|
Hjælp til køb af "semi" god receiver |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 09:24 |
|
Jeg kigger på
http://www.av-connection.dk/?PGr=7155&PicGr=10900&ML=943 Onkyo TX-NR 838 http://www.av-connection.dk/?PGr=7099&ML=1386 Yamaha RX-V777 Jeg har følgende højtalere 200w B&W Front 150w B&W Center 100w B&W Bag Jeg ser mange blueray film med DTS-HD Hvad syntes i er bedst? |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har lige købt en Onkyo 818 og den spiller rigtig godt med mine B&W højtaler.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Ingen tvivl om, ar bedste køb under 5-6.000,-, i øjeblikket er nedenstående:
https://www.dustinhome.dk/product/5010754125/aventage-rx-a830 Den ville jeg vælge - specielt set i lyset af ONKYO's seneste år håbløst ustabile og defekte elektronik. M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nå de B&W højttalere!
Generelt kræver B&W strømstærke forstærkere, hvilket jeg vil mene Onkyoen er. Ellers kig i retning af Pio SC-LX7x og 8x serien. Har selv en Pio SC-LX83 som trækker mine B&W DM7 bedre end nogen anden forstærker. |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
|
Jeg synes da, at Onkyo har reageret utrolig fint på deres problemer med HDMI/Netværkkort. De har udvidet garantien indtil udgangen af 2018 på hdmi/netværks problemer. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Der står nu intet om hdmi, men netværk og lydproblemer. Ej heller noget om de massive problemer der har været med kondensatorer på hdmi boards. http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html Skal jeg være ærlig, så gik jeg også udenom og lod andre "tage chancen". Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Og hvor mange år(gange) har det taget, før ONKYO har taget kundernes klage seriøst? Hvor mange har ikke af egen lomme måttet betale for ONKYO's fejl!? Kan de nu få refunderet deres rep-omkostninger? Jeg tvivler! Hvor mange receivere er smidt til genbrug, fordi rep ikke kunne betale sig? Nej, ONKYO har udvist arrogance i sagen om HDMI-boards - de flere øvrige fejl, som deres receivere har været/er ramt af. Og det er da,kun fordi ONKYO ser, at det frarådes at købe deres receivere, på det ene forum efter det andet, at de nu - efter flere år - har valgt at reagere! Jeg har tidligere været glødende ONKYO-mand, og har haft for mange 10.000 kroner ONKYO - har stadig en pladespiller og en receiver som selvfølgelig er til rep. Men ONKYO er ikke hvad de var tidligere. De fokuserer på at være først med det nyeste, og have flest mulig features. Dette går så ud over finish og komponentkvalitet. M.v.h. |
||
![]() |
||
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
|
Fx SC-LX58-S er godt nok en dyr fætter. I Pioneer; kan SC-2024-K måske bruges?
AVENTAGE RX-A830 er billige lige nu, men det er jo også fordi den mangler HDMI 2.0 o.l. Så den bliver det ikke Endvidere lytter jeg til at ONKYO ikke er hvad det har været. Yamaha RX-V777 - ikke noget om den? |
||
![]() |
||
|
RX-V777 og RX-A840 er næsten identiske. 840 fåes til ca. 7.000,-. Hvis du overvejede en ONKYO til små 9.000,-, så skal du seriøst overveje en Yamaha RX-A1040. Der får du app-betjening, Wifi, god lyd, en kraftig og stabil forstærkerdel, men frem for alt - Yamaha fejler praktisk talt aldrig noget!!
M.v.h. |
||
![]() |
||
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
|
Ellers kig på Pioneer 2023 fra sidste år /Jakob
Redigeret af Jesna - 18-Oktober-2014 kl. 12:36 |
||
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Hvorfor ikke udnytte årets bedste tilbud..??
marantz sr7008 Medmindre du selvfølgelig skal bruge Atmos delen. Hvis det er tilfældet ville jeg smide nogle flere penge fremfor at købe Onkyo 838, for deres kalibrerings system er en joke. Og du får brug for noget intelligent grej når der skal sættes op til højttalere i et 7.1.2 / 7.1.4 setup. Redigeret af strecker - 18-Oktober-2014 kl. 14:01 |
||
![]() |
||
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
|
Jeg har en Anthem MRX 700 til salg på DBA.
Hvis du er hurtig kan du få den for 7,500! |
||
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |