|
Tilslutning af sub i stereosetup |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
AS SM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2007 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-April-2015 kl. 22:21 |
Hej Rocordere
Jeg har et spørgsmål om valg af kabel til tilslutning af sub. Forstærker: Rotel Ra-12 Højtalere: B&W Cm1 Subwoofer: SVS Sb-1000 Billede for udgange på forstærker: ![]() Hvilken type af kabel skal jeg vælge for at udnytte min forstærker og sub bedst? Kan se at det er ret forskelligt hvilken type af kabel folk bruger i deres setups, så hvad vil I anbefale mig? Mvh Steffen
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brug nogle der passer i pre out, gerne af typen der er lavet til brug sammen med subwoofer.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Dem der er lavet til brug sammen med subwoofer er som regel mono. Eller et split kabel.
Det er samme kobber som i stereo kabler. Det er dog vigtigt at sub kablet har en god skærm, da det ellers kan give brum.
Pre out er stereo. Har din sub stereo indgang? Redigeret af Mufti - 19-April-2015 kl. 23:09 |
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Du kan tage pre out LEFT/hvid og så bare kører til din sub, og sørg for den skær rigtigt nede på din sub.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Nu har jeg kun kørt med forstærkere med dedikeret sub udgang.
Hvis du kun tager left risikerer man så ikke at miste noget af signalet?
Ved godt at sub registeret er mono.... men alligevel.
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Jeg ville da sige at der skal bruges et almindeligt stereo kabel fra pre out til subwooferen. Forstærkeren kan ikke mixe til mono så hvis subben kun tilsluttes fra den ene kanal vil man kun få signal fra højre eller venstre.
Forstærkeren har heller ikke noget delefilter så low pass filteret, på subben bør stilles efter hvor langt ned højttalerne rækker. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det er faktisk kun på vinylplader at bassen er indspillet i mono. På CD f.eks. er der fuld stereo separation ved alle frekvenser, så jeg ville også benytte begge udgange som du er inde på. |
|
![]() |
|
AS SM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2007 Status: Offline Point: 18 |
Super glad for Jeres sparing, så tak for det :)
Hvordan har I det med kvaliteten af kablet? For sådan et stereo phono kabel kan jo fås fra 9kr meteren til flere tusinde kr
|
|
![]() |
|
Jeg vil sige Max 200,-
Sørg for et godt afskærmet kabel. |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Hvis jeg var dig vil jeg starte med at købe et sæt helt bilige kabler, da de ikke ændre på lyden. Hvis du får problemer med støj, forårsaget af interferens fra andet elektronik i dit setup, kan du så købe et afskærmet kabel, men du skal bestemt ikke betale mange knaster for det.
Redigeret af dr gonzo - 20-April-2015 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ved analoge kabler er kvaliteten ret afgørende. Så køb et decideret subkabel, så er du også sikker på det ikke optager brum.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Et helt almindeligt (i ordentlig kvalitet) signalkabel optager heller ikke brum!
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |