recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Henrik's begynder Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Henrik's begynder Bio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Henrik's begynder Bio
    Sendt: 16-Februar-2014 kl. 13:57
Hejsa.

Nu har jeg læst med herinde i årevis og på det seneste spurgt lidt ind til detaljer jeg skulle have på plads.

Nu har jeg købt færdigt (for denne gang) og fået alt sat op.

Baggrund
Jeg kommer fra et 42" Alfaview med et Sony alt-i-et DVD/lyd-anlæg.
Vi snakker altså ingen HD og alt analogt.

Det så således ud:

Problemet med alt-i-en (udover kvaliteten) er at når man skal skifte til noget bedre, så skal man skifte alt på én gang. Dyrt.

Det nye setup
Jeg er ikke lavet af guld, så jeg er klar over at mit setup slet ikke når samme højder som andres herinde, men jeg er glad for det og nu kan jeg opgradere en enhed ad gangen efterhånden som jeg oplever begrænsninger eller bliver mere kvalitetsbevidst :-)

Kravene var at det skulle være NEMT at bruge (for både kone og børn) og det skulle være pænt (en vis grad af WAF). Jeg forsøgte dog at kombinere det med større højtalere. Mit setup skal kunne:

- Vise antenne-TV
- Afspille Netflix
- Afspille Blu Ray
- Spille fornuftigt stereo, helst direkte fra de medier hvor mit musik ligger (iPhone, Macbook osv)

Mit udstyr er nu:
 - Samsung UE55F8005
 - Samsung BD-F7500
 - Yamaha RX-V475
 - Jamo S626 Fronter
 - Jamo S62 Center
 - Jamo A102 Surround/baghøjtalere

Ser således ud:

Det hele styres til hverdag fra denne lille sag:

Når der skal ses god film i weekenden kan det være jeg lige optimere lyden ved hjælp af min iPhone:

Alle enhederne spiller godt sammen med HDMI CEC/ARC.
Enhederne tænder når de skal bruges og lyden styres fra TV'ets remote.

Jeg har nu endelig et stereoanlæg igen... via Airplay.

Jeg besluttede for at udnytte Januar til at shoppe tilbud og jeg har samlet sparet omkring 10-12.000 kr på det samlede setup Clap

For mig er det en klar opgradering og kone og børn er glade for hvor nemt det hele kører, lad os se om jeg opgraderer noget ved næste Januar-udsalg, nu har jeg et års tid til at finde ud af hvor jeg eventuelt føler mig begrænset Wink

Redigeret af Henrik K Kristensen - 16-Februar-2014 kl. 17:00
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:38
Nu kalder du det en "Begynder stue", jeg vil have været stjerne lykkelig over kunne starte seriøst som du. Jamo er noget undervurderet. Højtalerne spiller i forhold til prisen ganske fornøjeligt.

Det skal du nok kunne må mange skønne oplevelser medSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:57
Hej.

Hehe, ja budget/begynder er jo relativt.
De 2 front højtalere og centerhøjtaleren tilsammen har jo kostet en del mindre end hvad folk gladeligt giver for en centerhøjtaler LOL

Jeg har ærligt ikke så meget forstand på hifi lyd at jeg tror jeg kan høre mærkbart forskel ved at give det dobbelte, men i mine ører lyder de Jamo-højtalere godt. Nu er det så også 6 år siden jeg har haft noget der mindede om et anlæg med større højtalere, så det er bare lækkert at have fået udstyr igen Smile

Lad os se om jeg om 6 måneder skriver efter rådgivning på hvad jeg skal opgradere Wink
(nu skal der lige købes nyt køkken først, så...)
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 12:41
Pænt og nydeligt setup.
Er sikker på at det spiller ganske fortræffeligt.

Synes det lyder som om at du virkelig har gennemtænkt dine behov.
Noget jeg til tider godt kunne lære lidt af :-)

Redigeret af technology - 17-Februar-2014 kl. 12:48
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:20
synes nu det ser rigtig fint ud... 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:22
Tak skal i have!

He, har oplevet noget pudsigt. Min receiver starter ikke sammen med fjernsynet hvis det har stået længe på standby eller længe slukket. Det virker fint hvis der blot er korte pauser imellem.
Ikke et voldsomt problem, men må lige se om jeg kan fikse det....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu