recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 10 mm coax - F-stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10 mm coax - F-stik

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 10 mm coax - F-stik
    Sendt: 03-August-2014 kl. 18:05
Go' eftermiddag

Er der mon en, der har mulighed for at hjælpe mig i Randers (Kristrup) med en simpel opgave for den som kan?

Jeg har brug for at få professionelt og HF-tæt crimpet et F-stik på et 10 mm coax antennekabel (har selv en crimper og et Cablecon F-stik men desværre kun op til ca. 7 mm).

Opgaven honoreres naturligvis:)

PS Twist-on er ikke godt nok ;)

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Christian

Redigeret af Samsung_M - 03-August-2014 kl. 18:11
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 18:40

Twist On er der intet i vejen med, bruger ikke andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 18:46
Hej Radiomanden

Er prøvet - det bliver aldrig helt godt - stoler alt andet lige mere på et rigtigt crimp a la det her:

Venlig hilsen

Christian
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 19:06
Med den rigtige F-connector er twist-on intet problem!

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 19:09
Hej

Point taken :)

Tænker bare, at der også må være en grund til, at man aldrig ser disse benyttet i store installationer (YouSee, Stofa, større private antenneanlæg etc.) - kigger man i et gadeskab ser man alene afslutninger a la det tidligere viste billede.

Vh

Christian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 19:12

Der er til hjemmebrug intet i vejen med Twist On typen
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 19:25
Hej

Det anerkender jeg - men nu vil alligevel har bevæget os lidt off topic kan I måske fortælle mig hvad det er der gør et "almindeligt" F-stik HF-tæt? Det er vel først når det er monteret i kabelmodem / forstærker etc. at det reelt bliver det?

På trods af min anerkendelse af ovenstående præmis vil jeg tillade mig at holde fast i min oprindelig forespørgsel og høre om der var en der kunne tænke sig at udføre denne bette opgave :)

Venlig hilsen

Christian

Redigeret af Samsung_M - 03-August-2014 kl. 20:44
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 19:28
Kan kun være enig i, at Twist-on ikke er verdens bedste løsning. Skidtet kan godt ind imellem løsne sig.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Kan kun være enig i, at Twist-on ikke er verdens bedste løsning. Skidtet kan godt ind imellem løsne sig.

Så er det ikke lavet korrekt/forkert stik!

M.v.h.
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 20:35
Tvist on er ikke godkendt til montering i yousee anlæg.. Der skal i dag bruges pressconnektores.
Der er altid nogen der monteret tvistconnektors der er forkerte (passer næsten) til forskellige kabler.
Det forespurgte kabel skal monteres med en cabelcon konnektors.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Ps: naturligvis er der ingen regler på private installationer.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 20:41
Hej Espersen

Præcis - jeg tænker også - hvorfor gå på kompromis hvis "det bedste" er inden for rækkevidde? Vi ved vist alle, hvor vanskeligt det er i dag at opnå helt optimalt signal (LTE problematikken in mente).

Måske jeg kan købe den omtalte presskonnektor af dig (antager at den - navnet taget i betragtning - kan monteres uden brug af specialværktøj?)? Hvor har du til huse?

Vh

Christian

Redigeret af Samsung_M - 03-August-2014 kl. 20:42
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 21:09
Min position ses da tydeligt på min profil     2730 Herlev.-   Er også let at finde på både krak og Google.    Hint  ESPERSEN ELinstallationer

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu