|
placeringshøjde? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Mikmak1969 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2013 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2014 kl. 21:25 |
|
Har et lidt kryptisk spm, som jeg godt ved at der ikke er noget endeligt facit på, men håber på via jeres svar at få en "guideline" så jeg har en nogenlunde rettesnor at gå ud fra. Sagen er dén at jeg pt har mit 55" tv placeret på et aldrende tv-møbel. Dette møbel vil jeg gerne have skiftet ud med noget længere, med skuffer. Dette er desværre stort set umuligt, hvis man går efter et "tv-møbel". Derfor har jeg overvejet at gå efter den kategori som kaldes en skænk i stedet for. Disse er desværre omkring 70 cm høje, dertil skal lægges 10 cm til center højtalere, samt lidt fri luft op til tvét, som jeg har planer om at smide på væggen. Alt dette resultere i, i løs omregning, at mit tv´s underkant kommer op i omkring 90-95 cm. Tror i dét vil være for højt - Ved som sagt godt at det er individuelt, men hvad tænker i omkring det?
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Personligt er det aaaaalt for højt til mig ihvertfald:-).
Jeg har en gang læst og rettet mig efter at nyhedsværten skal være i øjenhøjde;-). Jeg har et 50" underkant af skærmen er i 53-55 cm.. Har haft den i 60 uden det gav nogen mærkbar forskel (ændring af tv møbel). Men ja min anbefaling er, at det er en no go:-). Hvad er det præcis du søger for en tv bænk? Mål og form jeg tænker på |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Skærmen placeres så øjnene ser fra midten og ned til en tredjedel af skærmen, når hovedet ser ret ud. Dette giver den bedste komfort, når der skal ses tv.
Normalt kan denne placering opnås, når skærmes underkant er ca 50 cm over gulvet ( og man sidder i en standard sofahøjde). |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Mikmak1969 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2013 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 62 |
|
Tak for jeres input Bromberg og JeTex - Jeg havde godt på fornemmelsen at det var for højt omend jeg sidder lidt højere end normalt da jeg sidder i kørestol.
Bromberg5. Det som jeg søger skal være med skuffer (ikke låger) og må gerne være 200 cm + og helst i enten ask, sæbet eg eller lignende - Har overvejet Montana eller andre byggesystemer, men så jeg kan få længden, men det bliver hurtigt stjerne dyrt :-) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ikea er ikke ret dyrt. Og de har møbler i ca 50 cm højde, som er yderst passende når center skal ligge ovenpå mellem reol og TV.
|
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Mit sad også 50cm til underkant. Men jeg blev så irriteret at man ikke kunne se bunden over sofabordet når man lå med så nu er der 80 til underkant.
|
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Min hænger 99 cm oppe, ville sådan set godt ha den 10 cm længere ned. Men det går nu fint.
Specielt fordi både konen og jeg bruger briller med læsefelt. Da kan det godt være et problem hvis den hænger for lavt og man gerne vil "slænge" lidt i stolen/sofaen. Summasumarum vil jeg sige at 90 cm er ok |
||
Ning
|
||
![]() |
||
Satori ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
|
Jeg har dette lækre TV bord:
http://www.multibrackets.com/2605.shtml Som du kan se er det 390 mm i højden og TV står på medfølgende fod, så underkanten af TV er 450 mm fra gulvet. Jeg mener at mange TV er placeret for højt oppe og naturlig kigge måde er hvor man kigge lidt nedad. (tænk bare på PC skærme) Har selv prøvet at har TV placeret for højt og det var en stor lettelse, at få det ned i den denne højde. Højde er også en smagssag, men mange har kun prøvet den højde de har i dag. Du skal selvfølgelig også tænke på du sidder i kørestol og ikke som vi andre der sidder/ligger i en sofa. Det bedste du kan gøre at at finde en måde hvor du kan prøve forskellig højder inden du køber et (dyrt) møbel. John |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Sofaborde er overvurderet ;-)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det ser sjusket ud når man slipper kaffekoppen og den falder en halv meter ned :-D |
||
![]() |
||
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
|
Derfor der er kopholdere i sofaen :D
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Mit 50" sidder 95 cm oppe målt fra underkanten af billedfeltet, hvilket passer mig helt perfekt. Det betyder at jeg kan ligge på langs i sofaen uden at behøve at bukke nakken så meget at vommen kommer ind i synsfeltet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |