kommer det også lige en tur igennem Dirac Live fra PC, hvilket det ikke gør fra bluray afspilleren.
|
|
![]() |
|
Dvs. sammenligningsgrundlaget er fuldstændig værdiløst? :) Jeg vil ikke køre LPCM da jeg ikke vil have computeren gør noget ved signalet. Med bitstream er man sikker på at signalet kommer urørt igennem til processoren.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ja ret værdiløst i den grad, må man sige det er :-D
Uden Dirac kan jeg dog på ingen måder høre der går noget tabt ved LPCM. Processoren i ens PC er også, noget der ligner, 10 gange så kraftig som den i receiveren. Så har svært ved og forestille mig den klarer opgaven dårligere. |
|
![]() |
|
Syntes faktisk der er mere skrald/bedre seperation i surround kanalerne ved LPCM end ved bitstreaming. Men måske det bare er indbildning.
|
|
![]() |
|
Der en klog mand her i post #587, som forklarer "forskellen" på LPCM og bitstream til bunds.
http://www.avsforum.com/t/842477/bitstream-vs-linear-pcm/570 "One last point: contrary to what you might hear elsewhere, there's absolutely no sound-quality difference whether the decoding takes place in the receiver or the Blu-ray player. The common analogy is to "zipping" a file on your computer; it's the exact same file if you unzip it on another computer. The only real difference is that if you use onboard decoding on your Blu-ray player, you won't see the "Dolby TrueHD" or "DTS-HD Master Audio" lights on your receiver. That's because the receiver only knows it's receiving a linear PCM signal; it doesn't know how that linear PCM signal was previously compressed." |
|
![]() |
|
Jeg ved godt hvad forskellen er på bitstream og LPCM. Kan dog ikke se hvilken relevans det har til tråden når spørgsmålet er om man kan køre bitstream ud af en Mac Mini?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |