recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt design på recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt design på recordere.dk

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt design på recordere.dk
    Sendt: 01-August-2006 kl. 21:59

Recordere.dk har fået ny indpakning. Forum, Nyheder, Fælleskøb osv. er stadig de velkendte, men designet er nu friskere og mere overskueligt.

http://www.recordere.dk/

God fornøjelse
Recordere.dk teamnet

Redigeret af Lars - 01-August-2006 kl. 21:59
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 22:00
"Aktive emner" er blevet træls at bruge.  Det er jo bare en mindre udgave af den sædvanlige forumvisning, hvor man endda skal vælge noget på en drop-down menu før man kan se alle de emner man behøver.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

"Aktive emner" er blevet træls at bruge.  Det er jo bare en mindre udgave af den sædvanlige forumvisning, hvor man endda skal vælge noget på en drop-down menu før man kan se alle de emner man behøver.

Aktive emner er egentlig ikke ændret, den virker som hidtil. Aktive emner kan vise de emner der er sket ændringer i - siden sidste logon - eller siden det tidspunkt man vælger i drop-down menuen.

Det du søger er nok Seneste emner

Og så er der kommet en ny funktion - Oversigtsvindue - der åbner en opdateret oversigt over emnerne i et nyt vindue.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 04:23

Hej Lars,

Meget flot og funktionelt nyt design.  

I en kort overgang savnede jeg sidevalg øverst, hvis jeg var i en tråd med flere sider i, men det er heldigvis kommet igen.

Der er to-tre ændringer, jeg undrer mig lidt over og gerne vil have din kommentar til:

Skal hyperlinks som f.eks. dem indsat i beskeder absolut være "recorder-mørkerøde" nu? Jeg er SÅ vant til, at de er blå, og det vil jeg klart foretrække.

Bredden på siden ser ud til at passe perfekt til den opløsning, jeg kører med (1.024X768) pånær at scrollbaren t.h. kommer oveni hvis man - som jeg oftest gør - ikke kører med fuldskærmsvisning, men blot maksimeret. Ved fuldskærmsvisning bliver den smallere.

Den brede ved maksimeret vindue giver en øget samlet bredde, der så afføder en vandret scollbar, der ikke plejer at være der nederst på siden, og som desuden kun kan scrolle ganske lidt - medmindre man er i en tråd med brede billeder indsat.

Og tekststørrelsen er nu lagt fast, så den kan heller ikke ændre på det. Det kunne ctrl holdt nede + scroll på musen eller Vis + Tekststørrelse før i tiden i IE6, som jeg kører med.

Jeg synes bestemt tekststørrelsen generelt er fin, men har en bruger valgt at skrive med meget små eller meget store bogstaver ville det være rart at kunne "zoome" (=ændre tekststørrelse) som før og scrollbaren nederst er jeg ked af.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 09:43

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Skal hyperlinks som f.eks. dem indsat i beskeder absolut være "recorder-mørkerøde" nu?

Jep. Det er designet nu

Jeg synes bestemt tekststørrelsen generelt er fin, men har en bruger valgt at skrive med meget små eller meget store bogstaver ville det være rart at kunne "zoome" (=ændre tekststørrelse) som før og scrollbaren nederst er jeg ked af.

Problemet med at ændre font størrelse, er at det smadrer et design. Det er næsten umuligt at designe, med plads til at fonten kan ændre sig op/ned.

Så istedet er der valgt læselige fonte.

Det er dog kun Internet Explorer der ikke kan zoome. Firefox og Opera kan godt aligevel. Firefox zoommer fonten, mens Opera zommer hele siden grafisk (altså også forstørrer billeder mv. så designet ikke brydes).

Så skulle der sidde en enkelt eller to og savne zoom, vil jeg foreslå en ny browser

Scroll-baren er væk nu - tror jeg nok.

/Lars

Redigeret af Lars - 02-August-2006 kl. 09:43
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jep. Det er designet nu  

Jamen det er også pænt og gennemført - jeg vænner mig jo nok til det.

Problemet med at ændre font størrelse, er at det smadrer et design. Det er næsten umuligt at designe, med plads til at fonten kan ændre sig op/ned.

Så istedet er der valgt læselige fonte.

Fint.

Det er dog kun Internet Explorer der ikke kan zoome. Firefox og Opera kan godt aligevel. Firefox zoommer fonten, mens Opera zommer hele siden grafisk (altså også forstørrer billeder mv. så designet ikke brydes).

Så skulle der sidde en enkelt eller to og savne zoom, vil jeg foreslå en ny browser  

Jeg var slet ikke klar over, at browsere er så forskellige. Men jeg prøver lige nu at skrive med de forskellige typer og i mindste størrelse, og jo, det hele er let nok at læse nu.  
(Før kunne visse af skrifttyperne i størrelse 1 og 2 blive ret små).

Rettelse: Zoom virker stadig kan jeg se nu efter upload, dog ikke på default teksttype og -størrelse. Har også lige prøvet det i "Vis kladde".

Scroll-baren er væk nu - tror jeg nok. 

Ja, den er væk nu i IE 6 - og jeg siger tak. Nu er der nemlig bedre plads på skærmen til at kunne bl.a. læse tekst i indlæg.

Redigeret af Carser - 02-August-2006 kl. 11:28
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 12:25
Den nye funktion der åbner en oversigt over de seneste forum emner i et nyt vindue er efter min mening ikke optimal.

Jeg har prøvet den både i IE6 og Firefox 1.5.0.5, den åbner hele tiden nye vinduer og giver i løbet af kort tid et forfærdeligt rod på skrivbordet. Hvis man benytter muligheden i Firefox for at åbne nye tabs istedet for nye vinduer, når et link vil åbne et nyt vindue, så åbner den en ny tab i samme vindue som oversigten. Et vindue hvis bredde er sat efter oversigtens bredde, så man kan ikke læse emnet før man selv har justeret vinduets størrelse.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 12:33
Den bør måske ændre, så i stedet for at åbne i "_blank", så åbner den i et fast vindues-navn, således at man kan bruge pop-up listen som en "indholdsfortegnelse", og hver gang man klikke på den, så åbnes emnet i det samme (andet) vindue.

Hvis man så bare kunne sætte "always on top" på popup-vinduet, så ville det være perfekt...

Alternativt, så savner jeg "seneste emner" listen når man browser et emne, som så åbner i samme vindue.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 12:58

Gæstebogen virker ikke.

http://www.recordere.dk/gaestebog går i hvert fald tilbage til en side med det gamle design

DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Den nye funktion der åbner en oversigt over de seneste forum emner i et nyt vindue er efter min mening ikke optimal.

Nu er det lavet om, så den lille forum-emne oversigt altid åbner i samme vindue.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 14:38
Er go'e gamle www.thorvalds.dk nedlagt eller blot blevet integreret 100% i det "nye" recordere.dk eller noget helt tredie?

Det ser umiddelbart ud til, at det nu er hip som hap om det er det ene eller det andet, der står i adresselinien evt. med /nyheder, /forum etc. bag.
M.v.h. Carser

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 14:43

Er go'e gamle www.thorvalds.dk nedlagt eller blot blevet integreret 100% i det "nye" recordere.dk eller noget helt tredie?

thorvalds.dk nedlægges. Vi har besluttet ikke længere at have det, for ikke at forrykke den redaktionelle ballance (for meget JVC - for lidt andet).

Men de relevante nyheder og artikler vil være at finde på recordere.dk senere.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu