recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix via Airplay eller Apple TV kablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix via Airplay eller Apple TV kablet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mlarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix via Airplay eller Apple TV kablet
    Sendt: 28-December-2013 kl. 16:17
Hej

Jeg har lige købt mig en Apple TV (ATV3) og er ved at se Netflix på denne, men kvaliteten synes ikke at være i HD.

Hvis jeg i stedet går ind i Netflix app'en og airplay Netflix til ATV så er der en bedre billede kvalitet? Hvordan kan det være?

ATV kører på kablet 20 mbit bredbånd og iPad'en på samme netværk bare via trådløst net. Jeg har været inde i indstillinger og sætte Netflix til at køre i bedste afspilningskvalitet. Jeg oplever også at mit netværk ikke kan følge med Netflix'en, så filmen stopper op, også selvom jeg har 20 mbit (som jeg lige har testet til en 15-17 mbit reel hastighed, men burde være nok). Testede det ved "Orange is the new Black" og når første afsnit starter så står titelskiltet med navnet på skiltet væsentligt skarpere ved airplay end ved kablet kørsel fra ATV?

Hvad gør I for at få den bedste kvalitet Netflix og har I prøvet at Airplay det over til Apple TV i bedre kvalitet?

Mvh.
Michael
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 20:51
Prøv at tage kablet ud, og lade den køre med WIFI. Synes jeg har læst om rigtig mange, som har problemer med at køre kablet forbindelse på den.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 21:36
ATV havde tidligere problemer med kablet forbindelse, men skulle være ordnet ved de seneste opdateringer af OS'et. Kører du med seneste version? Jeg har også kablet min ATV3, og kører 10 mbit uden problemer.
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mlarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 15:22
Jeg har prøvet at køre den bare på WIFI, men det gav det samme.

Jeg har dog nu dobbelttjekket alle mine indstillinger og har ændret TV opløsningen fra Auto til 1080p 50Hz og det ser ud til at det hjalp lidt på kvaliteten, selvom man nu godt kunne ønske sig en konsistent bedre kvalitet, for det svinger lidt synes jeg. Jeg skal dog prøve at se noget mere i aften, for har kun testet det kort indtil videre.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 17:21
Hmm underligt , jeg har super kvalitet på næsten alle serier og film fra netflix via ATV3 , så et eller andet er der galt...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6675
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 17:53
Hvilken internetudbyder er det? Det er ikke alle, der har Netflix connect. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mlarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 21:10
Det er hos Telenor en 20/2 forbindelse.

Men er det ikke noget med at det ikke er nødvendigt at udbyderen har Netflix connect mere, hvad så end det gør?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 21:28
Netflix connect gør, at udbyderen har en server stående på centralen, som Netflix står for, hvorpå en kæmpe katalog af filmene liggende på, så de ikke skal streames over en server langt væk, men kun skal gå fra din udbyder ud til dig.
Men uanset hvad, har det ikke noget med det at gøre, for så ville problemet være der ved Airplay.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 21:46
http://www.version2.dk/artikel/netflix-afsloerer-her-er-de-langsomste-internetudbydere-49515

Men forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor det funker via AirPlay.
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mlarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 22:09
Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.

I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6675
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.

I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt...

Jeg har Stofa, og de kom også på Netflix connect sent. Der gik lang tid inden Stofa kom med, selv om det er gratis.
Udbyderen sparer en masse trafik ud af landet, som koster penge. Og Netflix skriver at Netflix Connect er gratis, så som forbruger virker det tumbet at internet udbyderen ikke går med på Netfkix Connect.
Venlig hilsen
KB
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 08:48
20 mbit skulle være mere end rigeligt, selv ved HD bruges der max 5mbit.

Du skal måske kigge på din router fra Telenor - hvor gammel er den ?

Er multicast aktiveret (AppleTV bruger multicast) ?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu