recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med SAMSUNG LE40M61
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med SAMSUNG LE40M61

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med SAMSUNG LE40M61
    Sendt: 31-Juli-2006 kl. 18:29
Hej der ude.. nogen der har tv'et som kan give deres "anmeldse" af tve't for køber det nok i løbet af den her ude.. :)
Til top
kazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 19:12
Til top
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 22:38

tak men det er jo ikke det samme tv?

Til top
obdrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 22:21

Hej

Har lige fået et sådant TV. Jeg bruger Selector - Sagem 60, og kører konsekvent lyden gennem surround anlæg.

Jeg er godt tilfreds. Overvejede en del at købe Panasonic PV60 Plasma, men evnen til at fungere sammen med PC gjorde, at jeg købte Samsung.

Efter at have stillet en del på det, så bliver det bedre - fx. skal farverne stilles en del ned, før de bliver naturlige. Har lige set fodbold (FCK-MYPA), og det klarede fjernynet fint - ikke noget med haler efter bolden mm. (Kampen var dog kanske elendig :-)  ) Man skal nok vænne sig til at billedet er anderledes, når det ikke er en glasskærm man kigger på men en LCD-slærm, men dette taget i betragtning, så syntes jeg TV-et har et godt billede.

Jeg har nogle vinduer, som altid har givet genskin i mit CRT-fjernsyn - dette problem er slut nu - dette bestyrker mig også i at LCD var det rigtige valg for mig.

Jeg har dog et problem, som jeg er noget irriteret over. Hvordan får man en film sendt i letterbox til at fylde skærmen? Jeg kan kun finde ud af det ved at bruge zoomfunktionen, som betyder, at man skal flytte over og underkant manuelt - dette er ikke særligt elegant. Er der nogen der har en smartere løsning på dette problem?

En anden uhensigtsmæssighed, er undersider i tekst-tv. Disse kan kun vælges ved at trykke på en (skjult) knap og taste 4 cifre (0001 hvis man vil se underside 1) - dette er også meget uhensigtsmæssigt.

Nu skiver du ikke hvad du speciet er interesseret i, så du må spørge, hvis der er noget specielt du vil have min mening om.

Morten Obdrup

Til top
obdrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 23:56

Hej KingdomM

Fik du køb dtte TV?

Hvis ja - hvad syntes du?

Morten Obdrup

Redigeret af obdrup - 05-August-2006 kl. 23:57
Til top
GuffeDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af obdrup obdrup skrev:

Hej

Har lige fået et sådant TV. Jeg bruger Selector - Sagem 60, og kører konsekvent lyden gennem surround anlæg.

Jeg er godt tilfreds. Overvejede en del at købe Panasonic PV60 Plasma, men evnen til at fungere sammen med PC gjorde, at jeg købte Samsung.

Efter at have stillet en del på det, så bliver det bedre - fx. skal farverne stilles en del ned, før de bliver naturlige. Har lige set fodbold (FCK-MYPA), og det klarede fjernynet fint - ikke noget med haler efter bolden mm. (Kampen var dog kanske elendig :-)  ) Man skal nok vænne sig til at billedet er anderledes, når det ikke er en glasskærm man kigger på men en LCD-slærm, men dette taget i betragtning, så syntes jeg TV-et har et godt billede.

Jeg har nogle vinduer, som altid har givet genskin i mit CRT-fjernsyn - dette problem er slut nu - dette bestyrker mig også i at LCD var det rigtige valg for mig.

Jeg har dog et problem, som jeg er noget irriteret over. Hvordan får man en film sendt i letterbox til at fylde skærmen? Jeg kan kun finde ud af det ved at bruge zoomfunktionen, som betyder, at man skal flytte over og underkant manuelt - dette er ikke særligt elegant. Er der nogen der har en smartere løsning på dette problem?

En anden uhensigtsmæssighed, er undersider i tekst-tv. Disse kan kun vælges ved at trykke på en (skjult) knap og taste 4 cifre (0001 hvis man vil se underside 1) - dette er også meget uhensigtsmæssigt.

Nu skiver du ikke hvad du speciet er interesseret i, så du må spørge, hvis der er noget specielt du vil have min mening om.

Morten Obdrup

Vil du ikke prøve at skrive dine instillinger ind her? Skal måske ned og se tvet på mandag så ville jeg lige prøve at lege med instillingerne også
Til top
obdrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af GuffeDK GuffeDK skrev:

Oprindeligt skrevet af obdrup obdrup skrev:

Hej

Har lige fået et sådant TV. Jeg bruger Selector - Sagem 60, og kører konsekvent lyden gennem surround anlæg.Morten Obdrup

Vil du ikke prøve at skrive dine instillinger ind her? Skal måske ned og se tvet på mandag så ville jeg lige prøve at lege med instillingerne også

Hej

Mine inddstillinger for tiden er:

(I selctor er RGB forstærkning sat til 0)

Digital NR = fra

Dynamisk kontrask = fra

Lysstyrkesensor = fra

Kontrast = 51

Lys = 45

skarphed = 0

Farve = 30

Farvetone = neutral

Morten Obdrup

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu