|
PC går i sort ved indlæsning af win 10 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-August-2015 kl. 23:17 |
|
Jeg har store problemer med min Medion P6634 notebook, som
ikke vil starte, efter installation af Windows 10. Win-loget og hjulet, der indikerer opstarten har rullet et
par sekunder skifter skærmen til sort. Der er undertiden stadig aktivitet på
harddisken kan jeg se på lysindikatoren; også efter at have prøvet forskellige
kommandoer. Jeg har prøvet at geninstallere systemet med clean install,
nulstille det osv. Kan nogle hjælpe? |
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg fik samme problem i morges.
Nu vil den slet ikke komme videre fra bios og harddisken findes ikke. Start reparation virker heller ikke. Jeg mistænker master boot record er korrupt. Skal rode med det i eftermiddag. |
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Min lavede også sort skærm da jeg installerede det. Det er en bug med logon-skærmen, som ikke bliver vist for systemet er faktisk klart, men du kan bare ikke se den boks der skal indtastes noget i. Ved mig gik det over efter en genstart, men jeg kan se på nettet at der er mange der har samme problem, hvor man skal prøve en del andre ting for at komme igennem.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Burde du så ikke dele din viden med de andre, når nu de også har problemer?
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
En af de lavpraktiske løsninger jeg læste handlede om, at taste koden til Windows ind, selvom man ikke kunne se inputfeltet, men for mig så havde jeg ikke oprettet kode førhen, så jeg havde nada idé om hvad det var for en kode den ventede på. Ved genstart, så kom der heller ikke nogen login-skærm frem, men den gik direkte til skrivebordet, så jeg er altså ikke 100% overbevist om, at der lå et inputvindue og ventede på at man tastede noget ind.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Efter at have koldstartet computeren et par gange blev skærmen helt sort (før var den sort med baggrundslys). Jeg tilsluttede en ekstern skærm (fladskærm via hdmi), og så lykkedes det at komme frem til skrivebordet. Men jeg kan ikke få kontakt til notebookens indbyggede skærm; skærmindstillingerne oplyser, at der kun er tilsluttet én skærm, som altså er fjernsynet.
Heller ingen af de øvrige workarounds, jeg fandt på nettet, har virket - herunder opdatering af skærmdriver.
Så nu har jeg en notebook uden skærm, men på den anden side er det vel bedre end en skærm uden notebook. Gad vide om det er er et generelt windows 10 problem. Under alle omstændigheder har jeg aldrig oplevet så meget bøvl med opdateringen af et styresystem, og jeg har immervæk prøvet det siden Windows 95 ... Redigeret af dreamz - 25-August-2015 kl. 23:38 |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
|
Du har vel ikke tilfældigvis en Asus PC? Der er nemlig rigtig mange Asus ejer (inkl. mig selv) der har det problem at HDD'en (MBR) bliver slettet ved opdateringen til Windows 10.
![]() ![]() |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Det er kun bund kortet der er Asus.
Jeg prøvede alle forskellige krumspring, men ingenting virkede. Satte en anden ssd, og installerede Win 7 på så jeg har en pc der kører. Skal rode mere med det i weekenden |
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
|
Jeg har selv brugt en uge på at undersøge problemet, og er nået til den konklusion at det må være et eller anden med Windows 10 og Asus BIOS. Jeg er blevet kontaktet af en Microsoft medarbejder som arbejder på problemet, men indtil videre er der ingen løsninger. Der er desvære rigtig mange Asus bruger der har problemet: Det er lykkes mig at få det til at virke ved at lave en clean Windows 10 installation fra en DVD, men så mangler jeg windows licensen ![]() ![]() |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
|
Jeg har lige taget en tur med min søns Asus Eee PC. Skulle egentlig kun have haft en recovery installation af Win7 fordi den var blevet meget langsom. Så efter recovery ville jeg lave system image backup med Windows, her kom den og meddelte at der var problem pga. "klyngefejl" (cluster error?). Så harddisk var måske fejlbehæftet, kørte en clone til en større 320GB disk og kørte Win 10 upgrade herpå. Den blev godkendt af MS som valid. forsøgte igen en system image backup, stadigvæk klyngefejl. Fik udlæst den nye Win10 license key med Magicaljellybean. Og fik lavet en total sletning af den nye harddisk og ny clean Win10 installation. Forsøgte at indtaste den udlæste license key, den blev bare ikke godtaget. ![]() Så sprang over key, så det blev en trial installation. Efterfølgende updates fra MS installeret. Nu var maskine pludselig igen godkendt og aktiveret, og license key kunne igen udlæses med Magicaljellybean. ![]() Og har lavet system image backup uden fejl efterfølgende. Så spørgsmål er hvor i upgrade proces maskine registreres som godkendt til upgrade, og om din måske allerede er godkendt? Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Jeg mener at licensen bliver tilknyttet til ens MS-live login. Da opgraderingen aldrig er nået til hvor man skal taste noget MS-live login ind, så er den ikke registreret. Da jeg havde installeret Win10 som en clean installation, var den da heller ikke aktiveret. |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
|
Jeg spang også licens-indtastningen over i forbindelse med mine clean install, og konstaterede også efterfølgende, at Windows var aktiveret.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |