|
Bilka og returret? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-April-2014 kl. 13:47 |
|
Min far kørte fra Randers til Århus med en Blaupunkt-fladskærm pænt pakket i emballagen
De nægtede at tage den tilbage, da der var en mærkat med teksten "ingen returret i åben tilstand" på kassen Den havde min far ikke lige set Men må de bare sige nej? Man kan vel heller ikke vide, om det passer til ens behov, hvis det ikke har været udpakket/tilsluttet? Der står følgende på hjemmesiden: Ja, når du handler på Bilka.dk, har du som hovedregel 30 dages returret. Dog gør vi opmærksom på at du selv skal betale for returfragten. Du kan også returnere i varehuset, her skal du blot huske din faktura. Betyder det noget her, at fladskærmen blev hentet i Bilka og ikke blev sendt? |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er den købt på Bilka.dk eller købt i butikken?
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det betyder faktisk alt. Hvis den er købt i deres fysiske butik, så er de ikke forpligtet gennem loven, til at give returret. Hvis de så vælger at tilbyde returret alligevel, så bestemmer de selv reglerne herfor. Hvis du køber over nettet, så er butikken derimod forpligtet til 14 dages returret, og her har kunden ret til at åbne ag tage varen i brug. Og hvis man ønsker at benytte sin returret, så er sælger forpligtet til, at godtgøre både varens pris, og forsendelsesomkostninger. Man skal dog selv betale returfragt (selvom mange betaler denne tilbage også)
Men de skal overholde returretten, hvis han har bestilt varen over internettet og blot hentet den i butikken. Så betragtes det nemlig stadig som nethandel. Redigeret af Nagash - 30-April-2014 kl. 13:54 |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der kommet endelig afgørelse på denne? (Jeg har ikke fulgt med i den debat der var for snart længe siden om netop dette så jeg kan have misset resultatet). |
||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis den betales på hjemmesiden, betragtes det som nethandel. |
||
hbjensen
Bruger Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu nåede to andre at svare for mig, men ja :)
|
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På kvittering din far fik ved købet af fladskærmen, står der at der er 30-dages returret i ubrudt og intakt emballage. På kassen til fladskærmen sidder en label som gør én opmærksom på at en returret frafalder i det øjeblik man bryder plomberingen.
Så, case closed. Din far må bide i det sure æble og købe et par briller til næste gang.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er underordnet hvad de skriver, de skal stadig følge loven. Hvis det er inden for 14 dage, og varen er bestilt på nettet, er der 14 dages returret, punktum. Er det mellem 14 og 30 dage, så bestemmer butikken betingelserne.
Hvis butikken har en "alternativ" tolkning af loven, så ksn det dog godt være en kamp at få ret. |
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg læser det som at han har købt og afhentet det i butikken. Ikke at han har bestilt det online og afhentet i butikken. Er det førstnævnte er der ingen returret i denne situation, er det sidstnævnte og indenfor 14 dage, er der selvfølgelig returret.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig.
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes jeg læste på et tidspunkt, at nogle ville afprøve det i en reel retssag. Men det er måske blevet droppet. Jeg har som sagt ikke fulgt op på det. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |