|
Netflix via Airplay eller Apple TV kablet |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Mlarsen
Bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-December-2013 kl. 16:17 |
Hej
Jeg har lige købt mig en Apple TV (ATV3) og er ved at se Netflix på denne, men kvaliteten synes ikke at være i HD. Hvis jeg i stedet går ind i Netflix app'en og airplay Netflix til ATV så er der en bedre billede kvalitet? Hvordan kan det være? ATV kører på kablet 20 mbit bredbånd og iPad'en på samme netværk bare via trådløst net. Jeg har været inde i indstillinger og sætte Netflix til at køre i bedste afspilningskvalitet. Jeg oplever også at mit netværk ikke kan følge med Netflix'en, så filmen stopper op, også selvom jeg har 20 mbit (som jeg lige har testet til en 15-17 mbit reel hastighed, men burde være nok). Testede det ved "Orange is the new Black" og når første afsnit starter så står titelskiltet med navnet på skiltet væsentligt skarpere ved airplay end ved kablet kørsel fra ATV? Hvad gør I for at få den bedste kvalitet Netflix og har I prøvet at Airplay det over til Apple TV i bedre kvalitet? Mvh. Michael
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at tage kablet ud, og lade den køre med WIFI. Synes jeg har læst om rigtig mange, som har problemer med at køre kablet forbindelse på den.
|
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
ATV havde tidligere problemer med kablet forbindelse, men skulle være ordnet ved de seneste opdateringer af OS'et. Kører du med seneste version? Jeg har også kablet min ATV3, og kører 10 mbit uden problemer.
|
|
Mlarsen
Bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har prøvet at køre den bare på WIFI, men det gav det samme.
Jeg har dog nu dobbelttjekket alle mine indstillinger og har ændret TV opløsningen fra Auto til 1080p 50Hz og det ser ud til at det hjalp lidt på kvaliteten, selvom man nu godt kunne ønske sig en konsistent bedre kvalitet, for det svinger lidt synes jeg. Jeg skal dog prøve at se noget mere i aften, for har kun testet det kort indtil videre.
|
|
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm underligt , jeg har super kvalitet på næsten alle serier og film fra netflix via ATV3 , så et eller andet er der galt...
MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken internetudbyder er det? Det er ikke alle, der har Netflix connect.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Mlarsen
Bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er hos Telenor en 20/2 forbindelse.
Men er det ikke noget med at det ikke er nødvendigt at udbyderen har Netflix connect mere, hvad så end det gør? |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Netflix connect gør, at udbyderen har en server stående på centralen, som Netflix står for, hvorpå en kæmpe katalog af filmene liggende på, så de ikke skal streames over en server langt væk, men kun skal gå fra din udbyder ud til dig.
Men uanset hvad, har det ikke noget med det at gøre, for så ville problemet være der ved Airplay. |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.version2.dk/artikel/netflix-afsloerer-her-er-de-langsomste-internetudbydere-49515
Men forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor det funker via AirPlay. |
|
Mlarsen
Bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.
I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt... |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har Stofa, og de kom også på Netflix connect sent. Der gik lang tid inden Stofa kom med, selv om det er gratis. Udbyderen sparer en masse trafik ud af landet, som koster penge. Og Netflix skriver at Netflix Connect er gratis, så som forbruger virker det tumbet at internet udbyderen ikke går med på Netfkix Connect. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
Funktioner
Tak(0)
|
20 mbit skulle være mere end rigeligt, selv ved HD bruges der max 5mbit.
Du skal måske kigge på din router fra Telenor - hvor gammel er den ? Er multicast aktiveret (AppleTV bruger multicast) ? |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |